Gå til innhold

Jeg har fått meg et overvåkningskamera men får det ikke helt til

Anbefalte innlegg

Hallla, jeg har kjøpt meg et overvåkningskamera og lurte på om noen her kunne forklart meg hvorfor jeg ikke får bilde på skjermen/tven.

Det har seg sånn at jeg har koblet kameraet (et biltema ccd camera) inn i en liten boks som gir det strøm og sender signalet videre på tven via antenne leding?på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, regner med at på det kameraet, så var det minst 2 plugger, en til strøm og en til bilde :) og den bildet var sikkert gul av farge?

Den skal IKKE kopples til antenne inngangen på tv`n !! Den skal kopples til video inn (RCA Komposittkabel), den er mest sannsynlig gul på tv`n din også.. har du ikke en slik inngang, kan du kjøpe en scartkontakt med slike innganger på.

Når du har gjort dette riktig, så er det bare å dra frem fjernkontrollen på tv`n og trykke på AV knappen (audio/video kilder).. til du får frem bildet..

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg d het foran meg nå, men jeg er ganske sikker på at det gikk en ledning fra kameraet til en liten boks, med sånn vanlig antenneutgang på ene siden og s-video ut på andre siden for tilkobling til pc( regner jeg med).

Denne boksen hadde strømledning så regnet med d var den som ga kameraet strøm?

Lenke til kommentar
Det er ikke lov til å overvåke egen privat grunn dersom du samtidig fanger opp offentlige områder, eller det er allmenn ferdsel der.

men du har enda meldeplikt og merkeplikt. men skal i grunn ikke være noe problem med privat eiendom.

edit: har du en link til kameraet?

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...