Gå til innhold

Hero eller magic?

gautet

Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier vel det meste...

Jeg tenker å skaffe meg en smarttelefon. Har hatt lyst på HTC hero en god stund, men ser at elkjøp kjører kampanje på magic til 2499 denne helga. Dermed blir jeg litt i tvil.

Har aldri eid en smarttelefon før og ønsker noen tips om hva jeg bør tenke på. Burde jeg slå til på magic-tilbudet eller er hero såpass mye vassere at den er verdt tusenlappen ekstra? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedforskjellen slik jeg ser det er at hero har sense på toppen av android; alt ser derfor veldig pent ut, og ting er mer brukervennlige. Dessuten har jeg inntrykk av at hero er mer åpen for fremtidige oppdateringer enn magic er. Det har vært mye prat om at sense skulle komme til magic, men hittil har det ikke gjort det, og det virker ikke som det gjør det heller... Hero virker mer fremtidsrettet, iallefall hva gjelder oppdateringsmuligheter.

Hardware-messig er Hero litt bedre:

Mer RAM, 3,5mm plugg, bedre kamera (5mpx), multitouch (sånn som iphone har, der du kan bruke mer enn en finger samtidig, f.eks for å zoome)

Om Hero er verdt 1000kr mer enn Magic tror jeg ikke.. Heller 500kr mer. Så da får du nok mer value for your money med magic.

Jeg vurderer de samme mobilene og tror jeg går for hero, pga sense-brukergrensesnittet og multitouch ;)

Lenke til kommentar

Takk for gode innspill muchacha!

En del av de punktene du lister opp er ting jeg også har kikket på. Særlig Sense grensesnittet frister meg også. Er nok mulig jeg kommer til å satse på hero selv, selv om det mest fornuftige kanskje ville vært å gå for magic...

Nå som det er mange nye Android-telefoner på trappene er det vel kanskje mulig at vi får se noen gode tilbud på hero også...

Lenke til kommentar

Det er også verdt å merke seg at Hero ifølge ryktebørsen får Android 2.1 i midten av februar. For min del, som stod mellom HTC Tattoo og Hero, var nettopp sannsynligheten for best mulig fremtidig støtte avgjørende for valget av Hero. Tilpasning og utvikling er i mine øyne Androids store fortrinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...