Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva kan dere om VTEC motorer

Biler

Anbefalte innlegg

Hei :D Hørte hvis man skal bytte motor, så må man bytte bremser får å godkjenne bilen? er det sant?

og lurter på om det finnes noen sider det står priser på VTEC motorer eller sider der man kan kjøpe motorene fra, og lurer på om det er noe negative sider med VTEC motorer

Takk på forthånd! :D

Endret av Biler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du øker motoreffekt eller vekt på bilen er det vanlig å bytte bremser, men det kommer helt ann på hva slags motorbytte du skal utføre. Du vet... skal du kjøre fort, må du kunne stoppe desto fortere.

Vtec er fint og flott, men la meg spørre. Ut i fra måten du stiller spørsmålet på... Kan du noe om å bytte motorer? Vet du/tror du at en Vtec motor er bare å "putte inn" i din bil?

Lenke til kommentar

hehe, nei, jeg har ikke noe erfaring på biler, så blien må nok på verksted hvor mye koster det ca. å bytte motor på verksted. og lurer på hvor mye det koster meg å kjøpe motoren å sette den i bilen til sammen ca.

Lenke til kommentar

Det beste er vel å lete etter brukte motorer, eller kjøpe en bil med samme motor i.

Er vel sjelden du finner sider med info på pris på forskjellige motorer, og tviler på at det er så mange firmaer selger. Kjøper du fra et firma blir det mest sannsynlig for dyrt også:)

Lenke til kommentar
hehe, nei, jeg har ikke noe erfaring på biler, så blien må nok på verksted hvor mye koster det ca. å bytte motor på verksted. og lurer på hvor mye det koster meg å kjøpe motoren å sette den i bilen til sammen ca.

Motorbytte er en ganske omfattende jobb så et sted mellom 15-20 tusen vil jeg tippe, på en såpass stor jobb så kan det hende du kan forhandle deg til en pris. Hvis det også må gjøres diverse modifikasjoner for å få motoren inn så kommer det til å bli enda dyrere.

Lenke til kommentar

Det spørs jo helt girkassen sin utveksling, men tipper rundt en 160-170? Og hvorfor skal du kjøre i mer en 100 egentlig? Tror jeg vil anbefale deg en 30hk mopedbil jeg :) Selv har jeg bmw 525ia med 192 hester men kjører aldri over 100.. Forstår ikke vitsen med å utsette andre i trafikken for fare.. Viktigere med akslerasjon ;)

Lenke til kommentar

har ikke sagt at jeg skal kjøre fort :D men tenkte å kjøre til familien min i tyskland av og til :p men her kom du med girkasse, hva har girkassen å gjøre med det? om du kunne svare på de dumme sprs. har ikke så mye erfaring på det, og skal ha bil snart, så tenkte å lære noe av deres erfaring. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...