Gå til innhold

VX 450W EPS/ATX12V 8-4 pin

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag prøvd å installere ny PSU, en Corsair VX 450W. Problemet er at hovedkortet mitt har en 4-pin ATX 12V inngang. På PSUen er det kun en 8-pins 12V kontakt. Det står i bruksanvisningen (og på nett) at denne kan deles opp i to 4-pins 12V. Jeg har revet og slitt, men kommer frem til den konklusjon at dette ikke er mulig. Det er en fast kloss som ikke kan deles uten å sage den i to. Noen andre som har VX 450W og vet løsningen?

eps-atx12v_8-4_pin.jpg

EPS/ATX12V 8-4 pin

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kan dele disse så skal du ikke dra de ifra hverandre direkte.

Studer den mer nøye du, om de er fast så er en annen plass en 4 pin som alternativ, men som oftest så er de der sklidd ihop på skinner.

Det vil si at du drar den ene delen ned og skyver den andre opp for å separere de.

Lenke til kommentar

Begynner på å lure på om det bare er jeg som er fullstendig idiot her, men klarer fortsatt ikke å dele den.

Mener du Mekkus at det skal være en egen ledning med 4-pin? Det er det ihvertfall ikke på min PSU. Ifølge manualen skal 8-pinskontakten kunne deles.

Fra manualen:

"1 x 610mm (24”) 8-pin EPS12V connector cable.

Note: The EPS12V power connector has a detachable 4-pin mechanism in

order to support either an 8-pin socket or a 4-pin “P4/12V” socket on

the motherboard."

Endret av Polsemaker
Lenke til kommentar
Mener du Mekkus at det skal være en egen ledning med 4-pin? Det er det ihvertfall ikke på min PSU

I følge diverse reviws sites så skal det være egen ledning med 4-pin ja.

Mulig Corsair har revidert dette på senere modeller, men i såfall burde/skulle du ikke støtt på slike problemer med å dele den EPS 12V 8-pin'n

edit: lagt til bilde..

post-10740-1263570032_thumb.jpg

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Har du sjekket ut 8 pinneren at den er HELFAST?

Og har du gått over alt av kabler? Har vært flere som har sett seg blinde og oversett saker og ting.

Enten sklir de fra hverandre om de er fastsatt, eller så skal det være en alternativ 4 pin...

Så en VX 450 for ikke så lenge siden, denne hadde 4 pinneren separat lenger opp på kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...