Kjottmesen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg har skrevet en historie som har skapt kontrovers blant de der har lest den. Er det virkelig så meget å lage oppstyr over som enkelte mener? Den sorte fulen Det var en gang en liten ful som het Pip-pip. Det var en slags kjøttmes som likte å svømme over havet. Han hadde ingen familie eller slektninger som kunne ta seg av han. Han hadde vært hvit en gang, men det var til den gangen han fløv over tankskipet ”Server”. Men vi kommer tilbake like etter at jeg har fortalt deg om livet til lille Pip-pip. Pip pip var som sagt en foreldreløs liten kjøttmes. Han var en lite respektert ful blant de andre. De pleide å erte han. De pleide ofte å si til han: Du kommer sikkert til å vinne årets styggeste kjøttmes prisen. Vi har nemlig meldt deg på. Pip pip likte å gå på dekket på fiskebåter. Spesielt når mannskapet lagde ”bekenpai au sup`e.” Det var en slags rett med god beken og fiskesuppe. Pip pip hadde hatt en god venn en gang. De fløv over de største fiskebåtene og spiste maten til mannskapet. En dag landet de på en stor fiskebåt, som het beckenpai transporten. Vi tenkte at den måtte vere full av beken. Og det var den. Vi spiste oss gode og mette. Men en mann kom snikende in på oss. Han hadde med seg en avsagd hagle. Så skjøt han og traff Arne (som var min beste venn). Nå er Arne blitt til bekentærninger. Etter det har jeg aldri helt likt beken, men jeg spiser det daglig. Jeg har snakket nok om de merkelige matvanene mine. En dag jeg var ute og fløv, fløv jeg over tankskipet ”Server”. Jeg landet på båten. Døren sto på gløtt, så jeg gikk inn. Der var det mye rot. Jeg fant veien til kjøkkenet. Der var det mye godt. Men den fete kokken var der og stekte beken. Jeg prøvde å fly stille, og greidde det. Men da jeg kom frem, veltet det seg en pakke med chilli opp i pannen. Men det merket ikke kokken. Men han såg meg jo selvfølgelig til slutt. ”ahhh, kjukling stek er det beste jeg vet. ”Jeg er ingen kjukling, jeg er en kjøttmes”. ”kjøttmespai da”. Jeg begynte å fly, og han tok meg nesten. Jeg fløy så fort jeg bare maktet, og ut på dekk. Jeg greidde nesten å dukke unna en av bensintankene, men jeg traff den. Det kom to karer med hver sine flammekastere, og fyrte mot meg. ”For noen svensker”, tenkte jeg. Og ja, de traff meg. Men ikke bare meg. De antente også bensinen, så den eksploderte. Alt eksploderte, og snart var skipet bare ett flammehav. Alle døde, og det eneste som var igjen av meg var en halvsvidd fjær. Dette var historien om den sorte fulen. Lenke til kommentar
Kjottmesen Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Det er sagt at den i for stor grad er preget av absurditet og banalitet. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Kjøttmes? Heter du grev Jarlsberg og lever i 1850? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Foruten alle skrivefeilene så er det mye som er absurd og banalt ja, i tillegg til at det er lite sammenheng og mening. Men det er ikke det samme som kontrovers. For å lage kontrovers så bør det være et budskap som kan skape debatt. Ser ikke helt hva du vil fortelle med den historien? Lenke til kommentar
SML Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Beken som i bacon? Rar historie, lite kontroversiell. Som nevnt ovenfor, altfor mange skrivefeil også. Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Du bytter fra tredjepersons synsvinkel (pip-pip, han) til førstepersonsvinkel (jeg) midt i historien. Det er ganske kontroversielt, altså! Er "beken" dialekt? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Om dette er en stil du har levert inn på skolen, og fått den tilbake med en dårlig karakter, er det dessverre fortjent. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Det er mulig historien har skapt furore blandt menneskene i din omgangskrets. Jeg vil gjerne vite hva slags mennesker dette er, som lager kontrovers av noe slikt. For øvrig, obvious troll is obvious. Endret 15. januar 2010 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
Kjottmesen Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Beken som i bacon? Rar historie, lite kontroversiell. Som nevnt ovenfor, altfor mange skrivefeil også. Det er nok heller riksmål enn skrivefeil. Men når dere sier det, så kan jeg ha misbrukt ordet kontrovers. Jeg mottar mer enn gjerne kritikk både på godt og vondt, så takk for den respons jeg har fått å langt Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Beken som i bacon? Rar historie, lite kontroversiell. Som nevnt ovenfor, altfor mange skrivefeil også. Det er nok heller riksmål enn skrivefeil. Beken er nok skrivefeil, er ikke et ord i norsk bokmål (heller ikke nynorsk) Lenke til kommentar
Thend Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Forrige forrige generasjons vestkantsnobber uttalte det nok beken, men de ville aldri drømme om å stave det som noe annet enn bacon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå