Gå til innhold

Black Edition kit + 2gb ekstra

Sortedraum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda på i7 plattformen kan du kjøre single, dual og trippel.

I teorien burde dette funke, men du har ingen garanti ved minnemiks, så her er det gambling og du kan måtte trikse litt.

Dessverre er det også slik at integrerte minnekontrollere er raskere enn de eksterne, men de har en god del mer restriksjoner og er "svakere" enn sine eksterne søsken og en del mer kresen til tider.

Lenke til kommentar
Joda på i7 plattformen kan du kjøre single, dual og trippel.

Hvis man putter inn 3 brikker på et i7 hk så vil det vel automatisk kjøre tripple-channel vel? Eller mener du man også kan velge å kjøre de (3) i dual-channel mode?

(eller er det muligens slik at ett par kan kjører dual-mode, mens 3dje kjører singel-mode)?

Lenke til kommentar

Delvis så kan du det ja Mekkus, men da må brikkene i bestemte spor som jeg ikke husker i farten.

Årsaken er en bug i minnekontrolleren som Intel lot være å fikse før launch og som fortsatt henger igjen.

Også noe som eksterne minnekontrollere er gode på, de mangler ofte bugs kontra de som sitter i CPUen.

Om du har en AMD Phenom så hadde jeg ikke ville ha satset på 6Gb, 4 først og deretter rett opp på 8Gb eller 8 med en gang.

Jeg ville helst ha hatt den lille ytelsesøkningen som kommer med dual channel.

Lenke til kommentar
Jeg kjører Phenom ii x4 965. Mulig å ikke kjøre dual channel da? Hvordan blir ytelsen isåfall?

Dual-channel mode er selvsagt å foretrekke over single-mode, så hvorfor i heletatt syssle med dette "prosjektet" om ei ekstra brikke? :D

Ideelt sett burde du heller "spare opp penger" til du kan kjøpe enda et kit tilsvarende de du allerede har. Disse er jo i tillegg BEMP memory (black edition memory profile) Har du forresten utforsket enda hva du kan gjøre med disse ved hjelp av AMD AOD utility softwaren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...