Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

MMO sjekking ?

Gjest grmbl

Anbefalte innlegg

Har hatt en tung tid i det siste

Møtte drømmedama online, dro til henne, bla bla bla, ble dumpa, fikk depresjoner, varp å nippet til å ta selvmord (har skrevet ferdig brevene) men har funnet ut at jeg må da komme meg gjennom dette

Long story short så har jeg aldri møtt ei interessant dame (bortsett fra hun jeg nettopp nevnte) men det er vel egentlig fordi jeg aldri har møtt ei med mine interesser (ie gaming, geeking, scifi, fantasy, typiske nerdeting?)

Så hvorfor ikke begynne å sjekke opp damer i MMOsa jeg spiller tenkte jeg.

Da mener jeg ikke å sitte og spørre "asl?" til alle random spillere, men å snakke mer med jenter jeg allerede har en connection med, dvs i samme guild og/eller folk jeg har spillt med før

Så hvordan skal jeg gå frem ? Føler ikke at det blir helt rett å spørre om de har type sånn out of the blue

Er ikke vidre enkelt å få formidlet følelser, kroppsspråk, attitude og andre underbevisste tegn for interesse over internett heller

Ser også ofte på nettprofiler av damer som gamer at det virker som de er lei av sexforespørsler, msn forespørsler og "asl?", er det fra kåte 16 åringer som ikke vet bedre de har fått disse, eller av slike som meg ? (dvs menn som tror de er mer honorable og værdige å prøve å sjekke de opp)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som spiller damer er menn. Har en "fin" historie fra min tid med Anarchy Online, hvor en fyr i femtiårene (eller noe) fikk de fleste til å tro han var kvinne og mor. Gikk flere år før jeg fikk vite sannheten. En fyr, som jeg ikke kjente, ble forelsket i "henne" - og "hun" fortsatte å spille rollen. Det ble det drama av.

Lykke til. Selv har jeg holdt meg langt unna "MMO-sjekking".

Selv om jeg svarer seriøst, så skulle det ikke forundre meg om dette er en ny av de evinnelige tullepostene, hvor det tydeligvis er uhyre morsomt å se hva slags svar man får.

Lenke til kommentar

Det er 2 spesifikke damer jeg tenker på i mitt tilfelle

Jeg vet at begge er damer, så den der "alle online er menn" sterotypen kan du ta med en annen plass

Lenke til kommentar
Jeg vet at begge er damer, så den der "alle online er menn" sterotypen kan du ta med en annen plass

Mhm. Vel. Du gir selv et mulig samtaleemne i slutten av førsteposten, og litt flørting kan man sikkert få inn i en slik diskusjon - om det ikke blir helt "OOC" fra hvordan de kjenner deg fra før og dermed ubehagelig for dem, noe jeg vanskelig kan vurdere utenifra.

For å få vite om de er opptatt, er det kanskje mulig å spørre f.eks. om de har prøvd å få kjæresten med på å spille.

Om disse råd følges gjøres det naturligvis på eget ansvar. Jeg regner med at noen jenter spiller for å få et avbrekk fra hverdagen, kanskje inkludert fra sjekkere. Noen av disse spiller til og med mannlige karakterer - siden vi var inne på det.

Lenke til kommentar

Jo, men bare fordi man er dame blir man jo ikke sjekket opp 24/7 uansett hvor man er

Og jeg er jo ikke noen drittunge som spør om msn og bilde, jeg kommer vel egentlig aldri til å spørre om bilde

Jeg har jo heller ingen planer om å sitte å "intervjue" de helt ute av intet, men ta det litt stegvis

Hun jeg har "sett meg ut" er fra finland, tenkte f.eks å spørre hvor fra finland hun er, om hun er fra helsinki (der har jeg vært) kan jeg snakke litt om det

Men det at jeg må sitte og planlegge ett spm i dagesvis kan gjøre det hele litt kleint

Lenke til kommentar
Har hatt en tung tid i det siste

Møtte drømmedama online, dro til henne, bla bla bla, ble dumpa, fikk depresjoner, varp å nippet til å ta selvmord (har skrevet ferdig brevene) men har funnet ut at jeg må da komme meg gjennom dette

Long story short så har jeg aldri møtt ei interessant dame (bortsett fra hun jeg nettopp nevnte) men det er vel egentlig fordi jeg aldri har møtt ei med mine interesser (ie gaming, geeking, scifi, fantasy, typiske nerdeting?)

Så hvorfor ikke begynne å sjekke opp damer i MMOsa jeg spiller tenkte jeg.

Da mener jeg ikke å sitte og spørre "asl?" til alle random spillere, men å snakke mer med jenter jeg allerede har en connection med, dvs i samme guild og/eller folk jeg har spillt med før

Så hvordan skal jeg gå frem ? Føler ikke at det blir helt rett å spørre om de har type sånn out of the blue

Er ikke vidre enkelt å få formidlet følelser, kroppsspråk, attitude og andre underbevisste tegn for interesse over internett heller

Ser også ofte på nettprofiler av damer som gamer at det virker som de er lei av sexforespørsler, msn forespørsler og "asl?", er det fra kåte 16 åringer som ikke vet bedre de har fått disse, eller av slike som meg ? (dvs menn som tror de er mer honorable og værdige å prøve å sjekke de opp)

Jenter som spiller MMO har ofte kjærester, fordi det er som oftest menn som vekker spillinteresse hos kvinner innenfor MMO sjangeren. Hvis du spiller Star Wars: Galaxies finner du mange jenter... Spesielt i cantina. De spiller som oftest profession som Entertainer, Tailor, Chief, Armor Smith, Droid Engineer, Architect og Jedi. Det pleier å henge 23152357243085243087520 menn etter dem. Fordi menn er så jævlig svake for internettchicks gir de selvfølgelig ofte det dyreste/beste items til dem. Spillet ble lansert 26 Juli 2003 og jeg sluttet 2006. Så det er en stund siden jeg har spilt det, men SWG lever enda. Glemte å si at disse "jentene" er ofte mellom 20-40 år...

IKKE PRØV Å SKAFF DEG DAME I DATASPILL DET VIL TA DEG EVIGHETER OG DE BOR HELT SIKKERT LANGT LANGT LANGT VEKK FRA DEG . Om ikke virkeligheten går, prøv deg heller på nettby eller lignende. Jeg har kanskje ikke prøvd selv å date folk gjennom spill, men jeg har hatt mange venner som har prøvd å gjøre, og det FUNKER IKKE! Se bortifra enkelt tilfeller da, men han var 18 år og fra sverige og ble faktisk sammen med en jente i USA som var like gammel. Det tok 2 år før de flyttet sammen.

Mange kvinner spiller/roller på/til male characters bare for å unngå alt det mase. Om kjærringa bor i Finland vil du nok aldri se hun i virkeligheten, om du ser henne skjer det alt for sjeldent til at det blir ut av no.

Lenke til kommentar

Well eksdama var fra finland (:D) men dreit meg så vanvittig ut med tanke på å ha et forhold, og uheldigivs for meg greide hun å finne seg en ny, etter å ha vært singel og ensom i 6 år. Vill uflaks for meg

Anyhow, denne nye berta var online på nyttårsaften, midnatt finsk tid

Hun kom på ventrilo i kveld klokka 10 finsk tid, ganske full og pludret i vei, ganske oppmerksomhetssyk

Tror ikke hun har type pga disse grunnene, men det kan jo selvfølgelig kun være en ønsketenkning

Så hvorfor denne dama ? har vel funnet ut at det er ikke noe poeng for meg å sjekke opp irl, finner aldri noen damer som spiller wow og/eller jeg kan game med der uansett. Har sett igjennom samtlige damer på et av nettdatingssidene og det er ikke en eneste dame jeg syns virker interessant, så er vel liksågodt å bare gi opp det prosjektet

Lenke til kommentar
Det er 2 spesifikke damer jeg tenker på i mitt tilfelle

Det er et faktum at mange menn spiller som kvinner på internett.

Jeg vet ikke helt hvorfor, men slik at det bare, det er fakta.

Det handler vel sikkert om at man vil ha en identitet nummer 2.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Hadde 2 guild ledere i pre-TBC som var damer, vent stemmen sier nok.

Også på en private server var det også en jente (pleier å være mange camwhores der), cam var nok bevis.

Så det finnes jenter i spill, bare husk å få noe bevis på det (bilde er ikke nok bevis) så du ikke blir et "victim of a great troll".

Lenke til kommentar
[...]Det pleier å henge 23152357243085243087520 menn etter dem. Fordi menn er så jævlig svake for internettchicks gir de selvfølgelig ofte det dyreste/beste items til dem.

Haha, ja, det er faktisk mye sannhet i dette. Jeg sier ikke at det er umulig å finne seg en bra dame via MMO, men du må være klar over at mest sannsynlig er du bare enda en i en lang rekke gutter som allerede har prøvd sine beste moves for å sjekke henne opp. Da gjelder det for deg å være kreativ, sånn at du skiller deg ut og fanger interessen hennes ved å være annerledes.

Det er jo verdt å nevne at min storebror faktisk fant seg en veldig fin dame på WoW for en fire-fem år siden. Hun bodde i Romania, men jaggu klarte de ikke å få til et bra forhold likevel. Hun var sinnsykt pen og rimelig smart også. Meeenh, hun var visst litt vel klar for pikken til kompisen til broren min, så det gikk i dass på en ganske dramatisk måte.

Lenke til kommentar

Jeg tror du vil ha større suksess ved å bli kjent med damer på lan. Ja det er få der, men du kan lett se om de er der fordi de har type som er der eller for å faktisk game. Du vil og finne damer som er mer i nærheten av der du bor.

En av eksene mine traff jeg på et lan.

Lenke til kommentar

Long story short, du får deg ikke noe via WoW, guild wars, anarchy online eller age of conan. Je. men jegg har prøvd. du kan være veldig lucky.. men du skal aldri utelukke noe. Men en ting; det er lett å falle inn i en creepy frame om du sjekker jenter via ett MMO, så hvis du ført skal gjøre dette prøve å frame deg som en seksuell person right of the bat, hvis ikke vil varseltrekanten lyse når du tar det første skrittet i "sjekke" retningen.

Nettdating derimot er en fin ting. Nettby hvis du er i 16-20 års aldern er genialt og krever ikke spessielt mye. Kort fortalt er det ganske lett å få seg noe/finne seg ei dame der fordi 90% av dem som kontakter jenter online noen creepy bastards som bare vil ned i buksene på dem fortest mulig. Hvis du skiller deg ut og oppfører deg NORMALT inntil du har fått msn adressa hennes og bygger comfort ved at hun får se deg på webcam etc etc er det NULL stress å score på dette.r

Hvis du er over 20 er kanskje andre arenaer som sukker.no og andre aktuelle? det finnes masse teori om emne og nettdating er if anything ganske morsomt.. og hvis du kommer fra en frame hvor du ikke er needy og "trenger" henne.. men at du heller har ett fett liv og at hun ville vært ett nice tilegg går dette lett.

Ta også å kontakt meg om du lurer på noe mer. har selv introdusert noen kompiser av meg som har fått enkle resultater

EDIT:

IKKE PRØV Å SKAFF DEG DAME I DATASPILL DET VIL TA DEG EVIGHETER OG DE BOR HELT SIKKERT LANGT LANGT LANGT VEKK FRA DEG

&

Fordi menn er så jævlig svake for internettchicks

det første sitatet er jeg definitivt enig i med mindre du vil ha deg dame som bor i <random european destination>

Det andre derimot.. not so much, grunnen til at de fleste menne er svake for internettchicks er fordi de fleste gutter ikke har selvtillit nok til å approache ei virkelig heit jente i virkeligheten om de møter henne på gata.. ergo blir man veldig svak for dem på internett da man faktisk tørr å åpne de online, men needyness speiler seg fort og du vil drite på draget om du kommer fra en "jeg trenger deg frame"

Endret av aritalo
Lenke til kommentar
Hva er en "creepy frame"?

Creepy frame vil si at man kommer inn creepy og grafser på henne uten at hun føler seg trygg, eller går alt for fort fram uten at hun er med på notene. Eller plutselig spør om hun vil bli med hjem ut av en kontekst som ikke peker dit hen i det hele tatt.

eksempel på creepy frame kan være f.eks og spørre om vi skal møtes etter 2 minutter med nettdating med ei attraktiv jente. klarer ikke forklare dette fenomenet noe bedre, men trikset er å kalibrere etter situasjonen.

Lenke til kommentar
Dette lukter PUA lang vei.

and? hvis trådstarter får seg noe er vel ingenting bedre enn det?

Jeg vil heller vite hva jeg driver med enn å være en tilbakestående nerd som ikke hadde rørt ei dame før (mitt tidligere jeg før jeg kom over communityet)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen interesse av noe PUA triks, eller å få meg pulings

Jeg har aldri sett meg komfortabel med one night stands og lignende

Jeg har lyst på et varig forhold, gjerne livet ut, og hva er vel bedre enn å få det med ei jeg deler mange interesser med.

eksdama møtte jeg gjennom wow guilden, er nesten latterlig hvor mange felles interesser vi hadde. spilte samme spilla, samme musikksmak, filmsmak. hadde det vært nåværende meg som møtte henne hadde vi nok bodd sammen nå og planlagt en framtid sammen, men da jeg møtte henne var jeg absolutt ikke skikket til å være i et forhold, sukk

nå for tiden snakker jeg mye med ei som er fra totalt andre enden av skalaen. ei "babe", uten utdannelse, ikke kjempesmart, er ikke med i hele tatt på internettsjargongen min, og vi har vel faktisk ingen felles interesser. jeg liker veldig godt å snakke med henne, vi har veldig god kjemi, men sitter med i bakhodet at jeg aldri kommer til å ha et langvarig forhold med ei slik "standardbærte"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...