NextoN Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hei Meg og en kompis hadde en diskusjon ang kaffedrikking, cons og pros. Men uansett, så mente jeg at hvis du blander melk oppi kaffen vil du ikke få like misfargete tenner med ren kaffe. Tannlegen min var enig med meg. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Kaffe er syrlig, og melken befinner seg også på den syrlige siden - rundt 6 på en pH-skala. Vil tro kaffen blir noe mildere ved å ha i melk. Så lenge du lar kaffen passere ganen fort, og ikke skyller tenna med kaffen, vil du nok gjøre mindre skade. Endret 15. januar 2010 av Onyx Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg argumenterer mot at dette er en egen tråd. Og for at dette kunne vært en del av den store kaffetråden. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg argumenterer mot at dette er en egen tråd. Og for at dette kunne vært en del av den store kaffetråden. Jeg vurderte å poste der først, men siden jeg følte dette var relatert mer mot tannhelse, følte jeg det var riktig å poste den her. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Bruk hvitningstannkrem, problem løst. Lenke til kommentar
OlafMil Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Kaffe er syrlig, og melken befinner seg også på den syrlige siden - rundt 6 på en pH-skala. Vil tro kaffen blir noe mildere ved å ha i melk. Så lenge du lar kaffen passere ganen fort, og ikke skyller tenna med kaffen, vil du nok gjøre mindre skade. Melk er faktisk nøytralt, ikke syre. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Fint å få bekreftet det. Lenke til kommentar
SML Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 I grenseland, for å pirke Nøytral er 7.0, mens melk har en PH-verdi på 6.9. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Alle sure produkter vil bli mindre sure hvis du vannes ut. Enten om det er med melk, vann eller noe annet flytende. Lenke til kommentar
OlafMil Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 I grenseland, for å pirke Nøytral er 7.0, mens melk har en PH-verdi på 6.9. Kommer ann på om det er H-melk, lettmelk eller skummet melk Tror 7 ligger midt i mellom H-melk og lettmelk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå