Gå til innhold

Henger i en tynn tråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke skjønne at spillverdenen virkelig verdsetter de dårlige spillene (mw2, alle tidligere nfs) og totalt ignorerer de gode og nyskapende spillene som ea har kommet med nå.

Vil vi ha dårlige spill?

Kan forøvrig nevne at jeg har kjøpt opp til flere av ea's spill fra 2009, og ingen fra Activision.

Lenke til kommentar

"Riccitiellos filosofi var kort sagt færre, men bedre spill."

:thumbup:

Skulle ønske Activision og Ubisoft kunne følge dette mantraet. Uansett tror jeg selskaper som som pusher på med oppfølger etter oppfølger skyter seg selv i foten. Folk blir lei til slutt. Bare se Tomb Raider-serien. Tomb Raider 1-5 på 4 år hvor forandringene/forbedringene ble mindre for hvert spill.

Guitar Hero- og Call of Duty-serien er i faresonen her.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne at spillverdenen virkelig verdsetter de dårlige spillene (mw2, alle tidligere nfs) og totalt ignorerer de gode og nyskapende spillene som ea har kommet med nå.

Vil vi ha dårlige spill?

Kan forøvrig nevne at jeg har kjøpt opp til flere av ea's spill fra 2009, og ingen fra Activision.

Du er ikke den eneste. EA sin sjef er mye bedre enn Activision sin, Robert Kotick. For å oppsummere med et sitat: "Activision's Bobby Kotick hates developers, innovation, cheap games, you", mao. han er like vennlig mot gamers som Jack Thompson.

Jeg skylder på casual-gamers (som kjøper dritt som MW2) + hype + dårlige spill. Det er disse sin feil at de som fortjener fremgang går tilbake. Hvis du har lyst på en flod av argumenter når det gjelder MW2.. gå hit: modernwarfail2.com. MW2 var et så kraftig spark mellom beina på alle modders, serveradmins og hardcore fans at selv en fan som meg (som har alle CoD-spillene - og mange timer i hvert av dem, utenom CoD3 som jeg ikke har konsollen til) nektet å kjøpe MW2.

For første gang på lenge er det mulig å synes synd på EA. De er faktisk ikke de største jævlene lenger, Activision tok den plassen.

Endret av TZer0
Lenke til kommentar

Tomb Raider 1 var en klassiker og nr 2 meget bra. Deretter ble det bare melket og melket, og folk gikk lei. Men TR: Legend ble utviklet av noen andre og startet help på nytt, og startet dermed en helt nye æra i livet til frøken Croft. Anniversary var bra i seg selv, og Underworld er imho det soleklart beste i serien så langt. ;)

Er for øvrig litt mistenkelig at det er en tidligere sjef som er misfornøyd. Riccitiello klarte vist noe han ikke, så det er godt mulig han er misunnelig. :)

Lenke til kommentar

At Spore og NFS:U er kommersielle feilsteg, kan jeg godt forstå - men om det eks-sjefen sier, hvorfor i alle dager kjøper ikke folk spill som Dead Space og Mirror's Edge? Når noen faktisk tør å innovere i bransjen slik den er i dag, så skyter man seg selv i foten ved å forbigå slike titler til fordel for, tja, f.eks. Activision-møl som MW2. Ellers ser jeg ikke helt hva Ubisoft har gjort galt - også de har i den senere tid prøvd å gjøre nye ting, heller enn å resirkulere oppgulp (om enn med litt vekslende suksess). Med Assassin's Creed 2 viste de dog at de evner å lære av sine feil og dermed bygge videre på det grunnlaget for nye IP-er de har lagt. Derfor har jeg også klokkertro på at et eventuelt Far Cry 3 i forhold til Far Cry 2 vil være som AC2 i forhold til AC1 - større, bedre, mer strømlinjeformet.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Publishing-delen av EA går neppe utover utviklerinnsatsen, siden det å være utgiver stort sett handler om å kaste penger på folk for at de skal trykke logoen din på coveret, og vise den fram i en av de nitten animerte logosnuttene man må sitte og se på før man får lov til å starte et spill i disse dager.

Lenke til kommentar
Navn som Need for Speed ble kjøpt opp

Skyt meg hvis jeg tar feil, men NFS har vært EA fra dag en. Det er vel en av seriene som virkelig gjorde selskapet stort. Jeg tror ikke mangel på talent har vært problemet, heller kanskje at det har vært litt for mye av det i markedsavdelingen, og at denne har hatt for mange røde tråder til utvikling. Førstnevntes jobb bør være å selge det de får, og ellers holde munn. Da blir man kanskje ikke like monster-store, men det må gå an å kompromisse. Noe det ser ut til at de har gjort mer i det siste.

Lenke til kommentar
Navn som Need for Speed ble kjøpt opp

Skyt meg hvis jeg tar feil, men NFS har vært EA fra dag en. Det er vel en av seriene som virkelig gjorde selskapet stort.

Sjekka litt rundt nå, jeg tror pigadø du har rett :p

Husker bare at serien plutselig figurativt kjørte utfor et stup, regnet med at det var fordi det var nye folk som sto bak spakene. For så vidt stemmer vel dette, serien har jo blitt kastet rundt blant de forskjellige EA-studioene.

Skal få rettet opp i feilen.

Lenke til kommentar

Litt synd å se at det ikke går så mye bedre for dem, men tatt i betraktning hvor mye Wii og mange andre slike slappe fiser selger, så er det vel i "casual gamer" markedet penger ligger i og det ser jo ut til at de folka tar imot alt :p

Lenke til kommentar

EA har blitt veldig mye bedre de siste årene, så Riccitello har gjort en god jobb.

Hvis dem skal kjøre på med oppfølgere, så vil jeg ha en god oppfølger av Wing Commander spilla, stapp-fullt av FMV, og en god historie, slik som de gode gamle Origin-spilla.

Kommer ikke på ett ledig EA-studio i stand til å gjøre jobben, Visceral games er vell kanskje det beste alternativet. :-/

Kanskje dem kan leie inn arbeidskraft av Capcom, Kojima-productions gjengen har sikkert masse arbeidsløse animatører nå når dem ikke har 50GB å boltre seg på lenger. lol..

Spill-industrien er blitt større nå enn før, noe som er bra - men den er også blitt mye mere hit-dreven, noe som er utrolig synd.

Vi spillere er også forandet, vi slakter ofte veldig mange utrolig gode spill, og gir massevis av negativ omtale på internett dersom de ikke selger X millioner kopier.

Dette er ett stort problem, som vi må få satt i perspektiv.

Tror at i fremtiden vil mange spill-selskap må belage seg på å launche nye IP'er kanskje litt billigere enn de etablerte IP'ene.

Hoved-problemet med dette, er nok at de nye IP'ene også får mindre budsjetter. :-/

Spill-media, burde kanskje bli litt flinkere å informere om de nest-beste spillene, i tillegg til topp-spillene.

Ofte når jeg leser spill-annmeldelser nå for tiden, så må jeg lese om 5-6 forskjellige spill som gjorde forskjellige ting bedre enn i spillet som blir annmeldt uten å fortelle noe særlig om funskjonen i det spillet de annmelder, eneste vi vet er at X gjorde den tingen bedre, etter annmelderens mening.

Dette er utrolig irriterende, og i tilleg er ofte de andre spillene mange år gamle, og ofte på andre plattformer, som jeg ikke hadde. :-/

Sammenligninger er grei nok, hvis de blir brukt på en nyttyg måte til ting som er vansklig å beskrive hvordan virker, f.eks.

Men blir bare irriterende når hele annmeldelsen koker ned til ett fanboy-skriv om; 'Ny tittel' vs. 6-7 gamle klassikere.

Det er spessielt merkelig når du leser 2 sider med det du oppfatter som negativ kritikk av spillet, og ett par linjer med skryt, også ender annmelder opp med å gi spillet veldig høy karakter.

Lenke til kommentar

KongRudi har svært mange gode poeng. Spillindustrien forandrer seg og ekspanderer i en ukjent retning. Og det er også vi spillere som må ta litt ansvar for å fremme gode og nyskapende titler. Som f. eks Heavy Rain som jeg mistenker blir en gigantisk kalkun. Men det kan uansett være et svært viktig spill for industrien generelt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...