Vegabond Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei, jeg har en Toshiba bærbar som jeg formaterte før helgen og installerte windows XP SP3. Problemet er at den er veeeldig treig. Bare jeg starter et vindu som min datamaskin, firefox og slike ting så skyter CPU "usage" opp til 100%. Skal ingen verdens ting til for at den bruker alt av resurser. Maskinen er en Intel pentium 1.6 ghz, 512mb ram..... Noen som har et tips? krever xp for mye av maskinen? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Kjører du en full formatering av harddisken før du installerer en nye Windows XP installasjonen. Det kan hende at det er noen filler som blir igjen og forårsaker problemet du opplever. Det kan også skyldes BIOS, sjekk hvilken versjon du har og oppdater om nødvendig. http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/t...all_docs=false Håper du for fikset problemet Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Takk for tipset, men det ser ut som det er noe feil med linken din Et helt annet spørsmål med det samme. Tastaturet mitt skifter over til engelsk hele tiden, så jeg må trykke på NO nede på startlinja for og skifte stadig. Kan jeg slippe dette? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Høyreklikk på "EN" ---> Settings ---> velg Norwegian, Bokmål (Norway) - Norwegian fra "Default input language" drop down menyen, restart så burde du slippe å velge norsk tastatur hele tiden Beklager for linken, prøv denne: http://uk.computers.toshiba-europe.com/inn....jsp?service=UK Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Føler meg litt grønn på data nå, var jo flink til slikt en gang i tiden... Men skjønner ikke helt hva det forskjellige er i disse dropdown menyene. Mvh Robert. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Prøve denne tilnærmingen? Start ---> Control Panel ---> Regional and Language Options ---> Fanen "Languages" ---> Details ---> Skift til norsk Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Det derre klarte jeg:P ikke noe problem. Jeg tenkte mere på den linken du ga meg. Maskin nr på bærbaren min er Toshiba L10-187 og jeg finner veeeldig lite informasjon om den sjenerelt. Hvorfor?? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Vel, Toshiba er ikke akkurat en storprodusent som HP er, så det er færre som eier en slik en og dermed ikke tar spesial interesse. Internett er jo som regel slik at hvis info'en er ettertraktet finner man det lett, om ikke må man grave etter spesial interesserte på nettet :/ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Problemet er at den er veeeldig treig. ... Maskinen er en Intel pentium 1.6 ghz, 512mb ram..... Har du installert XP-drivere til maskinen slik at hardware får mulighet til å oppføre seg så noenlunde? Og: oppgitt maskinspesifikasjon vil ikke gi deg en rask maskin. Et rask søk på internett viser også at maskinen er fra 2005 (eller tidligere). Mange tilslag på Google (samt her på forumet). Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Problemet er at den er veeeldig treig. ... Maskinen er en Intel pentium 1.6 ghz, 512mb ram..... Har du installert XP-drivere til maskinen slik at hardware får mulighet til å oppføre seg så noenlunde? Og: oppgitt maskinspesifikasjon vil ikke gi deg en rask maskin. Et rask søk på internett viser også at maskinen er fra 2005 (eller tidligere). Mange tilslag på Google (samt her på forumet). Stemmer at maskina er fra 2005. Hvor finner jeg de xp driverne? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Drivere finner du på Toshiba's webside Velg dette i drop-down menyene: Product type: Notebook Family: Satellite Product series: Satellite L Series Model: Satellite L10 Short Model No: --All-- Operating system: Windows XP Driver type: --All-- Country: Norway Language: English Så burde du få opp drivere du trenger Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Takk for teskjeia! Men hva er disse xp driverne? ligger de i chip set driverne? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Men hva er disse xp driverne? ligger de i chip set driverne? Er faktisk litt usikker på hva du mener der Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Men hva er disse xp driverne? ligger de i chip set driverne? Alle hardwaredriverne for Win XP som er tilgjengelige for Toshiba L10 får du lastet ned ved å benytte Bakura's beskrivelse. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Det ble nevnt i et tidligere innlegg om jeg har installert XP driverne, slik at hardware får mulighet til å oppføre seg så noenlunde. Så jeg lurte på om det var disse driverne som er i chip set pakken? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Du bør laste ned og installere alle drivere der det står "WindowsXP" på. Håper jeg skjønte det rett Om du finner drivere med samme navn, så last ned den som har høyest "version" nummer Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Hei. Da er jeg igang med og laste ned og installtere alle driverne på siden. Men hva er dette ? "Display Brightness Improvement for L10 Series" Ser ut som en litt avansert installasjon. Mvh Robert. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Hei. Da har jeg installert alle disse driverne. Maskinen ser ut til og være en del kjappere, men mozilla er driit treig.. Når sidene skal lastes inn så tar det ca 1/2 - 1 minutt før siden kommer. Jeg har linje på 20 mbit så det er ikke der problemet ligger. Noen som har noe tips? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 "Display Brightness Improvement for L10 Series" Regner med at det er en modul for windows for å øke lysstyrken til LCD panelet. Med andre ord, få skjermen din til å bli lysere. Jeg ville ikke tenkt så mye på den med mindre du sliter med dårlig belysning (på pc'en) og synes at skjermen er for mørk. Når det gjelder firefox... prøv denne guiden om det ikke funker kan du alltids vurdere å gå over til Chrome eller Opera som er lettere å PC ressursene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå