Polsemaker Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg har i dag prøvd å installere ny PSU, en Corsair VX 450W. Problemet er at hovedkortet mitt har en 4-pin ATX 12V inngang. På PSUen er det kun en 8-pins 12V kontakt. Det står i bruksanvisningen (og på nett) at denne kan deles opp i to 4-pins 12V. Jeg har revet og slitt, men kommer frem til den konklusjon at dette ikke er mulig. Det er en fast kloss som ikke kan deles uten å sage den i to. Noen andre som har VX 450W og vet løsningen? EPS/ATX12V 8-4 pin På forhånd takk! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Når du kan dele disse så skal du ikke dra de ifra hverandre direkte. Studer den mer nøye du, om de er fast så er en annen plass en 4 pin som alternativ, men som oftest så er de der sklidd ihop på skinner. Det vil si at du drar den ene delen ned og skyver den andre opp for å separere de. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Riktig som 007 antyder, og på Corsair 450VX er det 8-pin og 4-pin hver for seg. Lenke til kommentar
Polsemaker Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Begynner på å lure på om det bare er jeg som er fullstendig idiot her, men klarer fortsatt ikke å dele den. Mener du Mekkus at det skal være en egen ledning med 4-pin? Det er det ihvertfall ikke på min PSU. Ifølge manualen skal 8-pinskontakten kunne deles. Fra manualen: "1 x 610mm (24”) 8-pin EPS12V connector cable. Note: The EPS12V power connector has a detachable 4-pin mechanism in order to support either an 8-pin socket or a 4-pin “P4/12V” socket on the motherboard." Endret 15. januar 2010 av Polsemaker Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Mener du Mekkus at det skal være en egen ledning med 4-pin? Det er det ihvertfall ikke på min PSU I følge diverse reviws sites så skal det være egen ledning med 4-pin ja. Mulig Corsair har revidert dette på senere modeller, men i såfall burde/skulle du ikke støtt på slike problemer med å dele den EPS 12V 8-pin'n edit: lagt til bilde.. Endret 15. januar 2010 av Mekkus Lenke til kommentar
Polsemaker Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Lurer på om det rett og slett er en feilproduksjon? ingen 12v 4-pin og umulig å dele 12v 8-pin. Regner med at en slik vil fungere: Strømadapter Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Har du sjekket ut 8 pinneren at den er HELFAST? Og har du gått over alt av kabler? Har vært flere som har sett seg blinde og oversett saker og ting. Enten sklir de fra hverandre om de er fastsatt, eller så skal det være en alternativ 4 pin... Så en VX 450 for ikke så lenge siden, denne hadde 4 pinneren separat lenger opp på kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå