Gå til innhold

Forbrytelser uten offer

Forbrutelse uten offer  

44 stemmer

1. 1. Er det for mange forbud i Norge?

• Ja
      31
    • Nei
      9
    • Vet ikke
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet er at politiet fokuserer for mye på bagateller og ikke konsentrerer seg om allvorlige forbrytelser!

Akkurat hvor mye vet du egentlig om politiets tidsforbruk og arbeidsmetoder? Jobber du i politiet selv, eller har du tilgang til tall som bygger opp argumentet ditt? Hvilke alvorlige forbrytelser mener du politiet ikke etterforsker til fordel for "bagateller"?

Jeg skal ikke nødvendigvis gå ut å forsvare politiet selv, men jeg kan ikke fordra denne typen utspill.

Lenke til kommentar

True that. Har selv erget meg mangt en gang over hvordan politiet er mer interessert i å ta fra noen pilsen, eller hive seg på cella, enn å gjøre noe for å stoppe de mange slosskampene som bryter ut om helgen. Har oplevd å måtte sparke i en polibil for å få de til å legge fra seg kaffen , og pelle seg ut i kulden for å forhindre et lokalt oppgjør der en sekstenåring ble slått i tryne med en slosshanske.

Men å dra ut uten å måtte vise til at vinflasken er uåpnet, og at jeg vare skal på narch, har jeg enda til gode.

Det verste jeg har opplevd i en slik sammenheng var når jeg stakk fra en gjeng som skulle "ta meg", så fint som de sa det. Fant ikke politiet noe sted. Fant senere ut at de var opptatt med å kjøre noen hjem (halvtimes kjøretur) i stedenfor å bare hive vedkomende inn i en taxi.

Ble litt subjektivt, dette. Ikke videre positivt, men politiet er en etat som jeg stadig opplever svikter. Senest i sommer når en kompis av meg ble slått ned i Stavanger. De var mer opptatt av å true med å kaste han i glattcellen "fordi han ikke husket noe" (å få trynet sparket ned i asfalten slik at du svimer av i et minutt eller to, har gjerne den efekten på deg) enn på oss som car vitne, og kunne fortelle de hvilken buss voldsmannen atakk av med.

Henlagt sak. Selvsagt. Fyren var vernepliktig, og er det enda. Ingen konsekvenser.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Som menneske må man adlyde følgende:

-Ikke skade noen person.

-Ikke påføre tap for noen.

-Ikke begå svindel i kontrakt.

Som person - det ble opprettet en fiktiv person som er agent av staten Norge under ditt navn, da dine foreldre signerte fødselskontraken din - må du følge tusener av statutter.

Hvis du er dum nok til å opplyse navn og adresse/fødselsdato selv om du ikke har brutt noen av de tre punkter du må følge som menneske, kommer lovens lange arm og sier at du er underlagt tusener av statutter og må innfinne deg i det.

Hele verden er bygget på et enkelt system bare man orker å sette seg inn i "spillereglene".

Det finnes to typer mennesker. De som skjønner(eller i det minste prøver å skjenne), og de som er ignorante.

For sikkerhets skyld så lurer de deg til å tro at du er en person fra dag en. For du har jo en personlighet, og der borte så står det noen personer. Det første man må lære seg er at man er et menneske, mann eller kvinne og ikke en person. Et menneske er fritt, en person er en slave som er underlagt statutter.

Det er etabkert et samfunnsystem til fordel for de få som vet hva verden går ut på. Alle andre fomler bare uvitende rundt og er slaver for de lenger opp i systemet. Skjønner ikke hva ordene i språket egentlig betyr, bruker bare tiden på meningsløs og manipulerende kultur og/eller underholdning. Er konsumenter og lar seg lure til å følge den ene reklamefilmen etter den andre. De som lever, skuer oss på avstand og ler av oss. Ubrukelige spisere, kaller de oss.

None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free.

Johann Wolfgang von Goethe

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Joda, det kan bli vanskelig å få til i praksis imed at de fleste har levd hele livet som en person og gjerne vil kunne identifiseres som en med mindre de får til å si opp kontrakten sin til staten, men som menneske kan du både drikke alkohol offentlig, urinere, kjøre bil uten førerkort osv. Det er ikke forbudt å kjøre bil uten førerkort dersom man er et menneske fordi man kan ikke lisensiere ting som i utgangspunktet er ulovlig, men en person kan pålegges å måtte ha førerkort.

Så vidt jeg vet så skal det være teoretisk mulig å bli et fritt menneske av landet.

Da får pipen en annen lyd. Dersom du bare er menneske og ikke person og de kjenner til at du er det så kommer det en ydmyk politimann og sier: "X polidistrikt ville sette pris på om du kan avstå fra å nyte din alkohol i offentlighet."

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, men hvis man faktisk velger å leve i systemet så er det jo ganske greit å vite hva det går ut på i praksis ikke sant? Dessverre ser 90% og vel så det av alle mennesker ut til å være både ignorante og manipulerbare.

Jeg har selv levd mange år med skylapper.

Lenke til kommentar

Jeg er enig der, men det er rett og slett fordi politiet skal få inn penger i form av forelegg for enklere forseelser og da må de få mennesker til å identifisere seg som person slik at de kan komme med forbud og pålegg.

Det er helt idiotisk at vi skal bli passet på at vi ikke gjør ubetydelige fillesaker, men vi er da altså heller ikke å regne som frie mennesker og så lenge vi er andres eiendom får vi bare godta at det er slik. Vi er alltid fri, fri til å gjøre det de sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...