Zondra Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hei, jeg lurer på om det er en slags program som bak tilbakestille BIOS instillinger? Jeg har en maskin(laptop hp 6530b) som har en BIOS med passord på som jeg har glemt. Og når det jeg skal er å finne passordet på brukeren min tilbake så kan jeg heller ikke bruke noen cd for å sjekke passordet i og med at one-time-boot er deaktivert fra BIOS. Er det noen måte å gjenopprette passordet på? Vennlig Hilsen, Zondra Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Hva med å resette bios? Ta ut batteriet.(til bios) Egentlig skal det være vanskelig, man kan jo ha bøffet laptopen og sliter med boot-passord. Endret 15. januar 2010 av War Lenke til kommentar
DCG Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Min erfaring er at det på bærbare ofte ikke hjelper å ta ut batteriet. Sist jeg tabbet meg ut og glemte et BIOS-passord (på en Acer) så måtte den til et verksted for resetting. I utgangspunktet en enkel jobb hvis man har riktig programvare. Lenke til kommentar
Zondra Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Problemet mitt der er at jeg har prøvd å ta ut CMOS batteriet, men jeg er ikke sikker på om dette er tilstrekkelig for å resette BIOS. Er det noen andre måter som skal fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå