Androgynous Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Heisann, en bekjent skal kjøpe seg en ny maskin nå. PC-en kommer til å bli brukt hovedsaklig til surfing og WoW. Har allerede skjerm, tastatur og mus. Den må være ferdig bygget når den kommer i posten. Budsjettet ligger som sagt på 5-7000 kroner. Ingen spesielle preferanser angående CPU- og GPU-merker eller andre ting. Nå som Cataclysm snart kommer og det sikkert blir litt mer krevende så ville det vært fint å få så mye som mulig ut av pengene. Optimalt sett noe som kan kjøre høyeste settings med 1920x1080 oppløsning. Takk på forhånd. Endret 15. januar 2010 av Androgynous Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 World of Warcraft 7.000 inkl. frakt Lenke til kommentar
Androgynous Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Mulig jeg ikke undertrykket det godt nok, men PC-en må være ferdig bygget siden det ikke er en veldig PC-kyndig person som skal ha den. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Oi da så, da kan jeg dessverre ikke hjelpe mye Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Forslag fra Netshop konfigurert slik: NetShop DinSide Skolestart September Du har valgt følgende: 1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+) 1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+) 1 stk. Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case ATX miditower u/PSU, med vifter (På lager 19) 1 stk. OCZ StealthXStream strømforsyning 600W 20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA (På lager 20+) 1 stk. ASUS M4N78-SE, Socket-AM2+/AM3, DDR2 nForce 720D, ATX, SATAII, PCI-Ex16 (Ubekreftet 17.01.2010) 1 stk. AMD Athlon II X4 630 Quad Core 95W, 2,80 Ghz, 2MB Boxed, AM3 (Ubekreftet 17.01.2010) 1 stk. Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-6400 2x2048MB 800MHz. (4.4.4.12) (På lager 10) Ingen 1 stk. Seagate 1 TB S-ATA II 7200RPM Barracuda 7200.12 32 MB cache (Ubekreftet 29.01.2010) Ingen Ingen 1 stk. Club3D HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV790 , Superclocked Edition (Ubekreftet 25.01.2010) 1 stk. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk (På lager 19) Ingen Ingen 1 stk. MIST tastatur, "Oghma", Aluminium, Sort (På lager 20+) 1 stk. Logitech RX250 OEM Sort Optisk, PS/2, USB, 1000dpi (På lager 20+) Ingen 1 stk. Microsoft Windows 7 Home Premium OEM Norsk, 64 bit, DVD (Ubekreftet 15.01.2010) Ingen Ingen Ingen Ingen Ingen 1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) (På lager 20+) Ingen 5 558,- 6 947,- Endret 15. januar 2010 av jornboss Lenke til kommentar
Androgynous Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Takk for svar så langt, fortsatt åpen for forslag. Hvordan ville noe som denne ytet? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 Uten tastatur, mus, høyttalere og OS. Kanskje slenge på noe RAM e.l? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Takk for svar så langt, fortsatt åpen for forslag. Hvordan ville noe som denne ytet? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 Uten tastatur, mus, høyttalere og OS. Kanskje slenge på noe RAM e.l? Den trenger du ikke å vurdere for den må du sette i sammen selv. Du har fått bedre forslag lenger opp fra Wolf til selvbygg. Ferdig oppsatt finner du ikke stort bedre enn det jeg satt opp uansett hvos mange ganger du spør. Endret 16. januar 2010 av jornboss Lenke til kommentar
Androgynous Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Takk for svar så langt, fortsatt åpen for forslag. Hvordan ville noe som denne ytet? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 Uten tastatur, mus, høyttalere og OS. Kanskje slenge på noe RAM e.l? Den trenger du ikke å vurdere for den må du sette i sammen selv. Du har fått bedre forslag lenger opp fra Wolf til selvbygg. Ferdig oppsatt finner du ikke stort bedre enn det jeg satt opp uansett hvos mange ganger du spør. Jeg siterer fra komplett sin 'PC-bygger'; "Ønsker du å utstyre den med kraftigere komponenter og ekstra tilbehør? Klikk da på konfigurer selv og tilpass PCen etter dine egne behov. Vi garanterer at alle konfigurasjoner fungerer og at PCen leveres montert og testet uansett konfigurasjon." Tror du må ta på deg lesebrillene dine. Edit: Om PCen fra netshop 1 stk. Club3D HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV790 , Superclocked Edition (Ubekreftet 25.01.2010) 1 stk. Seagate 1 TB S-ATA II 7200RPM Barracuda 7200.12 32 MB cache (Ubekreftet 29.01.2010) Lite fristende å vente på noe som kanskje kommer på lager i slutten av januar når personen som skal ha maskinen sitter uten PC grunnet den forrige tok kvelden. Endret 16. januar 2010 av Androgynous Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Jeg bruker allerede briller, men den du linket til tidligere var en pakkeløsning. Okke som det er du som trenger hjelp og syrlige kommentarer er noe som oftest ikke trigger meg til å bli mer ivrig etter å yte hjelp.... Endret 16. januar 2010 av jornboss Lenke til kommentar
Androgynous Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Takk for svar så langt, fortsatt åpen for forslag. Hvordan ville noe som denne ytet? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 Uten tastatur, mus, høyttalere og OS. Kanskje slenge på noe RAM e.l? Trykk på linken igjen. Så trykker du på den STORE knappen under kjøp-knappen, du vet den knappen som det står "Konfigurer selv og velg tilbehør". Og hvis du ser på venstre side så ser du at denne pakken ligger under PC-bygger kategorien. Hvis du også blar litt ned på siden som jeg har linket så ser du at det står dette: "Ønsker du å utstyre den med kraftigere komponenter og ekstra tilbehør? Klikk da på konfigurer selv og tilpass PCen etter dine egne behov. Vi garanterer at alle konfigurasjoner fungerer og at PCen leveres montert og testet uansett konfigurasjon." Jeg tror du må ha nye briller. Og når det gjelder syrlige kommentarer så returnerte jeg bare med samme mynt, og før du hjelper folk neste gang så kom med et forslag som ikke trenger å ventes på i flere uker. Blant annet så er det utrolig rotete, hvorfor pastet du ikke bare den listen som oppdaterer seg automatisk ettersom du velger deler, da slipper du å få med kolonnene med "Ingen" og du får med riktig pris. Du har limt inn to priser, jeg måtte sette opp forslaget selv for å skjønne hvilken av de det er. Du har heller ikke lest tråden, skal ikke ha tastatur og mus, hvorfor tar du det med. Og du kommer med en uspiselig holdning fordi at jeg var så uheldig å vurdere noe annet enn ditt utrolig rotete forslag og du tar meg for en idiot som ikke kan lese. Hvis det er din tolkning av hjelp skulle jeg ønske du sparte deg bryet. Foreslår også at du lærer deg å lese før du begynner å spy ut kommentarer med en slik holdning. Du ser bare ut som en idiot. Endret 16. januar 2010 av Androgynous Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Det var ingen syrlig kommentar fra meg. Du hadde først linket til en selvbygger, og den var uaktuell. Nok om det. Leppa de går helt av skaftet fordi du evt ikke får akkurat de rådene som du selv synes er best. Jeg gir råd av fri vilje, og jeg antar at mottakeren tar i mot råd av fri vilje. Dersom du synes det er et dårlig råd, så er det forsåvidt bare å overse det. Vedrørende pris så oppgis de alltid med og uten Mva. Holdningen er det du som har problem med og ikke jeg. Endret 16. januar 2010 av jornboss Lenke til kommentar
Androgynous Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Takk for svar så langt, fortsatt åpen for forslag. Hvordan ville noe som denne ytet? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 Uten tastatur, mus, høyttalere og OS. Kanskje slenge på noe RAM e.l? Jeg foreslår at du ser nøye på denne posten jeg siterte, er den redigert? Nei, den er ikke det, ergo det er den pakken jeg har linket hele tiden. For tredje gang, les linken ordentlig. Som sagt, det er lite interessant å bestille noe som ikke er inne på noen uker og når du gjør det så slurvete og legger til komponenter som det ikke er bruk for så ser jeg heller at du sparer deg bryet. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Skulle til å hjelpe deg her nå, men det gidder jeg ikke etter å ha sett holdningen din.. Er helt enig med jornboss. Lenke til kommentar
Androgynous Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Skulle til å hjelpe deg her nå, men det gidder jeg ikke etter å ha sett holdningen din.. Er helt enig med jornboss. Så synd, statistisk sett etter denne tråden er det stor sannsynlighet for at du ikke kan lese heller, så det er vel begrenset hvor mye hjelp man kan få. Hvorfor gidde å poste i tråder når man ikke gidder og bruke energien til å lese hele greia? Skummer bare igjennom og kommer med dritt som PC i løse deler og komponenter det ikke er bruk for. Samt totalt avvise linken jeg kom med fordi den andre ikke en gang var på lager, kun fordi man ikke er kapabel til å lese og forstå hva som står i linken. Skal man være så lat kan man drite i og involvere seg, det skaper mer rot enn hjelp. Endret 16. januar 2010 av Androgynous Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Takk for svar så langt, fortsatt åpen for forslag. Hvordan ville noe som denne ytet? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 Uten tastatur, mus, høyttalere og OS. Kanskje slenge på noe RAM e.l? Jeg foreslår at du ser nøye på denne posten jeg siterte, er den redigert? Nei, den er ikke det, ergo det er den pakken jeg har linket hele tiden. For tredje gang, les linken ordentlig. Som sagt, det er lite interessant å bestille noe som ikke er inne på noen uker og når du gjør det så slurvete og legger til komponenter som det ikke er bruk for så ser jeg heller at du sparer deg bryet. Jeg fikk ihvertfall for meg at det var en selvbygger. Dersom det var feil så trenger man vel uansett ikke å ta helt av? Jeg blir også irritert på folk og sier i fra noen ganger, men det er som regel fordi jeg er uenig i sak. Jeg har vel diskutert et par ganger her inne, men jeg bryr meg om sak - ikke person. Forslaget mitt fra Netshop synes jeg ikke var slurvete i det hele tatt. Jeg kunne ha tatt en skjermdump, men det hadde blitt akkurat det samme. Derfor limer jeg inn oppsettet siden Netshop ikke har funksjonaliteten til Komplett. Trenger du ikke alle delene jeg foreslår - vel så er det bare å fjerne de uten problem. Jeg pleier å lese innleggene ganske nøye, men jeg bommer innimellom. Slik er det bare - ikke alt man får med seg. Nok om det jeg avslutter diskusjonen fra min side. Endret 16. januar 2010 av jornboss Lenke til kommentar
Androgynous Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Jeg fikk ihvertfall for meg at det var en selvbygger. Dersom det var feil så trenger man vel uansett ikke å ta helt av? Synes du virkelig det er rart jeg blir forbannet? En ting er å ta feil, det er menneskelig, men når jeg påpeker at det er feil og ber deg lese det igjen. Så gidder du faen ikke det, du bare holder på ditt og er så utrolig arrogant. Jeg ber deg lese det nøye, for en andre gang. Fortsatt så holder du på ditt uten å lese det igjen. Så utrolig arrogant. Når jeg ber deg for en tredje gang å lese det igjen, så er du villig til å innse det kan ha vært feil. Herregud for en arroganse, jeg blir kvalm. Jeg gir opp denne tråden, den har kun vært sløs av tid. Endret 16. januar 2010 av Androgynous Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 På dette forumet er det tanken at man skal hjelpe hverandre, ikke krangle. Hvem som startet krangelen denne gang kan de som leser den vurdere selv. Trådstarter ønsker uansett tydeligvis ikke hjelp lenger, og tråden stenges derfor. Reaksjoner tas på PM. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg