Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Korleis reagere når kjæresten blir sjekka opp?

Anbefalte innlegg

Kom opp i ein litt artig situasjon i kveld på ein kafè. Eg og kjæresten min og ei venninne av ho var ute og koste oss med eit par varme drinker i vinterkulda, då to guttar på bordet ved siden av begynte å sjekke opp venninna til kjæresten min, som for ordens skyld og har kjæreste. Han eine av dei to guttane hadde bestilt to pils til seg sjølv og kompisen, men sa til kompisen at det var ein av jentene ved bordet mitt som hadde spandert det på dei. Han som då blei "spandert" på pils kom då over på vårt bord og "sjekkinga" var i gang. Den gangen her skjønte dei at stemninga var litt klein og at ingen av dei var interessert, så det blei aldri noken episode - bortsett fra at det eigentleg var ganske festlig.

Eg rakk ikkje å reagere noke særlig i den situasjonen her, for jentene avviste han ganske greit sjølv. Men korleis skal ein reagere dersom dei hadde vore meir pågåande?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så reagerer jeg med en høflig hint om at damene er "opptatt". Om hintet ikke funker kan man bare si det rett ut slik det er. Mange menn/ gutter generelt er ikke så pigge på å flaue seg ut foran det motsatte kjønn, spesielt ikke foran dem de prøvde å sjekke opp så det burde fungere greit :) Men man kan alltids være riktig uheldig å støtte på en drittsekk som ikke gir seg, da er det bare å reise seg og gå fra situasjonen.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noe fasitsvar på dette. Men begge damene er nok voksne nok til å vite at de har type. Jeg hadde nok markert meg. Lagt armen rundt dama mi eller satt meg nærmere. Venninna derimot hadde jeg ikke lagt meg så veldig oppi. Ikke misforstå! Men ville ikke ha bøyd med over bordet og sagt at "husk, du har type". Det hadde nok vært noe hun selv måtte bestemme, avise han tvert eller være med på leken. Om hun er glad i typen sin så tror jeg nok hun skjønner selv at det blir feil og flørte tilbake.

Lenke til kommentar

For min del blir det merkelig å "markere territoriet" sitt med ein gang ved å for eksempel ta handa rundt kjæresten. Då blir det på ein måte eit litt svakt "ho her er min altså, ikkje prøv deg på ho". Det hadde vore bedre å komme med ein fantastisk kommentar som på ein måte hadde fått dei til å føle seg skikkelig dust for at dei kom bort.

Eksen min var ganske rask på å hoppe rundt halsen min dersom noken prøvde å sjekke ho opp. Ho som er sammen med no er høfligare og drar tydligvis lenger på det før ho då eventuelt seier at ho er sammen med meg. Det gjer til at det mest sannsynlig i framtida vil vere eg som må seie ifra dersom innpåslitne guttar kjem bort. Eg er ikkje særlig interessert i ha ein (eller fleire) villt fremmede sittande/ståande ved bordet mitt og prøve seg på kjæresten min når vi er ute og kosar oss i lag! :p

Lenke til kommentar

Sist jeg var ute på byen og var på vei tilbake til bordet mitt, etter et lite besøk oppe i baren, satt det 2-3 gutter og flørtet med jentene ved bordet. En av de hadde tatt "min" plass. Da gikk jeg bare bort til bordet, smilte selvsikkert, og spurte han ene om jeg kunne få igjen plassen min, så jeg kunne få snakke med dama mi. Alle "sjekkerne" gikk. Selv så er jeg singel.

Sikkert en sjangse å ta, men i dette tilfelle ble jo i alle fall "dama mi" glad. Dette fungerer jo selvsag best når du ikke sitter ved bordet fra før av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...