Gå til innhold

Betalingsløsning på en nettside

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et prosjekt på skolen der jeg skal ha en betalingsløsning på internettsiden jeg lager i html/css/.net. Jeg tror det blir enklest å implementere Paypal på nettsiden. Fant en side om dette på nettet: Paypal Men jeg skal ikke skryte på meg å si jeg at jeg er en kløpper i .net.

Det jeg har laget i Visual Studio(.net) er at brukeren kan lagre navn, e-mail, telefonnummer i en tabell(personer). Den andre tabellen lagrer antall billetter(billetter). Så trykker brukeren "confirm" og kommer til neste side hvor en taster inn kortnummer, cvs og gyldig til. (lagres i tabellen kort)

Vet ikke om jeg har forklart godt nok, bare si i fra hvis det er noe informasjon som mangler :p

Noen som har noe tips angående betalingsløsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så trykker brukeren "confirm" og kommer til neste side hvor en taster inn kortnummer, cvs og gyldig til. (lagres i tabellen kort)

Bare sånn hvis du tenker å bruke betalingsløsningen din på en nettbutikk, så ha i bakhode at den informasjonen stilles det strenge krav til om lagring...

Hva går reglene ut på?

I korte trekk går reglene ut på å etablere og vedlikeholde et sikkert nettverk, beskytte kortholders data, vedlikeholde programmet som overvåker sårbarhet, innføre adgangskontroll, regelmessing overvåkning og test av nettverket.

Gjelder dette ditt brukersted?

Kravene om sikker lagring av kortdata gjelder for alle brukersteder. Nettbutikker med direct-løsning, postorde, telefonsalg, callcenter og andre løsninger hvor kortnumre oppbevares, må sertifiseres i henhold til reglene i PCI DSS. Bransjer som typisk lagrer kortholderdata sammen med egne kundedata er bilutleie, hotell og reisebyrå.

(http://www.teller.no/portal/page?_pageid=55,36683&_dad=portal&_schema=PORTAL&sectionId=3196)

Lenke til kommentar
Så trykker brukeren "confirm" og kommer til neste side hvor en taster inn kortnummer, cvs og gyldig til. (lagres i tabellen kort)

Bare sånn hvis du tenker å bruke betalingsløsningen din på en nettbutikk, så ha i bakhode at den informasjonen stilles det strenge krav til om lagring...

Hva går reglene ut på?

I korte trekk går reglene ut på å etablere og vedlikeholde et sikkert nettverk, beskytte kortholders data, vedlikeholde programmet som overvåker sårbarhet, innføre adgangskontroll, regelmessing overvåkning og test av nettverket.

Gjelder dette ditt brukersted?

Kravene om sikker lagring av kortdata gjelder for alle brukersteder. Nettbutikker med direct-løsning, postorde, telefonsalg, callcenter og andre løsninger hvor kortnumre oppbevares, må sertifiseres i henhold til reglene i PCI DSS. Bransjer som typisk lagrer kortholderdata sammen med egne kundedata er bilutleie, hotell og reisebyrå.

(http://www.teller.no/portal/page?_pageid=55,36683&_dad=portal&_schema=PORTAL&sectionId=3196)

Er et prosjekt vi har på skolen, skal ikke legges ut på internett. Alt vi legger ut kommer på skolens passordbeskyttende område.

Lenke til kommentar
PayPal Express Checkout er rimelig enkel å implementere, etter hva jeg har forstått.

Ok, takker. Hvordan får man implementert det? Hva skal til?

Står veldig mye om det her: https://cms.paypal.com/us/cgi-bin/?cmd=_ren...CGettingStarted

Etter hva jeg forstod, så var det ikke så diger prosess som måtte til! Du må selvfølgelig skaffe deg en konto hos Paypal med et bankkort registrert. Deretter må du hente ut brukernavn, passord og API nøkkel som du skal bruke i koden du implementerer.

Og her: https://cms.paypal.com/us/cgi-bin/?&cmd...mpleIntegration

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...