flyndrefjes Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hei, har en Golf III 1995 modell, 1.8 bensin (forgasser) som starter greit i minus 33, selv uten motorvarmer. MEN... i natt sluttet motoren plutselig å dra. Det var vel minus 25 ute og jeg hadde kjørt i ca. 40 minutter. Gled inn på en busslomme og gjorde et nytt startforsøk: Antydning til tenning. Sikkert siste rest med bensin i forgasseren som tente motoren et øyeblikk. Flere forsøk, men ingen tegn til å ville starte. Så det ser ut til at bilen ikke får bensin. Bensinpumpa går, hører jeg, og den er dessuten skiftet nylig. Noen som har peiling på hva dette kan være? Kan det være det store bensinfilteret som sitter ved bakakselen? Eller kan det være ventilen som stenger/åpner for bensin i motorrommet? Forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Kan være forgasserising. Sjekk at forvarming virker. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Prøv å bytte bensinfilter. Er det mye dritt der blir alt verre i kulden. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Kan være forgasserising. Sjekk at forvarming virker. Har en mistanke om dette selv også. Men fikk ikke start etter å ha stått parkert i 30 minutter. Nå skal det nevnes at det var 25 minus. Skal sjekkes! Takk så lenge! Prøv å bytte bensinfilter. Er det mye dritt der blir alt verre i kulden. En god ide! Har nok ikke vært skiftet tidligere, og bilen har gått 240.000 km. Skal etterprøves! Takk for svar! Lenke til kommentar
joka Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 hvis luftinga i tanklokket fryser, stopper bilen (vakuum i tanken) noen golfer har 2 bensinpumper.. en inni og en utenfor tanken... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 hvis luftinga i tanklokket fryser, stopper bilen (vakuum i tanken) noen golfer har 2 bensinpumper.. en inni og en utenfor tanken... Også et godt forslag. Men dette tenkte jeg på - og åpnet lokket umiddelbart etter stans. Ingen sug eller vakum kunne høres. Hvor står i såfall den andre bensinpumpen? Den som ikke er over tanken? Kikket i motorrommet, men fant bare en magnetventil som stenger for drivstoffet uten strøm, av interesse. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Kondens? Kan være. Men bilen går 4,5 timer hver dag og passer på å holde tanken noenlunde full til enhver tid. Men absolutt et aktuelt forslag! Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 STATUS: i går varmet jeg opp bakre drivstoff-filter i tre timer mens batteriet ble oppladet på nytt. Fortsatt er motoren død. I dag skal jeg bevege meg videre mot motorrommet og se litt på forgasser og om det eventuelt er noe feil med magnetventilen på bensinrøret i motorrommet. Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg ville ikke begynt å lete etter en forgasser, for det har du ikke. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg ville ikke begynt å lete etter en forgasser, for det har du ikke. Joda, ikke innsprøytningmotor dette :-) Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Saken er løst: Magnetventil i orden. Jeg nevnte jo at det nylig var byttet drivstoffpumpe på bilen. Det viste seg av verkstedet ikke hadde kalibrert tankmåler-instrumentet. Nåla viste over halv tank, men TANKEN VAR TOM! Bilen startet momentant da den fikk 4 liter bensin. SÅ her er det viktig for andre som bytter drivstoffpumpe å sjekke at tankmåleren er korrekt etterpå. Jeg kjørte 700 km på 50 liter bensin. Så ble det stopp. Takk for all hjelp uansett! Setter pris på det! Lenke til kommentar
joka Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg ville ikke begynt å lete etter en forgasser, for det har du ikke. Joda, ikke innsprøytningmotor dette :-) er det byttet motor i bilen?? forgasser forsvant på midten av 80 tallet.. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Nei det gjor den da overhode ikke. På min 91 modell delebil så er det forgasser Lenke til kommentar
joka Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 ligner en forgasser.. heter vel mono-point eller noe.. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Heter mono-Motronic/mono-jetronic men er hovedsaklig en forgasser Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Heter mono-Motronic/mono-jetronic men er hovedsaklig en forgasser Nei, det er det ikke. Det en en innsprøytning med en sentral dyse, den er elektronisk styrt. Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Heter mono-Motronic/mono-jetronic men er hovedsaklig en forgasser Nei, det er det ikke. Det en en innsprøytning med en sentral dyse, den er elektronisk styrt. Stemmer. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 "halv-innsprøytning" blir det vel også kalt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå