gudal84 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hei folkens Har i dag følgende system: Asus 680i mobo 3.0 Ghz Core 2 Duo 2 gb 800mhz ram 7200rpm system disc nVidia 8800 GTS 320 skjermkort 580 watt strømforsyning Målet er å øke ytelse på spill som crysis o.l for lavest mulig pris. Første jeg skal spille blir likevel Oblivion med masse mods, særlig de som gjør at det ser penere ut (høyere oppløsning på teksturer og sånn) Det nyeste i systemet mitt er prosessor, så den vil jeg helst ikke bytte. Tanken min her skjermkort, ergo er tråden i denne kategorien. Ram kan vankselig utvides nå da jeg blir nødt til å øke til x64 om jeg skal dra nytte av 4 gb + skjermkort. Kan skaffe meg x64 windows 7 professional gratis på skolen et halvt år til, så bør kanskje ta den så fort som mulig. Spørsmålet blir da først: Hvilke skjermkort er aktuelle, og hvilke vil dere råde meg til? Tenkte å bruke mellom 1000 og 1500 (så ikke no high end), men foreslå gjerne opp til 2000 og kom med en god grunn. Vil ha så mye som mulig for penga). Virker på tester på Toms og lignende som om 8800 kort ofte overgår for eksempel GT250 kort, noe jeg ikke forstår; men nå har jeg vært lenge borte fra komponentkjøpverden. Vil gjerne ha mulighet for å koble pc'en til tv'en for HD-filmer, så må ha port til det i tillegg til pc-skjerm. Tjener jeg mye på å gå opp til 4gb og x64? Hvordan er det med støtte for x64 i programmer, drivere og lignende nå for tiden? Må jeg utvide strømforsyning for å takle nye komponenter? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 ATI 5770 eller 5850 begge er fine kort. Bestemer du hvor mye du vil bruke. Lenke til kommentar
gudal84 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 ATI 5770 eller 5850 begge er fine kort. Bestemer du hvor mye du vil bruke. Takk. Får vurdere litt. Hvor stor økning vil jeg få ved å gå for 5850 istedenfor 5770? Hva med minne og x64? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Synes at forskjellen mellom 5770 og 5850 er verdt pengene, å oppgrade ram fra 2 til 4GB vil du merke lite forskjell eller nærmest ingenting. Bruk heller pengene til en SSD disk. http://www.overclockersclub.com/reviews/sa...re_hd5850/8.htm Lenke til kommentar
gudal84 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Synes at forskjellen mellom 5770 og 5850 er verdt pengene, å oppgrade ram fra 2 til 4GB vil du merke lite forskjell eller nærmest ingenting.Bruk heller pengene til en SSD disk. http://www.overclockersclub.com/reviews/sa...re_hd5850/8.htm Takker igjen. Men de ssd-diskene var ganske dyre. Vil jeg få mer ut av den i mitt setup enn skjermkort? Er det bare nVidia-skjermkort som har PhysX støtte? Trenger jeg det? Lenke til kommentar
gudal84 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Synes at forskjellen mellom 5770 og 5850 er verdt pengene, å oppgrade ram fra 2 til 4GB vil du merke lite forskjell eller nærmest ingenting.Bruk heller pengene til en SSD disk. http://www.overclockersclub.com/reviews/sa...re_hd5850/8.htm Takker igjen. Men de ssd-diskene var ganske dyre. Vil jeg få mer ut av den i mitt setup enn skjermkort? Er det bare nVidia-skjermkort som har PhysX støtte? Trenger jeg det? Er forresten dette kortet jeg er ute etter? Det virker som det har mindre klokkefrekvens enn det som vises til å testen du linket til? Eller er det fordi han klokket kortet uansett i testen? Lenke til kommentar
gudal84 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Fant ut det med klokking. Men fortsatt på det med PhysX. Samt det med ssd-disker. Hva bruker man disse til? Kun windows? Blir fort dyrt å ha plass til noe annet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå