erlendhagen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hei, eg er temmelig grønn på dette.. eg har i dag ikkje HD, og har satelitt fra et utenlandsk selskap. Etter mange år havarerte til slutt dekoderen, og eg vurderer å kjøpe HD-tv. No vil eg ha HD-kanalar, gjerne norske og. Ser at Canal Digital er den med best "pakke" for meg. Men kva gjer eg om eg skal ha fleire satelitt-abbonnement? Eg vil ikkje ha to dekodere ståande i stua. Finnes der HD-PVR-dekodere som støtter to eller fleire kort og fleire "hoder" på antenna? Ser og at Canal Digital sin HD-PVR har fått masse kritikk... Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Litt tilleggsinformasjon: I dag har vi "Cyfrowy Polsat". Eg skal kjøpe Samsung UE46B8050. Denne har plass til kortadapter for RiksTV. Er det mulig å sette Canal Digital-kortet der? Med tida vil eg kjøpe en prosjektor til bruk ein annan stad i huset. Denne trenger ikkje vise anna program enn det som blir vist i TV-stua. Korleis skal eg planlegge dette? Et ideelt system for meg ville vere at begge korta (Cyfrowy Polsat og Canal Digital) står i en HD-PVR dekoder som leser begge korta, som eg kan styre med en fjernkontroll som virker i begge rom .(trenger gjennom vegger) Korleis får eg til dette? Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Er det spørsmålet som er dårlig formulert, eller er det for komplisert? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 ...Denne har plass til kortadapter for RiksTV. Er det mulig å sette Canal Digital-kortet der? Kan svare på denne. Det finnes 3 typer digitale tunere - kabelTV, parabol, og bakkenett. Man kan ikke bruke disse om hverandre. RiksTV er bakkenettet. Canal Digital selger tjenester både på parabol og kabel. Så svaret er nei. Det er en vanskelig problemstilling du bringer opp. Selskaper som Canal Digital selger ikke abonnement uten dekoder. Altså tvinges man til å ha flere dekodere. Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Den billigste dekoderen til Canal Digital selger dei for kr.1,-.... denne støtter ikkje HD. Dersom det finnes tredjeparts dekodere som støtter to kort, kunne eg legge den Canal Digital dekoderen på loftet i uåpna eske, og bruke den andre isteden? Finnes det gode tredjepartsdekodere eg kunne bruke? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Ja, det mener jeg skal gå. Men hvis du skal ha HD så må du kjøpe deres HD dekoder. Ellers stenger de tilgang til HD kanalene (som de har gjort for meg). Vet ikke hvilke dekodere som støtter flere kodesystemer, bruker bare CD selv. Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Ja, det mener jeg skal gå. Men hvis du skal ha HD så må du kjøpe deres HD dekoder. Ellers stenger de tilgang til HD kanalene (som de har gjort for meg). Så masse irriterande plage vi som forbrukarar "må" leve med... bare elendighet -tenk om en eller annen leverandør kom med et forbrukervennlig opplegg... eg skulle bli kund med en gang. Når skal dei skjønne det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det er veldig mye diskusjoner om dette. Og om CD's patetisk dårlige dekodere. På mange forum. Men det hjelper nok ikke. F.eks AVforum http://avforum.no/forum/signalkilder-teknisk-diskusjon/ Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det finnes 3 typer digitale tunere - kabelTV, parabol, og bakkenett. Man kan ikke bruke disse om hverandre. Nja, en sannhet med litt modifikasjoner. Dreambox (o.l.) med to eller flere tunermoduler kan kombinere flere forskjellige. Db7025 kan ha en DVB-S og en DVB-C, eller to av hver. Denne takler ikke mpeg4, så norsk bakkenett (DVB-T) er ikke mulig. Db8000 har to faste DVB-S og to utbyttbare, hvor man kan bruke både DVB-C,-S eller -T. Verken RiksTV eller Canal Digital vil imidlertid selge kort til noen som innrømmer å bruke en slik, men får du først tak i kortet (med medfølgende subsidiert mottaker), så virker det... Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Det finnes 3 typer digitale tunere - kabelTV, parabol, og bakkenett. Man kan ikke bruke disse om hverandre. Nja, en sannhet med litt modifikasjoner. Dreambox (o.l.) med to eller flere tunermoduler kan kombinere flere forskjellige. Db7025 kan ha en DVB-S og en DVB-C, eller to av hver. Denne takler ikke mpeg4, så norsk bakkenett (DVB-T) er ikke mulig. Db8000 har to faste DVB-S og to utbyttbare, hvor man kan bruke både DVB-C,-S eller -T. Kan denne dekode både Canal Digital og Cyfrowy Polsat? På to forskjellige "parabol-hoder"? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Db7025 kan ha en DVB-S og en DVB-C, eller to av hver. Denne takler ikke mpeg4, så norsk bakkenett (DVB-T) er ikke mulig. Db8000 har to faste DVB-S og to utbyttbare, hvor man kan bruke både DVB-C,-S eller -T. Kan denne dekode både Canal Digital og Cyfrowy Polsat? På to forskjellige "parabol-hoder"? De takler Canal Digital (Conax) og Viasat (NDS Videoguard), i alle fall, de to mest brukte i Norge, og har minst to kortlesere. Hvilket kodesystem det polske(?) selskapet bruker aner jeg ingenting om, men jeg vil si det er svært sannsynlig. Dreambox bruker linux som operativsystem, og siden dette er åpen kildekode er det mange som modifiserer programvaren og legger til funksjonalitet for alt mellom himmel og jord, deriblant forskjellige kodesystemer. Et forum hvor folk har mye peiling på dette er www.digsat.net. Både 7020/25 og 8000 har CI-interface, så om det fins en CAM som støtter Polsat sitt system er det i alle fall problemfritt. Det at signalene er på to forskjellige satelitter er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå