Biler Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Hei Hørte hvis man skal bytte motor, så må man bytte bremser får å godkjenne bilen? er det sant? og lurter på om det finnes noen sider det står priser på VTEC motorer eller sider der man kan kjøpe motorene fra, og lurer på om det er noe negative sider med VTEC motorer Takk på forthånd! Endret 14. januar 2010 av Biler Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Dersom du øker motoreffekt eller vekt på bilen er det vanlig å bytte bremser, men det kommer helt ann på hva slags motorbytte du skal utføre. Du vet... skal du kjøre fort, må du kunne stoppe desto fortere. Vtec er fint og flott, men la meg spørre. Ut i fra måten du stiller spørsmålet på... Kan du noe om å bytte motorer? Vet du/tror du at en Vtec motor er bare å "putte inn" i din bil? Lenke til kommentar
Biler Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 hehe, nei, jeg har ikke noe erfaring på biler, så blien må nok på verksted hvor mye koster det ca. å bytte motor på verksted. og lurer på hvor mye det koster meg å kjøpe motoren å sette den i bilen til sammen ca. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Det beste er vel å lete etter brukte motorer, eller kjøpe en bil med samme motor i. Er vel sjelden du finner sider med info på pris på forskjellige motorer, og tviler på at det er så mange firmaer selger. Kjøper du fra et firma blir det mest sannsynlig for dyrt også Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 hehe, nei, jeg har ikke noe erfaring på biler, så blien må nok på verksted hvor mye koster det ca. å bytte motor på verksted. og lurer på hvor mye det koster meg å kjøpe motoren å sette den i bilen til sammen ca. Motorbytte er en ganske omfattende jobb så et sted mellom 15-20 tusen vil jeg tippe, på en såpass stor jobb så kan det hende du kan forhandle deg til en pris. Hvis det også må gjøres diverse modifikasjoner for å få motoren inn så kommer det til å bli enda dyrere. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Da tror jeg skal finne en bil med det motoren jeg vil ha, er ikke rik heller, hvis motoren koster 10-20 og for å bytte motoren koster 15-20 :S Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg bare lurer. Hvilken bil har du og hvilken vtec motor tenkte du? Lenke til kommentar
Biler Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 har ikke bil akkurrat men tenkte med engang jeg kjøper bil, så skaffe meg vtec motoren, tneker på Honda civic, men lurer på hva slags vtec motor som finnes. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Kjøp en med vtec motor allerede. Her er en med grei motor, ser dog helt inforjævllig ut: Civic v-tec EDIT: eller denne. dog litt kjedeligere motor: civic Endret 15. januar 2010 av Effectiv Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Har du sett på Ebay? her er en Vtec motor til Accord. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Honda-A...sQ5fAccessories Lenke til kommentar
Biler Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 takk for gode svar.. effectiv det var en bra bil men litt dyr for meg skal ikke ha mer enn 25k men bilen må ikke ha Vtec motor men bra hasithet, en 75hk hvor drar den ca. 120 k/t? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Det spørs jo helt girkassen sin utveksling, men tipper rundt en 160-170? Og hvorfor skal du kjøre i mer en 100 egentlig? Tror jeg vil anbefale deg en 30hk mopedbil jeg Selv har jeg bmw 525ia med 192 hester men kjører aldri over 100.. Forstår ikke vitsen med å utsette andre i trafikken for fare.. Viktigere med akslerasjon Lenke til kommentar
Biler Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 har ikke sagt at jeg skal kjøre fort men tenkte å kjøre til familien min i tyskland av og til men her kom du med girkasse, hva har girkassen å gjøre med det? om du kunne svare på de dumme sprs. har ikke så mye erfaring på det, og skal ha bil snart, så tenkte å lære noe av deres erfaring. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Du kan ha en bil på 100hk å få 100km\t og ha god akselerasjon. Eller en annen bil på 100hk å få 200km\t, men da dårligere akselerasjon. Kommer ann på størrelser på tannhjul å diverse i girkassen. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 what complexity said Kommer helt an på hvordan den er giret. Og hvor mange gir den har til en viss grad. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Alså 5 gir, Honda civic, den er jo ikke stor bil er små bil, så hvor kommer den oppi i 75hk? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Mulig du får ganske god fart på den, men om du holder 170km\t over en stund, så blir det veldig mye turtall på motoren, og annbefales ikke over lang periode Kjør rolig du. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Alså 5 gir, Honda civic, den er jo ikke stor bil er små bil, så hvor kommer den oppi i 75hk? Du kjøper bil på feil grunnlag. Kjøp en bil du vil trives med, og er teknisk i orden - ikke etter hvor fort den kan gå. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg syns jeg trives med Honda civic ungdomsbil, og greit til første bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå