Wutwut Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Har da et kamera som tar opp .mov filmer. Og problemet er at med Windows Movie Maker så funker det ikke å edite disse. Noen som har noen tips til hvordan å få til dette, eller andre film-edit program som jeg kan bruke? (Btw, kan se dem med et slags program, men har ikke noe for å edite.) - NiiiK Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Det skal gå greit å editere MOV-filer, men du må ha QuickTime Player installert på din PC (p.gr. av codec). Tror kanskje ikke WMM handterer mov-filer. Jeg bruker Magix uten problem. Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Det skal gå greit å editere MOV-filer, men du må ha QuickTime Player installert på din PC (p.gr. av codec). Tror kanskje ikke WMM handterer mov-filer. Jeg bruker Magix uten problem. Skal se om jeg får downloadet QuickTime Player, men hva slags program skal jeg bruke til edit da? Og hva er Magix? Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Magix Movie Edit Pro + er et meget rikholdig og rimelig redigeringsprogram som du finner på nettet til noen hundrelapper. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 adobe premiere? støtter ikke mov etter min erfaring. Lenke til kommentar
DoubleF Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Sony Vegas Pro. Det gjør susen. Du kan prøve å convertere .mov til .avi eller noe. Google. Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Er det noen gratis edit program? Og hva mener du med å convertere? Endret 16. januar 2010 av JT_NIKO Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 adobe premiere? støtter ikke mov etter min erfaring. Premiere Pro fungerer utmerket med .mov. Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 adobe premiere? støtter ikke mov etter min erfaring. Premiere Pro fungerer utmerket med .mov. Pris? Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Last ned QuickTime fra Apple sin side, og dermed har du automatisk installert codecsa og kan deretter redigere .mov i SonyVegas Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Last ned QuickTime fra Apple sin side, og dermed har du automatisk installert codecsa og kan deretter redigere .mov i SonyVegas Har ikke SonyVegas ... Men uansett har jeg klart å fått fikset dette på en litt merkelig måte :!: Nå skal dere få høre: Dere skjønner jeg la ut en .mov film på youtube for å sjekke hvordan kvaliteten ble, ikke super men ok. Etter det prøvde jeg og edite, men siden det ikke gikk la jeg ut denne posten =) Noen dager senere gikk jeg inn å så på filmen; Og der står det jo Download MP4 File. Så da får jeg lastet ned MP4 filen i YouTube's skjermstørrelse da, men det går greit. Så får edited, men er litt plundrete, så takker for hjelp om det kommer mer =) Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Da kan du bare finne noe som konverterer .mov filen da. Lenke til kommentar
DoubleF Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Konverte betyr at du gjør om en .mov til til en f.eks en .avi fil Det er finnes mange slike programmer der ute. Det er en vanesak Lenke til kommentar
T J Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hei. Jeg har nettopp kjøpt et kamera som tar opp .mov filer. Har blitt anbefalt å bruke konverter som finnes HER Kanskje det kunnean det være noe for deg også? Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Hei. Jeg har nettopp kjøpt et kamera som tar opp .mov filer. Har blitt anbefalt å bruke konverter som finnes HER Kanskje det kunnean det være noe for deg også? Takk, skal se om det kommer til nytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå