Gå til innhold

Hva synes dere om Telekiosken?


Anbefalte innlegg

Sommeren 2009 hadde, så vidt jeg vet, de aller fleste Elkjøp-butikkene flere modeller fra 2-300 kroner til 1000 kroner. Ihvertfall i Oslo-området. De rimeligste (noen av de jeg nevnte) er vel egentlig "standardmodeller" som alle Elkjøp'ene skulle ha (mulig de butikkene som er franchise ikke er nødt til å følge dette).

 

Nei, de hadde ingenting.

Var de utsolgt så burde de ha sagt det for jeg kunne fint ha ventet, jeg tror rett og slett de ikke syntes det var bryet verd og ha slike billige telefoner, forsåvidt greit nok tatt fortjenesten i betraktning.

Problemet med denne tankegangen er jo at folk fort kan begynne vende seg til og kjøpe på nett og da er det ikke sikkert de kommer igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men Telekiosken da folkens? Til tider dyrt er vel det jeg har funnet ut av hittil? Det med dårlige selgere er bare en generalisering fra enkelte brukere.

 

Hva syns folk om Telekiosken?

 

Er du en kunde? Eller jobber du der og lurer på omdømmet til varemerket?

De fysiske butikkene eller webshoppen til TK?

 

Her har du jo prisguiden som er ett greit utgangspunkt for priser:

 

https://prisguiden.no/kategorier/mobiltelefon

Lenke til kommentar
Det høres for meg heeeelt usansynlig ut, men det er nok sant det du sier. Det var jo også ganske skuffende, men det må ha vært en kar bak kassa som enten var ny eller ikke var så god selger. Syns det ble litt dumt å si at hele Telekiosken i den butikken ikke vet hva det er, men ok.

 

Les resten av punktene. Gjennomgående problem at ansatte i disse butikkene ikke har kompetanse nok til at det veier opp for høye priser.

Lenke til kommentar
Men Telekiosken da folkens? Til tider dyrt er vel det jeg har funnet ut av hittil? Det med dårlige selgere er bare en generalisering fra enkelte brukere.

 

Hva syns folk om Telekiosken?

 

Drittsjappe!...dyrt som pokker og yter service etter dagsform og hvem som står på andre siden av disken. kjærringa kjøpte en telefon av dem en gang, de skulle ha betalt for å sette opp mms/wap og slikt. Likevel kjøpte hun telefonen...noe jeg vet jeg ikke ville gjort uten å få det jeg ønsket av oppsett, gratis.

Lenke til kommentar
Det høres for meg heeeelt usansynlig ut, men det er nok sant det du sier. Det var jo også ganske skuffende, men det må ha vært en kar bak kassa som enten var ny eller ikke var så god selger. Syns det ble litt dumt å si at hele Telekiosken i den butikken ikke vet hva det er, men ok.

 

Hvor i Telekiosken systemet jobbet du sa du?

Ikke lett å bestemme seg for om man skal gå i forsvar eller lytte?

 

LOL

 

Dette er en dødfødt undersøkelse. For det første vil du "alltid" få samme svar ang ekspeditørers ekspertise på slike forum der majoriteten er langt over gjennomsnittet interessert og der de fleste kan like mye eller ofte mye mer enn ufaglært personell som gjerne er helgearbeidende studenter med viktigere ting i hodet enn MB/Hz/G3/A2DP/GPS.....

Dersom du tror at butikkene dine hovedsaklig har personell som i det hele tatt er veldig mobil-interessert så drømmer du. Vi snakker om utsalgssteder der flesteparten av kundene vet veldig lite om spesifikasjoner, OS og teknikk og ekspeditørene gjenspeiler akkurat dette.

Lenke til kommentar
Hvor i Telekiosken systemet jobbet du sa du?

Ikke lett å bestemme seg for om man skal gå i forsvar eller lytte?

 

LOL

 

Dette er en dødfødt undersøkelse. For det første vil du "alltid" få samme svar ang ekspeditørers ekspertise på slike forum der majoriteten er langt over gjennomsnittet interessert og der de fleste kan like mye eller ofte mye mer enn ufaglært personell som gjerne er helgearbeidende studenter med viktigere ting i hodet enn MB/Hz/G3/A2DP/GPS.....

Dersom du tror at butikkene dine hovedsaklig har personell som i det hele tatt er veldig mobil-interessert så drømmer du. Vi snakker om utsalgssteder der flesteparten av kundene vet veldig lite om spesifikasjoner, OS og teknikk og ekspeditørene gjenspeiler akkurat dette.

 

Jeg jobber i Telekiosken ja. Vil bare vite hva folk syns, men ser at jeg blir veldig overrasket. Hvis det er sant det noen sier, så er det sykt hva enkelte selgere ikke kan, som de burde vist. Jeg laget bare tråden av ren nysgjerrighet ettersom jeg ikke fant noen tidligere tilbakemeldinger.

 

Du har no rett i det du sier ang at folk her på forumet vet mer en selgere. Hvertfall noen, men det må man jo regne med. Jeg jobber som vanlig ansatt utenom skolen. Gidder ikke si hvilken kiosk jeg jobber på, men kan jo si at det er en av sentrumskiosken i Oslo.

 

Der jeg jobber tar vi ikke betalt for oppsett av mms/wap etc, men vet godt at det er noen som gjør det. Personlig syns jeg at det er latterlig. Sim-kort kan jeg godt forstå at noen tar betalt for. Jeg har vært på salgskurs, så kan det jeg driver med, men noen ganger hender det at jeg ikke kan svare på kundens spørsmål, og da spør jeg en annen butikk eller sjekker internett. Det er bedre enn å gi kunden et feil svar.

 

De fleste i Norge har bruk for fysiske butikker, og bruker også disse fremfor nettbutikkene fordi de får god service og varen med en gang. Det er veldig mange som er usikker på hvilken mobil dem skal velge og da er det viktig at de får god hjelp.

Endret av Fisesniken
Lenke til kommentar
De fleste i Norge har bruk for fysiske butikker, og bruker også disse fremfor nettbutikkene fordi de får god service og varen med en gang. Det er veldig mange som er usikker på hvilken mobil dem skal velge og da er det viktig at de får god hjelp.

 

Her tar du feil.......

Det er samme plata man hørte når de som solgte PC-hardware i dedikerte butikker sto ovenfor samme problem.

Selvsagt vil folk ha en fysisk butikk, kan da skjønne det....

Hvor mange av disse finnes det igjen?

 

Og få varen med engang?...

Hvis du ser min andre post her så får man åpenbart ikke kjøpt varene man vil ha engang, med mindre du har en av de store operatørene, alt av det jeg vill ha er låst og utilgjengelig for meg som kunde.

 

Selv må jeg kjøpe på nett, kjøper du en på lager så er den din etter to dager og fort 1500,- billigere enn hos dere eller andre slike utsalg.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Tja, det vil vel være en krok i elkjøp 0.l steder i mange år fremover men dedikerte butikker bare for mobil? Neppe.

Når jeg kjøpte min første var det så høytidelig at man avtalte tid med selgeren, man fikk kaffe og kaker i resepsjonen hvis man var tidlig ute eller eventuelt selgeren var forsinket og jeg tror man fikk en times konsultasjon i enerom med selger.

Var trivelig det også men det varte ikke så lenge.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fysiske butikker med salg av mobiltelefoner vil nok aldri forsvinne, selv om Telekiosken godt kan hende forsvinner. Det er svært mange årsaker til dette, kort kan nevnes.

1. Mobiltelefon er et produkt mange gjerne vil ta og kjenne på før de gjør et valg.

2. Mange har bruk for bedre service enn nettbutikker kan gi. Personlig er jeg avhengig av lånetelefon meget kjapt om noe skulle skje, da betaler jeg heller 1 000 - 2 000 ekstra et sted jeg vet gir så god service.

 

Men Telekiosken har jeg ikke særlig til overs for, der har jeg bare opplevd sørgelige saker. Både prismessig og vareutvalg. Hadde for kort tid siden behov for ny telefon av visse årsaker, og jeg trengte den raskt. Telekiosken kunne ikke tilby meg en eneste aktuell telefon uten abonnement, og prisingen var ille også i forhold til den prisen jeg betalte der jeg kjøpte telefonen.

Lenke til kommentar
Men Telekiosken har jeg ikke særlig til overs for, der har jeg bare opplevd sørgelige saker. Både prismessig og vareutvalg. Hadde for kort tid siden behov for ny telefon av visse årsaker, og jeg trengte den raskt. Telekiosken kunne ikke tilby meg en eneste aktuell telefon uten abonnement, og prisingen var ille også i forhold til den prisen jeg betalte der jeg kjøpte telefonen.

 

Av ren nysgjerrighet kan jeg få vite hvilken telekiosken dette var? Når jeg jobbet for de i 2002 hadde vi alltid godt med lager på aktuelle modeller, men det varierer jo veldig fra butikk til butikk ettersom de ofte drives av enkelt personer. Med unntak av en del kiosker i Oslo området som eies av et holding selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...