fluefiskern Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Nivå: Pingle Så sant jeg bor i nærheten hele året, ikke knekker mine bein og fjellet ikke raser skal jeg gå opp ditt engang i mnd rundt den 15 og ta ett oversiktbilde over Mossesundet. Bilde skal tas på f/9 og 10 mm. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 15 januar 4-5 minusgrader, litt vind fra nord (3-6 m/s) Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Da skal vi se om jeg klarer å smyge meg opp til Kandidat istedet for pingle, tør ikke ta beslutningen helt enda men uansett I dag var det 10-11 minusgrader, vind fra nord på rundt 2 m/s og lett snøvær. Tror jaggu jeg bomma på fokus, mulig snøen som ødla for meg, var i alle fall ikke verken varmt eller trivelig der i dag Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Idag sto det beskjed på mobilen min at nytt bilde skal tas, vært heldig at det ikke har kommet veldig mye snø. Er tungt å gå en kilometer oppover i dyp snø Uansett 2-3 minusgrader, 1-2 m/s fra Nord. Isen på sjøen er 30-40 cm og det er lenge siden sist. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 I dag var turen jeg hadde gruet meg mest til grunnet snø. Enkelte steder hadde jeg snø til livet, men stort sett gikk det greit. Målte hvor langt det var og fra jeg gikk hjemmefra til jeg var hjemme igjen hadde jeg gått 2.63 km og brukt 3350 skritt Rundt 0 grader, vind 3-5 m/s fra nord/nordvest. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 I dag var det endelig sol. Varmt og fint. Gikk med oppbretta armer store deler av turen der jeg var i le for vinden. Vind fra Nord/Nord-vest på 6-7 m/s. Og 4-5 grader i skyggen nå på formiddagen. Og utfra bilde ser man at det går mot vår Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Nå begynner det å ligne noe. Nesten påskestemning Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Ja ingen tvil om det Gleder meg til neste gang for å se om mer is er borte og ikke minst snøen. Første kveld på lenge med plussgrader i dag og regn i vente følge værmeldingen Lenke til kommentar
kaian Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Det er et fint motiv for en sånn serie det her, og mye mer tiltak enn jeg turte å gå for. Liker presisjonen i kameraplasseringen din også! Ser vi Mossesundet fra sør-øst eller fra nord-vest her? Jeg pleier å ligge på svai i Kongshavn nord på Jeløya noen ganger i seilsesongen - nå er det kun kort tid til årets første helgetur Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Hei takk for at du liker motivet Jeg har angret ett par ganger at det er såpass lang gåtur opp for å ta bilde. Ikke alltid vær og lyst har vært tilstedet. Men stort sett ser jeg frem til turen. Du ser nordover, på http://kart.gulesider.no/m/pQIBs <-- den linken ser du hvor ca jeg står og hvor kongshavn er om du vil se Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Da var Mars mnd slutt og nytt bilde er tatt. rundt 5 grader i lufta, så og si vindstille (1 m/s) og store mengder regnvær. Regnmåleren viser nå 33 mm i dag. Bilde blei tatt litt seinere på dagen enn de andre grunnet arbeid. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Da var vi kommet til 15 april og nytt bilde er tatt Veldig lite snø igjen i skogen, fant noen få flekker her og der. Joggeskoføre og det får man si er deilig. Rundt 10 grader, 3-5 m/s fra syd. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Da har det blitt 30 april, og ser strengt tatt ut som kandidat er innenfor rekkevidde. Ser at jeg bommer litt med plasseringa nå som snøen er borte, men ganske så samme utsnitt enda Lett overskya vær i dag, rundt 3-5 m/s, 13-14 grader ute og så og si tørt og fint i skogen. Og det begynner å bli grønt Dagens bilde blei slik: Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Da var det den 15. mai og nytt bilde skulle tas. Tok en forholdsvis kort vei opp i dag, grått og regn i dag. 3-4 m/s fra nord/nord-vest. 15-16 grader og ramlet bare 1 mm regn i dag. Og grønt har det blitt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Helt klart blitt grønnere hosdeg enn hos meg ... Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Det kom veldig fort når det først startet her Lenke til kommentar
lessis Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Morsomt å se hvordan naturen skifter og er også imponert over at du går opp til en topp. Vasser i snø til livet, imponert. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Må si jeg er litt imponert over meg selv innimellom Nå i ettertid føler jeg det hadde vært praktisk med en "kortere" vei Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Da var det 31. mai. Blå himmel og virkelig sommertemperatur ute. 2-4 m/s fra vest. 20 grader og egentlig veldig deilig i sola. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Da var det 31. mai. Blå himmel og virkelig sommertemperatur ute. 2-4 m/s fra vest. 20 grader og egentlig veldig deilig i sola. Ja, nå begynner det å se virkelig trivelig ut Det var flotte farger på det bildet; har du brukt polafilter for å få så dyp blåfarge på himmelen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå