Gå til innhold

Film ble levert en dag for seint. 1000kr takk!


Lafro

Anbefalte innlegg

Okey, her er saken:

 

Hva skjedde? En gjeng stikker å leier en film på en lokal videosjappe i byen.

 

Levering? Ja, desverre ble filmen levert tilbake en dag for sent (altså et tillegg på 55kr). Ble betalt med en gang.

 

Rekning: Senere fikk vi en rekning fra videosjappa som ba oss betale over tusen kroner for en film som vi visstnok ikke hadde levert.

 

Hva sa vi? Joo, vi skjønte at det måtte være en feil siden vi var sikker på at filmen var levert. Vi hadde slegt DVD på disken og gått.

 

Hva sa de? Siden vi ikke hadde levert filmen oppi den kassen som står på disken er filmen antageligvis stjålet. Og dere må betale beløpet.

 

Hva tenkte vi? Vi er studenter og har ikke råd å kaste ut 1000kr ut vinduet. Hmm.. Hvor kan vi få kjøpt en leieDVD å gi tilbake, eller eventuelt hvordan kan vi la vær å betale det gedigne beløpet for å ha leid en film en dag for lenge?

 

Hva mener dere? Burde ikke videosjappa ha forsirkring mot tyveri i deres butikk eller noe? Har ikke mye lyst å betale pengene til de slaskene som driver den sjappa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, utleiebransjen må jo få fingra i enhver krone de kan i disse tider.

 

1.) Dette tillegget - ble det betalt når du leverte filmen?

2.) Du la det på disken, noe som må sies å være levert tilbake. At de ikke har bedre rutiner for slikt er jo ikke din feil. Hadde du slengt den uttafor inngangsdøra derimot.

3.) 1000kr - hæ? Hva dekker den summen? Rettigheter?

 

Høl i huet uansett.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

1.) Dette tillegget ble betalt med en gang ja :) Såå, vi tenkte det var i orden.

2.) Ja, er så teit. Hvis de i kassen ikke klarer å se film som ligger på benken før noen tar med seg filmen å går. Å mth. på plassen, så var det sikkert maks 2 personer i butikken atm.

3) Han sa at rettigheter o.l. gjorde at filmen kom opp i mellom 300-600kr. Noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Normalt sett så er vel ikkje filmen levert inn før personalet har tatt hand om filmen eller filmen er lagt i innleveringskassen.

 

Men i dette tilfellet når du står i disken og betaler et gebyr for forsein innlevering av filmen så må det regnast som at filmen er levert inn.

 

Om utlegeren står på sitt, så må du i alle fall kreve å få refundert forsinkelsesgebyret på 55 kroner sidan det er umogleg å både levere filmen forseint OG ikkje ha levert inn filmen i det heile tatt.

Lenke til kommentar

OBS! Beklager. Hadde misforstått noe med hun som fikk rekningen. Det stod ingen pris på gebyret da. Så ingenting er betalt ennå :/ Den gjenstående rekningen på 1000kr. står forsatt.

 

SORRY! Misforståelser skjer :S

Endret av grisebanken
Lenke til kommentar
OBS! Beklager. Hadde misforstått noe med hun som fikk rekningen. Det stod ingen pris på rekningen da. Så ingenting er betalt ennå :/

 

SORRY! Misforståelser skjer :S

 

Wat?

 

Det stod ikkje 1000,- på den rekninga?

Dei sende ein blank faktura til dykk?

 

Det første som vi fikk var en lapp der det stod at ikke filmen var levert. Å det var jo greit tenkte vi, for filmen ble jo en dag for seint levert. Så, det stemte jo. Men, så kom den store rekninga, 1000kr.

 

.

 

De har altså ikkje betalt gebyret? Ikkje rart dei sender rekning då.

 

Normalt sett så pleier det jo være slik at vi betaler neste gang vi kommer å leier film. Å så lenge det ikke stod noe pris på den, så tok vi det med ro.

Lenke til kommentar
Så for å oppdatere historien: Gebyret ble ikke betalt når filmen ble levert?

 

Vi fikk jo ikke noe gebyr på at filmen ikke hadde kommet allerede dagen etterpå. Men, når den kom så rekna vi med at det var fordi filmen ble levert en dag for seint :/

Lenke til kommentar
At du betalte forseint-gebyr må da være et form for bevis på at filmen faktisk er levert inn?

 

Nei, for de trodde jo ikke vi hadde levert filmen, og derfor en stor rekning. Den bygger seg opp 50kr e.l. hver dag den ikke er levert :/ Kjipt det her :S

Lenke til kommentar

Jeg mener nå likevel at dere har fraskrevet dere ansvaret til filmen når dere legger den inne i butikken. Dvs. synlig for de ansatte. At andre er så sleipe og stjeler den, betyr jo ikke at dere skal sitte igjen med straffen. Ellers veldig merkelig at de ikke tok kontakt over telefon før regningen på 1000,- kom.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Jeg mener nå likevel at dere har fraskrevet dere ansvaret til filmen når dere legger den inne i butikken. At andre er så sleipe og stjeler den, betyr jo ikke at dere skal sitte igjen med straffen. Ellers veldig merkelig at de ikke tok kontakt over telefon før regningen på 1000,- kom.

 

Ja, ikke sant. Burde ikke det være butikkens ansvar hvis filmen blir stjålet når den er i butikken? Men, hva kan jeg vel gjøre? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...