Gå til innhold

[Løst]Vennepar skal ha ny tv, 42' maks 8000.- Hjelp til hvilken!?

Anbefalte innlegg

Hei

Som tittel sier... ny tv må i hus hos Dem.

Gammel crt32 50hz er muggen, tror røret er spøttferdig.

-Maks pris 8000.- ( +frakt er ok, så tv ikke overstige 8000.- )

- Dem har rikstv-tuner, så alternativ tv kan godt ha det i seg slik at de får en boks mindre i benken, men ikke ett must...

- 42tommer er ytret ønske, kan godt ha full hd for fremtiden..

- Sitte avstand ca 4meter

- Store vinduer hvor sol kommer rett inn i stua og på/mot skjerm på sommerstid spesielt.

- lcd/plasma.. dem ser bare tv og noe dvd. pr dd ikke blueray eller spillkonsoll

- ingen pc er pr dd brukt tilkoblet, men kan jo fort skje. Har hørt spørsmålet om kan vi koble bærbaren til tv`n

Fikk en link fra Dem, hva mener dere om denne?:

http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv...sonic-42-lcd-tv

Mvh Kenneth

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner ingen tester på den tven du linker til, så vanskelig å si.

Lyst rom vil si LCD-behov (ikke plasma). Såvidt jeg forstår er det bare et spørsmål om å finne en bra LCD, så dekker det alt det du spør om.

Vet ikke jeg, Samsung B535 har jo mottatt gode kritikker og er en populær skjerm.

Fås i 46-tommer til 8000, evt 40-tommer til knappe 6000,-. Med 4m avstand tror jeg kanskje at 46" ikke er større enn det bør være - 2-3x diameter vil si at 46" passer for avstander fra 2,3m - 3,5m.

Sjekk for øvrig denne guiden i Aftenposten, som jeg synes er nokså pedagogisk. De har også en del tester.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg forstår er det bare et spørsmål om å finne en bra LCD, så dekker det alt det du spør om.

Stemmer :yes:

Samsung B535 har jo mottatt gode kritikker og er en populær skjerm.

Skal titte på den

Finner ingen tester på den tven du linker til, så vanskelig å si.

Med 4m avstand tror jeg kanskje at 46" ikke er større enn det bør være - 2-3x diameter vil si at 46" passer for avstander fra 2,3m - 3,5m.

Nei fant ingen tester jeg heller av den. Var vel mest pga pris Dem linket meg den.

Sitter selv å glor på 46' på 3,5-4 meter og synes det er kurrant og hadde ikke villet hatt mindre jeg nei.

Men nå har jo dem sagt 42' da så..

Men nå er det natt :sleep:

Takk så langt

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan panelene har endret seg.. men hos Dem så blir det mye sol direkte inn i stua/på skjermen da spes på sommeren.

Men så langt så fikk jeg tilbake-melding om at av de tvène som er kommet frem i tråden her, så er det LG 42LH7000 som frister dem mest, frem til ditt tips Trikrin. For den har de ikke sett/lest om enda.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...