Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor abuse påvirke MTU?

Anbefalte innlegg

Bor i en leilighet med telenor dhcp internett, og flyttet nettopp inn for 1 uke siden.

Skulle koble xbox 360'en min til nettet, men den får ikke kontakt til xboxlive serveren da det står at jeg har for lav MTU-setting, og at den må være på 1364 eller mer for å få kontakt.

Ringte derfor telenor for å høre hvordan jeg kunne endre dette. Det eneste jeg fikk som svar var at abuse control var slått på fordi en av leietagerne hadde virus på pc'en. Vi har alle nå kjørt antivirus-scan og ryddet opp i pc'ene, men abuse control blir ikke slått av før til mandag.

Lurer derfor på om abuse control kan ha noe med MTU (maximum transmitted unit) å gjøre, og om jeg da får koblet xboxen min til xboxlive etter at abuse control er skrudd av.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bor i en leilighet med telenor dhcp internett, og flyttet nettopp inn for 1 uke siden.

Skulle koble xbox 360'en min til nettet, men den får ikke kontakt til xboxlive serveren da det står at jeg har for lav MTU-setting, og at den må være på 1364 eller mer for å få kontakt.

Ringte derfor telenor for å høre hvordan jeg kunne endre dette. Det eneste jeg fikk som svar var at abuse control var slått på fordi en av leietagerne hadde virus på pc'en. Vi har alle nå kjørt antivirus-scan og ryddet opp i pc'ene, men abuse control blir ikke slått av før til mandag.

Lurer derfor på om abuse control kan ha noe med MTU (maximum transmitted unit) å gjøre, og om jeg da får koblet xboxen min til xboxlive etter at abuse control er skrudd av.

Noen som vet?

Ja Abuse blocken vil påvirke deg når det kommer til å få spillt på nettet, denne vil sperre alle porter som ikke brukes av webleser, nettbank og brebåndstelefoni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...