Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama slutta på p-piller uten å si ifra


Gjest Guest_frustrert_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Selv om mange mener det høres riktig ut, er det lettere sagt enn gjort å bare dumpe henne.

Et forhold består av prøvelser og feil fra begge deler og det er slik man får testet hvor villig man er til å fremdeles være i forholdet. Så vennligst la dumpingen være opp til TS, når han i utgangspunktet kun spurte om hvem som har skyld i dette. Jeg har tidligere sagt hva jeg mener om hvem som er skyld, og mener fremdeles at det er hu som alene har skyld for en eventuell graviditet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_frustrert_*

Godt å se at det ikke bare jeg som tenker slikt. Men å dumpe hun kommer ikke til å skje med det første, vi bor sammen og jeg har verken råd til eller tid til å flytte midt i et semester.

 

Vi har snakket i hele dag og hun har gått med på og ta abort hvis hun blir gravid. Takk gud for det. Jeg kjenner dama godt og jeg er 99,9% sikker på at hun ikke prøvde å bli gravid med vilje. Hun skal blandt annet til utlandet de to neste semestrene og hun har flere ganger sakt at barn er det siste hun vil ha akkurat nå. Det som jeg ikke klarer å takle er at hun er så til de grader sløv når det kommer til sånne ting. og at hun i tillegg prøver å si at det er like mye min skyld.

 

 

Jeg tenker foresten at i all framtid skal jeg alltid spørre har du tatt p-pilla også sjekke pille brettet før samleie. Klarer meg tross alt ikke uten sex.

 

En annen ting, noen her som har vært med på en abort? plages dere av det i ettertid? Det er tross alt en celleklump som ville ha utviklet seg til et barn.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i innlegget mitt over her, så har jeg vært i ganske nøyaktig samme situasjon.

 

Hu ville ikke ta abort, men for meg var det ikke noe tema å bli far på det tidspunktet!

Slo meg sammen med mora til dama (som også syntes det var tidlig å få barn), og til slutt klarte vi å få henne til å innse at abort var det eneste riktige.

 

Vær obs på at abort må gjøres iløpet av de første 11 ukene etter at hun ble gravid, etter dette må det søkes en nemnd om å få lov(!) Slik var det hvertfall til oss, dette er 8-10 år siden nå...

 

Enden på visa ble altså abort (i 11. uke!). Har aldri vært så lettet noen gang før!

 

Når jeg var midt oppe i det tenkte jeg ikke noe spesiellt på aborten som negativt, men må innrømme at jeg har tenkt endel på det i ettertid. Kunne jo had en liten sønn/datter her nå :) Kan ikke legge skjul på at det er noe jeg har tenkt endel på.

Men tross dette, jeg er sikker på at vi gjorde det rette valget på det tidspunktet. Vi var begge unge, gikk på skole, og ikke minst, jeg visste at det forholdet ikke kom til å vare! Dumpa dama en stund etter aborten faktisk...

 

Ble kanskje litt mye om meg dette, ikke meningen å kapre tråden, men nå vet du hvordan det gikk når jeg var i samme situasjon. Ta kontakt om du lurer på noe.

Endret av Frostrøyk
Lenke til kommentar
Om du, TS, ikke tror du klarer å stole på at dama faktisk går på pillen fra nå av, så ta ansvar for prevensjon du da. Kondom er jo alltids en mulighet.

 

Huff, det er jo for de fleste en skikkelig nedtur. Det går jo bare utover sexlivet. Tviler på at det er det TS vil. Bedre kommunikasjon er viktigere her. Hvis du ikke stoler på dama, er det på tide å vurdere forholdet.

Lenke til kommentar
Huff, det er jo for de fleste en skikkelig nedtur. Det går jo bare utover sexlivet. Tviler på at det er det TS vil. Bedre kommunikasjon er viktigere her. Hvis du ikke stoler på dama, er det på tide å vurdere forholdet.
Ja, sant det, kommer sikkert ikke til å få konsekvenser for sexlivet om TS bruker hele sexakten på å bekymre seg for om dama har tatt p-pillen eller ei.

 

Med ironien ute av systemet så må det jo sies at jeg er enig med deg i det med at kommunikasjon er det som virkelig trengs, men den slags kommer ikke over natten, og man blir i alle fall ikke god på å opprettholde det over natten, så i mellomtiden er kanskje kondom den beste løsningen?

Endret av Nie
Lenke til kommentar
Litt mer info om saken. Dette er hennes forsvar. Hun sluttet på p-piller i ferien fordi man skal ta pause fra p-piller, noe som stemmer.

 

Det er bare bullshit, og hvis dama di ikke kan mer om prevensjon enn det der, så bør du bli VELDIG skeptisk.

 

Man skal IKKE ta pause fra p-piller, ferie eller ei. Faren for blodpropp er aller størst når man begynner på p-piller, ergo: jo flere pauser man tar, jo større fare for blodpropp (og dermed større fare for å dø, hvis noen skulle slite med å forstå hvor farlig blodpropp er).

 

Og å ta pauser fra p-piller i bare en måned er jo helt hull i hodet, det tar kroppen lang tid å venne seg "av med" pillene, mer enn en måned eller to, og det tar lang tid for kroppen å venne seg tilbake til å faktisk gå på p-piller igjen.

 

Send dama di på prevensjonskurs eller bruk kondom er mitt råd. Folk som ikke kan sette seg inn i medikamentene de bruker burde ikke styre slikt helt selv, da ender det raskt opp med et barn eller tre...

Lenke til kommentar

Vil bare oppfriske folks seksual-kunnskaper her, ser ikke noen andre som har reagert på et par av utsagnene til jenta:

 

Også hadde hun selv glemt at hun ikke går på p-piller, og siden jeg pleier å cumme på hun så var det ikke så farlig.

 

Det å hoppe av i svingen er IKKE noen form for prevansjon! Sant, det minsker sannsynligheten for at hun blir gravid - men gutter har alltid forsæd! Dette merker ikke gutten selv, og er et naturlig glidemiddel for å gjøre penetrering lettere. Forsæd inneholder lite sædceller, men det skal tross alt bare en til for at man har en unge 9 måneder senere...

 

 

Jeg ville kjørt kondom med henne den neste måneden, bare for å være sikker.

Lenke til kommentar

Enten er hun direkte tilbakestående, eller så prøver hun å bli gravid for å tvinge deg til å ikke gå fra henne. Uansett det ikke ei førkje som er noe å spare på. Vent til dere har fått tatt testen, og er den negativ så dump henne der og da. Så kan du finne deg en dame med normal hjernefunksjon i stedet. Frem til det bruker du kondom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...