Wikan Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Denne maskinen leveres med et ATI Radeon HD 4670 kort + en standard Intel GPU. ATI gpu'en har kjørt nå i to uker, men nylig så switcha maskinen over til Intel gpu'en. Det er ikke meldt om noe feil med driverne i Windows. Jeg har prøvd å skifte gpu i BIOS, men den medfulgte BIOS mangler alle essensielle valgmuligheter! Jeg oppdaterte BIOS fra Acers sine hjemmesider, men lite ble endret. Jeg har kontaktet Acer og håper på svar, men likevel spør jeg de profilerte Hardware.no-brukerne om det er noe jeg kan gjøre. Er det..? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Mulig at det kan være noe i windows du kan stille på for å endre det. Kom det noe medfølgende programvare? Sjekk igjennom den. Hvis det var en manual kan det være lurt å kikke og se om det står noe om hybrid graphics. Hybrid grafikker er jo egentlig et stor pluss i en laptop, så burde ikke være 'gjemt bort'. Vet du hvordan du byttet? Lenke til kommentar
Wikan Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Mulig at det kan være noe i windows du kan stille på for å endre det. Kom det noe medfølgende programvare? Sjekk igjennom den. Hvis det var en manual kan det være lurt å kikke og se om det står noe om hybrid graphics. Hybrid grafikker er jo egentlig et stor pluss i en laptop, så burde ikke være 'gjemt bort'. Vet du hvordan du byttet? Fulgte ikke med stort denne maskinen. Dessuten ligger det i Norge og jeg bor i Ungarn. Kan ikke si at jeg har vært borti hybrid graphics på denne modellen. Det er tross alt en Intel prosessor, ikke AMD. I går lot jeg maskinen stå å gå over natta, og da jeg skulle bruke den, var skjermen svart (jeg antar Radeon-kortet var deaktivert). Jeg starta opp igjen i sikkerhetsmodus og oppdaterte driverne til Intel-gpu'en, og dermed var den i bruk. Lurer på om Radeon-kortet kan være defekt, men det er jo merkelig siden driveren er installert og det ikke er meldes om noe problemer med kortet. Endret 14. januar 2010 av Wikan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå