Gå til innhold

Ja, slik er det vi behandler dyrene våre..


Anbefalte innlegg

Slik behandles dyrene - Nettavisen - OBS! Sterke bilder!

 

Her ser vi ei katt, som har fått det ene øyet trukket ut med vinåpner.

 

Hva får folk til å holde på slik, hva er galt med mennesker i slike saker?

 

I følge Dyrebeskyttelsen blir det årlig anmeldt 250-300 saker om dyremishandling, mens bare ca 20 av disse ender med tiltale. Selv de aller mest grove og sadistiske blir straffet med bøter på noen tusen.

 

Er det riktig da?

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...)

I et annet tilfelle steinet en mann i hjel naboens katt.

 

- Eieren bad på sine knær for katten, og sto og så på. Han bare lo, og drepte katten. Han fikk 4000 i bot. Dette er skammelig. Man får jo mer i bot for å urinere på gata, raser Robstad.

(...)

 

Hvis jeg hadde vært eieren i den saken, hadde gjerningsmannen fort blitt offer. Å se på sitt eget dyr blir mishandlet vekker øye-for-øye & tann-for-tann prinsippet for meg. Steiner du katten min skal du få samme behandling tilbake.

 

Forøvrig anbefaler jeg alle å gi donasjoner til dyrebeskyttelsen ( http://www.dyrebeskyttelsen.no/stott-oss-b...ller-gi-en-gave ).

I Oslo har du også mulighet til å fjernadoptere en katt ( http://www.dooa.no/omplassering/fjernadopsjon.asp ). For 50 kr i mnden får du vite hvordan katten har det og når den blir adoptert får du tildelt en ny en :) Veldig kreativt og hyggelig fra Dyrebeskyttelsen i Oslo.

 

Husk alle donasjoner over 500 kr i året kan du trekke fra på skatten i tillegg.

Lenke til kommentar
Hadde jeg sett noen dra ut øyet på en katt med vinåpner på en fest hadde jeg klikka i vinkler. Faen til umenneskelighet

den som hadde prøvd hadde ikke gått fra festen, men på båre.

jeg er vanligvis ikke voldelige, men når det gjelder misshandlig av dyr blir jeg fort det ja...

 

finnes artigere ting å ødelegge, en bil f.eks.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

så det er faktisk andre folk i norge som meg her :D

dette blir vel bare gjentagelse av alle de forrige postene i tråden, men hadde jeg sett noen som hadde sparka til en katt (eller hvilket som helst dyr) hadde de fått juling på stedet.

Jeg har en katt og hund, og er kjempeglad i dem! hadde noen mishandla dem, samme hvem, hadde de fått akkurat det samme tilbake. Jeg hadde selvsagt ikke hevna meg på dyrene dems, men dem som gjorde det! :devil:

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar

For noen få hundre år siden var det vanlig familiekos i Frankrike at familiene samlet seg ved bytorgene for å brenne katter levende og alle lo og koste seg...

 

Dette var riktignok i en periode hvor resten av dyrene bare var sett på som planter, gud hadde ikke gitt dem sjel. Når en katt skrek i smerte var det bare bevegelser, ikke ekte smerte mente de.

 

Men likevel, det ligger godt i vår natur å være massive drittsekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...