Pansergnom Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hallla, jeg har kjøpt meg et overvåkningskamera og lurte på om noen her kunne forklart meg hvorfor jeg ikke får bilde på skjermen/tven. Det har seg sånn at jeg har koblet kameraet (et biltema ccd camera) inn i en liten boks som gir det strøm og sender signalet videre på tven via antenne leding?på forhånd takk Lenke til kommentar
okasin Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Vell, regner med at på det kameraet, så var det minst 2 plugger, en til strøm og en til bilde og den bildet var sikkert gul av farge? Den skal IKKE kopples til antenne inngangen på tv`n !! Den skal kopples til video inn (RCA Komposittkabel), den er mest sannsynlig gul på tv`n din også.. har du ikke en slik inngang, kan du kjøpe en scartkontakt med slike innganger på. Når du har gjort dette riktig, så er det bare å dra frem fjernkontrollen på tv`n og trykke på AV knappen (audio/video kilder).. til du får frem bildet.. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Nå har ikke jeg d het foran meg nå, men jeg er ganske sikker på at det gikk en ledning fra kameraet til en liten boks, med sånn vanlig antenneutgang på ene siden og s-video ut på andre siden for tilkobling til pc( regner jeg med). Denne boksen hadde strømledning så regnet med d var den som ga kameraet strøm? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 husk at du må søke tillatelse fra datatilsynet for bruk alle overvåkingkameraer. mener å huske at man må det.(vis du skal ha det i butikk osv, men jeg likte aldri personvernlovgivning.) Lenke til kommentar
okasin Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg har overvåknings kameraer rundt hele huset, men de peker kun mot mine egne parkeringsplasser, og inngangsdører.. Jeg gidder ikke søke om noe som helst, så lenge det er på min private tomt. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Tror det er lov å filme egen tomt så lenge ikke det er offentlig område. Mulig at man plikter å sette opp skilt, men er som sagt ikke helt sikker. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Det er ikke lov til å overvåke egen privat grunn dersom du samtidig fanger opp offentlige områder, eller det er allmenn ferdsel der. men du har enda meldeplikt og merkeplikt. men skal i grunn ikke være noe problem med privat eiendom. edit: har du en link til kameraet? Endret 15. januar 2010 av xaco Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Nei, men det var biltema tror jeg... CCC et eller annet Lenke til kommentar
xaco Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Nei, men det var biltema tror jeg... CCC et eller annet finner det ikke på biltema sine sider. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 CCC skal nok være CCD (cmos brikke) men biltema har jo en del ting som ikke står på nettet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå