Gå til innhold

Sette sammen min nye pc eller ikke sette sammen? hjelp..

Anbefalte innlegg

Sitter å lurer på om jeg skal setta sammen pcen min eller ikke, må vente helt til neste måned med å kjøpe meg nytt kabinett. blir da CM scout jeg går for ettersom det er praktiskt med bærehåndtak på den.

Har ett gammelt kabinett fra den gamle pcen som er minst 4-5 år gammelt, men da må jeg sette inn delene i den nå og så ta de ut for å sette det i det nye kabinettet om 1 måned.. dette er vel ikke så veldig bra for delene sin del? Også har jeg nå kun min gamle harddisk og cd/dvd spiller(begge IDE) og lurer på om dette også bør kjøpes nytt? eller om mine gamle deler fortsatt kan brukes i den nye riggen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett sammen med en gang, fort gjort å bytte kabinett når du får ditt nye.

Ser ikke noe problem med å bruke IDE disk.

Hvis jeg skulle rive i en ny disk, ville jeg ha sett på de "nye" SSD diskene. Her er vel Intel kongen på haugen enn så lenge.

Endret av holvik
Lenke til kommentar
Har ett gammelt kabinett fra den gamle pcen som er minst 4-5 år gammelt, men da må jeg sette inn delene i den nå og så ta de ut for å sette det i det nye kabinettet om 1 måned.. dette er vel ikke så veldig bra for delene sin del?

Så lenge du er nogenlunde forsiktig tåler de absolutt det. Blir vel mer ett spm. om å orke/gidde. Denslags styr er ikke så forferdelig morsomt spør du meg :D

Også har jeg nå kun min gamle harddisk og cd/dvd spiller(begge IDE) og lurer på om dette også bør kjøpes nytt? eller om mine gamle deler fortsatt kan brukes i den nye riggen?

Hvis du har kjøpt nytt hovedkort er det ofte bare én IDE kontakt nå for tiden. Dvs. du må kjøre hardisk og cd/dvd på samme kabel. I såfall må du sjekke at jumperene bakpå står som henholdsvis Master og Slave (eller begge på Cable Select)

Er det forresten kun cd/dvd leser du sitter med(?), er det vel en passende anledning nå å få seg DVD brenner (SATA)

En 500GB SATA harddisk koster knapt drøye kr.300 så har du råd burde kanskje det vurderes. (kommer vel dog litt an på hvor "vellbrukt" eller stor IDE disken din er da)

Lenke til kommentar

Okey. Tror det er en dvd/cd/brenner.. husker faktisk ikke, hehe. Men kan jeg foreksempel bare bytte ut IDE cd/dvd spilleren og harddisken med de nye SATA jeg kjøper neste måned lissom uten noe problemer? eller kan jeg kjøre både IDE harddisken og den nye SATA harddisken i samme rigg? altså ha en IDE og en SATA harddisk i samme rigg?

Lenke til kommentar
Okey. Tror det er en dvd/cd/brenner.. husker faktisk ikke, hehe.

Er det brenner synes jeg du skal beholde den. "Ikke noe vits" å kjøpe ny (sata) hvis den fungerer greit.

Men kan jeg foreksempel bare bytte ut IDE cd/dvd spilleren og harddisken med de nye SATA jeg kjøper neste måned lissom uten noe problemer? eller kan jeg kjøre både IDE harddisken og den nye SATA harddisken i samme rigg? altså ha en IDE og en SATA harddisk i samme rigg?

Bare du holder tunga rett i munn å setter riktig boot-rekkefølge i Bios så går det ja

Lenke til kommentar

Men er det mulig å bruke IDE harddisken frem til jeg får handlet meg ny harddisk og kabinett neste måned for så å bare bytte IDE disken med den nye SATA disken lissom? uten da at det skal bli noen problemer? tenker på programvare å sånn lissom. klør litt i fingrene etter å sette den opp;)

Er en slik cd/dvd spiller jeg har bare i svart.. 5 år gammel:/

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=309416

Endret av borninsin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...