Yonaz Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Hei,skal ha meg høytalere til 9000 kr til yahama rxv663. Hva annbefales? Endret 14. januar 2010 av Yonaz Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Hei,skal ha meg høytalere til 9000 kr til yahama rxv663. Hva annbefales? Har samme forsterker som deg. Selv har jeg en Dynavoice pakke til rundt 3000.- og en Cerwin Vega clsc-12s sub til denne. Det spiller så det dundrer i nyrene. Jeg er meget fornøyd. Lydpakke Her:) Endret 21. januar 2010 av paalwa Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Hva har du lyst på da? Hyllehøytalere, store stereohøyttalere, greit surround system, skal du se film eller høre på klassisk? XTZ får god kritikk. Surround.no er en god sjappe... skulle jeg hatt en surroundpakke i denne prisklassen til den forsterkeren, så tror jeg kanskje jeg hadde gått for noe som dette: http://www.surround.no/product/522042/XTZ-80.1-Front.html http://www.surround.no/product/461674/XTZ-93-WMT-Center.html http://www.surround.no/product/421592/XTZ-80-Monitor.html http://www.surround.no/product/485719/XTZ-...igh-Glossy.html 8260,- kr... Med frakt og kabler så blir det nok et par hundrelapper over 9000. Skal sies at jeg selv ikke har hørt høyttalerene, men subben har jeg selv. Har et proson høyttalersett som ligner veldig på dette, bare noe eldre. Også har jeg en noe kraftigere (men eldre) yamaha forsterker. Endret 21. januar 2010 av jale Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Ærligtalt, hvor gode er egentlig de Dynavoice og XTC høytalere? De virker mer som et "ungdoms høytaler", som spiller høyt men ikke tydelig/kvalitet. Driver selv å leite etter høytaler pakke for surround, og disse virker litt for lav i pris for å vinne meg over. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Da går du for dyrere... Trådstarter spurte etter høyttalere til 9000kr, og jeg mener at det er det beste man får for 9000kr. Man får her, som alltid, det man betaler for. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Joda, greit det. Men jeg seriøst lurer hvordan de er. Som nevnt, jeg selv er på leit etter høytalere, og selv tittet på disse. Er usikker på hvordan de er. 10k, er ca samme budjet jeg også har. Men for høytalere. Receiver har jeg. Endret 24. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Vel, når man har et begrenset budsjett, så vil man jo gjerne ha så mye som mulig for pengene. Dette tror jeg XTZ er gode på. De for jo gang på gang skryt i tester rundt om. Og hvis du skal ha dyrere merker til denne prisen, så ender man kanskje opp med mindre høyttalere (hyllehøyttalere), men de spiller kanskje penere (men lavere). Men er kanskje mer avhengig av en sub da også, i hvertfall til film. Uansett så blir dette jo en vurdering man må ta i hvert tilfelle. Hva de skal brukes til, og om man har plass... Selv har jeg Yamaha RX-V1500, med Proson Reality RR center og bakhøyttalere og Blackbird 6 fronter. Endret 24. januar 2010 av jale Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Joda, greit det. Men jeg seriøst lurer hvordan de er. Som nevnt, jeg selv er på leit etter høytalere, og selv tittet på disse. Er usikker på hvordan de er. 10k, er ca samme budjet jeg også har. Men for høytalere. Receiver har jeg. Hvis du leter i bruktmarkedet (avforum.no, hifisentralen.no, finn.no, hifihuset.no) kan du få adskillig mer seriøse høyttalere enn XTZ innenfor 10k budsjett. Tommelfingerregel er 1/3 pris av nypris for høyttalere som er 5 år og nyere. Da ser de som regel ut som nye og spiller som nye, hvis du kjøper av seriøse folk. Har selv kjøpt fronter, effektforsterker, CD spillere, rammelerret brukt, som nå inngår i et kombinert hjemmekino/hifi oppsett. Da har du også mulighet for å bytte ut, og oppgradere utstyr uten å gå på store verditap. Anbefales ! Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Er Klipsch RF-62 et godt kjøp? Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Er Klipsch RF-62 et godt kjøp? Det er vanskelig å si når vi vet så lite om dine lydpreferanser, typisk bruk (film / musikk, og type musikk), og ikke minst lytterommet. De er ganske dynamiske og frempå, noe også Yamaha receiverne er, så til musikk kan det bli litt "over the top". Særlig i et under-dempet lytterom. Til film er det nok lettere å anbefale dem med færre forbehold. Endret 14. februar 2010 av Junkers Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Er Klipsch RF-62 et godt kjøp? Det er vanskelig å si når vi vet så lite om dine lydpreferanser, typisk bruk (film / musikk, og type musikk), og ikke minst lytterommet. De er ganske dynamiske og frempå, noe også Yamaha receiverne er, så til musikk kan det bli litt "over the top". Særlig i et under-dempet lytterom. Til film er det nok lettere å anbefale dem med færre forbehold. Stua mi er 22m², og musiken jeg hører på er Trance,techno,pop,dance og hip-hop. Høytalerene skal og bli brukt til mye film og tv. Noen høytalere og annbefale til 10000 til det bruket? Endret 15. februar 2010 av Yonaz Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Er Klipsch RF-62 et godt kjøp? Det er vanskelig å si når vi vet så lite om dine lydpreferanser, typisk bruk (film / musikk, og type musikk), og ikke minst lytterommet. De er ganske dynamiske og frempå, noe også Yamaha receiverne er, så til musikk kan det bli litt "over the top". Særlig i et under-dempet lytterom. Til film er det nok lettere å anbefale dem med færre forbehold. Stua mi er 22m², og musiken jeg hører på er Trance,techno,pop,dance og hip-hop. Høytalerene skal og bli brukt til mye film og tv. Noen høytalere og annbefale til 10000 til det bruket? Sjekk ut Dali, tror de passer vel så bra som Klipsch. Hifiklubben.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå