Gå til innhold

Høytalere til yahama rxv663?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,skal ha meg høytalere til 9000 kr til yahama rxv663.

Hva annbefales?

Har samme forsterker som deg.

Selv har jeg en Dynavoice pakke til rundt 3000.- og en Cerwin Vega clsc-12s sub til denne. Det spiller så det dundrer i nyrene. Jeg er meget fornøyd. Lydpakke Her:)

Endret av paalwa
Lenke til kommentar

Hva har du lyst på da? Hyllehøytalere, store stereohøyttalere, greit surround system, skal du se film eller høre på klassisk?

XTZ får god kritikk. Surround.no er en god sjappe...

skulle jeg hatt en surroundpakke i denne prisklassen til den forsterkeren, så tror jeg kanskje jeg hadde gått for noe som dette:

http://www.surround.no/product/522042/XTZ-80.1-Front.html

http://www.surround.no/product/461674/XTZ-93-WMT-Center.html

http://www.surround.no/product/421592/XTZ-80-Monitor.html

http://www.surround.no/product/485719/XTZ-...igh-Glossy.html

8260,- kr... Med frakt og kabler så blir det nok et par hundrelapper over 9000.

Skal sies at jeg selv ikke har hørt høyttalerene, men subben har jeg selv.

Har et proson høyttalersett som ligner veldig på dette, bare noe eldre. Også har jeg en noe kraftigere (men eldre) yamaha forsterker.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Vel, når man har et begrenset budsjett, så vil man jo gjerne ha så mye som mulig for pengene. Dette tror jeg XTZ er gode på. De for jo gang på gang skryt i tester rundt om.

Og hvis du skal ha dyrere merker til denne prisen, så ender man kanskje opp med mindre høyttalere (hyllehøyttalere), men de spiller kanskje penere (men lavere). Men er kanskje mer avhengig av en sub da også, i hvertfall til film.

Uansett så blir dette jo en vurdering man må ta i hvert tilfelle. Hva de skal brukes til, og om man har plass...

Selv har jeg Yamaha RX-V1500, med Proson Reality RR center og bakhøyttalere og Blackbird 6 fronter.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Joda, greit det. Men jeg seriøst lurer hvordan de er. Som nevnt, jeg selv er på leit etter høytalere, og selv tittet på disse. Er usikker på hvordan de er.

10k, er ca samme budjet jeg også har. Men for høytalere. Receiver har jeg.

Hvis du leter i bruktmarkedet (avforum.no, hifisentralen.no, finn.no, hifihuset.no) kan du få adskillig mer seriøse høyttalere enn XTZ innenfor 10k budsjett.

Tommelfingerregel er 1/3 pris av nypris for høyttalere som er 5 år og nyere. Da ser de som regel ut som nye og spiller som nye, hvis du kjøper av seriøse folk.

Har selv kjøpt fronter, effektforsterker, CD spillere, rammelerret brukt, som nå inngår i et kombinert hjemmekino/hifi oppsett.

Da har du også mulighet for å bytte ut, og oppgradere utstyr uten å gå på store verditap.

Anbefales !

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er Klipsch RF-62 et godt kjøp?

Det er vanskelig å si når vi vet så lite om dine lydpreferanser, typisk bruk (film / musikk, og type musikk), og ikke minst lytterommet.

De er ganske dynamiske og frempå, noe også Yamaha receiverne er, så til musikk kan det bli litt "over the top". Særlig i et under-dempet lytterom.

Til film er det nok lettere å anbefale dem med færre forbehold.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si når vi vet så lite om dine lydpreferanser, typisk bruk (film / musikk, og type musikk), og ikke minst lytterommet.

De er ganske dynamiske og frempå, noe også Yamaha receiverne er, så til musikk kan det bli litt "over the top". Særlig i et under-dempet lytterom.

Stua mi er 22m², og musiken jeg hører på er Trance,techno,pop,dance og hip-hop.

Høytalerene skal og bli brukt til mye film og tv.

Noen høytalere og annbefale til 10000 til det bruket?

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar

Stua mi er 22m², og musiken jeg hører på er Trance,techno,pop,dance og hip-hop.

Høytalerene skal og bli brukt til mye film og tv.

Noen høytalere og annbefale til 10000 til det bruket?

Sjekk ut Dali, tror de passer vel så bra som Klipsch. Hifiklubben.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...