Gå til innhold

[Løst]Hvordan sette tilganger til Fellesmapper i Exchange 2007

Anbefalte innlegg

Vi kjører Exchange 2007, og jeg har nettopp lagd en fellesmappe men sliter litt med å få gitt tilgang til brukere. Har søkt litt på nettet, der står det at jeg må bruke "Exchange Management Shell" og da skrive inn kommandoer. Dette virker veldig tungvint, vi hadde Exchange 2000 tidligere og der var alt i "Exchange System Manager".

Lurer da på om det går an og gjøre dette i "Exchange Management Console" eller på en enklere måte???

Mvh

Mojeda75

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uheldigvis så har MS funnet ut at alt er mye enklere med CLI enn UI i exchange 2007 ;)

Uansett, her er kommandoene du trenger (legg til tillatelser, list tillatelser, bytt ut tilatelser, og fjern tillatelser):

Add-PublicFolderCLientPermission -identity \"fellesmappe" -User "domene\gruppe(eller bruker)" -AccessRights Owner -Server "servernavn.local"

Get-PublicFolderClientPermission -Identity "\[email protected]" |fl

ReplaceUserPermissionOnPFRecursive.ps1 -Server "dinserver.local" -TopPublicFolder "\[email protected]" -User "domene\All Employees" -Permissions Owner

RemoveUserFromPFRecursive.ps1 -Server "dinserver.local" -TopPublicFolder -"\Alle Fellesmapper" -User "domene\All employees"

Lenke til kommentar
Tenkte nevne ett alternativ for de som vil gjøre det med gui. Logg på en pc som admin med outlook mot exchange, høyreklikk fellesmappene og del ut rettigheter.

Takker for begge svarene, men denne var nok den enkleste. :-)

Mvh

Mojeda75

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Vi kjører Exchange 2007, og jeg har nettopp lagd en fellesmappe men sliter litt med å få gitt tilgang til brukere. Har søkt litt på nettet, der står det at jeg må bruke "Exchange Management Shell" og da skrive inn kommandoer. Dette virker veldig tungvint, vi hadde Exchange 2000 tidligere og der var alt i "Exchange System Manager".

Lurer da på om det går an og gjøre dette i "Exchange Management Console" eller på en enklere måte???

Mvh

Mojeda75

Så jeg er student og bruker Exchange constatly, noen ganger jeg hadde problemer akkurat som dette: Jeg mistet all data på ukjent grunn. For lykken fort jeg la merke til problemet vilje, som var på en en blogg. Det bør være egnet her til mitt sinn - microsoft exchange email recovery.

Endret av zlatan24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...