Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Toshiba bærbar er veldig treig både før og etter formatering.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Toshiba bærbar som jeg formaterte før helgen og installerte windows XP SP3.

Problemet er at den er veeeldig treig. Bare jeg starter et vindu som min datamaskin, firefox og slike ting så skyter CPU "usage" opp til 100%.

Skal ingen verdens ting til for at den bruker alt av resurser.

Maskinen er en Intel pentium 1.6 ghz, 512mb ram.....

Noen som har et tips? krever xp for mye av maskinen?

Mvh Robert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men det ser ut som det er noe feil med linken din :p

Et helt annet spørsmål med det samme. Tastaturet mitt skifter over til engelsk hele tiden, så jeg må trykke på NO nede på startlinja for og skifte stadig.

Kan jeg slippe dette?

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

Vel, Toshiba er ikke akkurat en storprodusent som HP er, så det er færre som eier en slik en og dermed ikke tar spesial interesse. Internett er jo som regel slik at hvis info'en er ettertraktet finner man det lett, om ikke må man grave etter spesial interesserte på nettet :/

Lenke til kommentar
Problemet er at den er veeeldig treig.

...

Har du installert XP-drivere til maskinen slik at hardware får mulighet til å oppføre seg så noenlunde?

Og: oppgitt maskinspesifikasjon vil ikke gi deg en rask maskin. Et rask søk på internett viser også at maskinen er fra 2005 (eller tidligere). Mange tilslag på Google (samt her på forumet).

Lenke til kommentar
Problemet er at den er veeeldig treig.

...

Har du installert XP-drivere til maskinen slik at hardware får mulighet til å oppføre seg så noenlunde?

Og: oppgitt maskinspesifikasjon vil ikke gi deg en rask maskin. Et rask søk på internett viser også at maskinen er fra 2005 (eller tidligere). Mange tilslag på Google (samt her på forumet).

Stemmer at maskina er fra 2005.

Hvor finner jeg de xp driverne?

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

Drivere finner du på Toshiba's webside

Velg dette i drop-down menyene:

Product type: Notebook

Family: Satellite

Product series: Satellite L Series

Model: Satellite L10

Short Model No: --All--

Operating system: Windows XP

Driver type: --All--

Country: Norway

Language: English

Så burde du få opp drivere du trenger :)

Lenke til kommentar

Hei.

Da har jeg installert alle disse driverne. Maskinen ser ut til og være en del kjappere, men mozilla er driit treig.. Når sidene skal lastes inn så tar det ca 1/2 - 1 minutt før siden kommer. Jeg har linje på 20 mbit så det er ikke der problemet ligger.

Noen som har noe tips?

Mvh Robert.

Lenke til kommentar
"Display Brightness Improvement for L10 Series"

Regner med at det er en modul for windows for å øke lysstyrken til LCD panelet. Med andre ord, få skjermen din til å bli lysere. Jeg ville ikke tenkt så mye på den med mindre du sliter med dårlig belysning (på pc'en) og synes at skjermen er for mørk.

Når det gjelder firefox... prøv denne guiden om det ikke funker kan du alltids vurdere å gå over til Chrome eller Opera som er lettere å PC ressursene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...