Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ferdigmontert gamer pc til ca 10.000

Anbefalte innlegg

Jeg er på trappene til å bestille meg ny stasjonær pc. Har til nå vært fornøyd med min Xps 1530 bærbare, men har innsett at den sliter og har gjort det en god stund... For å si det enkelt så trenger jeg alt; innmat, operativsystem, kabinett, skjerm, tastatur, mus og høytalere. Jeg har aldri bygd en pc før så en ferdigpakke fra eksempelvis komplett er å foretrekke. Jeg har lest rundt på forumet og skjønner at det er mange kloke hoder her som forhåpentligvis kan hjelpe meg på veien.

Jeg har tidligere hatt AMD systemer og vært fornøyd, men det er ikke et must. Gamer a20 fra komplett virker som et greit utgangspunkt. http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10180

Hvis noen kan hjelpe meg å konfiguerer et bra oppsett utifra den hadde det vært til stor hjelp.

Pcen skal i all hovedsak brukes til spilling, så et bra skjermkort vil være viktig. Prismessig har jeg sett for meg ca 10.000, men dette er ikke noe absolutt grense. Er mektig lei av å styre og ordne med innstillingene for å oppnå rimelig bra fps, så legger heller litt ekstra inn i systemet nå for å slippe det.

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...