Balsature Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hei, jeg har fått tilbud om å få deler av et hjemmekinoanlegg gratis og lurer på hvordan jeg skal gjøre det komplett da jeg har 0 peiling på hjemmekinoanlegg. Kan si at jeg har fått tilbud om to front- og to bakhøytalere(gulvstående) og en center. Forsterker og subwoofer er det som mangler tror jeg. Varenummeret er Samsung HT-P1200. Har forøvrig en Playstation 2 hjemme om det har noe å si? Det jeg lurer på er hvilken receiver og subwoofer jeg kan skaffe meg til disse tingene, og hvilke kabler jeg trenger siden jeg ikke fikk med noen. Målet er best lyd til billigst penge, er student og vil ikke ut med mange lappene. Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hvilken som helst forsterker skulle funke. Samme med sub. Men pass på at de har samme ohm. Lenke til kommentar
Balsature Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 ohm=? Noen tips til billige og bra? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Ohm Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Bare søk litt på finn. Masse bra og billig der. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Hvilken som helst forsterker skulle funke. Samme med sub. Men pass på at de har samme ohm. For å være pirkete: Sjekk om forsterkeren takler motstanden høyttalerene har. Men dette er da virkelig veldig sjelden et problem Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Tror du vil få flere tilbakemeldinger dersom du poster på http://avforum.no Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ca 4000,- ? Finn en billig reciewer fra f eks Sony, Onkyo eller Yamaha. Tror Sony har romkorreksjon på sine billigste. Kan være greit om man ikke har peil på oppsett. 3 HDMI (BR, kabeltv og fremtidig) - ca 2500 Sub kan være en 8" siden du må dele relativt høyt (alle slike høytalere jeg har hørt har dynamikk som en sommerfuglfjert i nedre mellomtone). Husk kabel. ca 1500 Både Komplett, Surround.no og Hi-Fi Klubben har slikt. Bare å finne dem som leverer billigst. Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Ca 4000,- ?Finn en billig reciewer fra f eks Sony, Onkyo eller Yamaha. Tror Sony har romkorreksjon på sine billigste. Kan være greit om man ikke har peil på oppsett. 3 HDMI (BR, kabeltv og fremtidig) - ca 2500 Sub kan være en 8" siden du må dele relativt høyt (alle slike høytalere jeg har hørt har dynamikk som en sommerfuglfjert i nedre mellomtone). Husk kabel. ca 1500 Både Komplett, Surround.no og Hi-Fi Klubben har slikt. Bare å finne dem som leverer billigst. kansje jeg har misforstått, men mener du han skal bruke kr 1500,- på kabler i et annlegg i denne prisklassen? Lenke til kommentar
tevil Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Nei, det er jo tullete. Sub + kabel blir vel ca 1500kr. Og det tror jeg nok rullerimfrost også mente. Og for diskusjonen sin del: Det høres ut som forrige eier har tatt være på dvd-receiveren fra det samsunganlegget, men har tenkt å bytte ut høyttalere. Noen som har prøvd dette i praksis? Er det noe som helst sjanse for at det krefter nok i en slik HTIB til å drive "skikkelige" høyttalere? Ville det motsatte vært lurere? Erstatte dvd-receiveren i en slik HTIB med en skikkelig en (yamaha, onkyo, HK til ca 4000kr) og la HT være igjen? Må vel gjerne erstatte suben også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå