Enceladus Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Skal legge inn Ubuntu på en av maskinene på et treffsted i Bergen By. De har før av et datarom med flere maskiner med windows. Så dette blir et prøveprosjekt og ekspriment for å se hvordan menneskene her vil reagere på dette OSet. Maskinen vil stå sentralt plassert et stykke unna de andre pcene. Og så tenkte jeg å henge opp en notis\skilt over maskinen som kort forklarer hva Ubuntu er og hvordan det brukes. Okei til poenget. Jeg vil at noen skal formulere noen kloke ord som kan stå på dette skiltet. Det bør være enkelt og godt forklarende for mennekser som ikke har så mye greie på datamaskiner. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 "greia" er jo at Ubuntu (eller andre Linux-distribusjoner) ikke er noe som hlst annerledes for brukere enn Windows (ok, overforenklet, men likevel) - du kan surfe og gjøre det du ellers gjør. Mennesker som ikke er så veldig vant med datamaskiner har større problemer med å finne ut hvilket ikon de skal trykke på enn å bry seg om hvilket os maskina har. Eksempel: - Du, hvor er Internet på denne maskinen? - Hæ? - Internet vet du, den blå, runde 'e' en som jeg bruker når jeg skal lese nyheter på nett? - Å, du mener nettleseren. Du kan bruke Firefox (peker på Firefox-ikonet) istedet - ok, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå