SondreG Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Heisann! er ferdig utdannet tømrer, men vil nå videre. hadde tenkt meg et år med påbygging. det jeg lurer på her er: jeg mener en har krav på 3.års videregående skole, jeg har kun hatt 2år med skole, og 2 ut i lærebedrift, regnes disse 2 årene ut i bedrift som skoleår? og har jeg krav på ett siste år med skolegang..? (tenker på muligheten for påbyggningsåret.) teknisk fagskole - bygg og anlegg - trengs generell studiekompetanse (opptakskrav) - noen som har erfaringer fra dette? Noen som har "tips" for utdanninger, basert på min tømrerutdannelse (videreutdanning)..? å bli "Mester" er da utelukket. takk Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Tips til utdanning? Kanskje Forkurs og Ingeniør kan være noe for deg? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hei! Jeg ser at brukeren over meg har listet opp forkurs og ingeniør. Vil bare nevne at Høgskolen i Telemark har en linje som heter y-veien. Der går man direkte fra fagbrevet og inn på skolen. Man "hopper" over året med forkurs/evt studiekompetanse (som mangler 3mx og 2 FY) og begynner direkte. Dette er en linje som har blitt skrytt opp i skyene av firmaer. Firmaer verdsetter at elevene har fagbrev i faget og i tillegg har tatt en høyere utdanning. (Stor fordel ved jobbsøking). Dessuten er markedet i stor mangel på ingeniører nå! Kan nevne at innen elektro har dette pågått i mange år nå, men knakende suksess. De vant prisen for beste linje noen år tilbake (500 000 kr). Nå har de startet opp med linjene bygg og gass også! Jeg kan virkelig anbefale denne studieretningen! Lurer du på mer kan du bare spørre, men jeg synes virkelig du burde vurdere dette i forhold til fagskole! Det er like mange år på benken, men du får en mye bedre utdannelse en fagskole! Dessuten, om du virkelig får sansen på å studere etterhvert, kan du bare fortsette 2 år til master! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå