Gå til innhold

[Løst]Port forwarding problemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøver å få åpnet en port på ruteren min, men uten hell.

Jeg har tatt på portforvarding, har åpnet bitdefender brannmuren min og prøvd ut mange forkjellige oppsett, men fortsatt uten hell.

Noen som har noen forslag om hva det kan være?

sier ja takk til alle forslag! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du ikke får det til å fungere så bør du prøve å koble maskinen direkte til Speedtouch og se om den er åpen. Blir ikke overrasket om den ikke fungerer som forventet.

Sjekk om du kan sette den i bridge slik at du kan logge på med DIR-635. Da slipper du dobbel NAT.

så jeg skal bare sette Internett innstillingene på D-Linken til PPPoE og skrive inn brukernavn og passord?

Endret av chriss10an
Lenke til kommentar
så jeg skal bare sette Internett innstillingene på D-Linken til PPPoE og skrive inn brukernavn og passord?

Ja det stemmer. Har du Telenor så husk på @online.no etter brukernavnet.

Jeg finner ikke noen måte å få satt den i bridge mode. Men jeg har lest litt på forum, og man setter Speedtouchen opp i bridge mode for å få den andre enheter på nettet til å få WAN ip'en. men det har allerede min D-Link.

Endret av chriss10an
Lenke til kommentar
Så lenge man ikke får vite hvilken ISP, routermodem eller ipadresser du snakker om så prater du bare med deg selv.

okei...

ISP: NextGenTel

Routermodem: Speedtouch 5x6

Trådløs router: D-Link DIR-635

problemet er at ingen av de portene jeg har åpnet (forward'et) på Min D-Link DIR-635 er åpen. Folk som prøver å koble til spillserverene mine og lignende klarer ikke koble til. så alle innkommende tilkoblinger blir blokkert. Det eneste jeg lurer på er om det er noen som vet hva problemet kan være, og evt. hva jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar

Det første jeg ville ha gjort nå er å forenkle feilsøkingen.

Nå har du to ledd i nettverket ditt som kan blokkere.

Hvis du kobler PC direkte til ST546i så slipper du å tenke på D-link-routeren foreløpig.

Du kan sette ipadressen til PC til DMZ-adressen i ST645i som skal være 10.0.0.??? og gateway/DNS til 10.0.0.1.

For å sjekke porter på en sikker og enkel måte, anbefaler jeg at du laster ned utorrent og bruker porttesteren i programmet. Da har du nemlig en aktiv kobling når du tester.

Hva blir resultatet i utorrent?

Lenke til kommentar
Det første jeg ville ha gjort nå er å forenkle feilsøkingen.

Nå har du to ledd i nettverket ditt som kan blokkere.

Hvis du kobler PC direkte til ST546i så slipper du å tenke på D-link-routeren foreløpig.

Du kan sette ipadressen til PC til DMZ-adressen i ST645i som skal være 10.0.0.??? og gateway/DNS til 10.0.0.1.

For å sjekke porter på en sikker og enkel måte, anbefaler jeg at du laster ned utorrent og bruker porttesteren i programmet. Da har du nemlig en aktiv kobling når du tester.

Hva blir resultatet i utorrent?

Nå har jeg koblet til Speedtouchen og uTorrent viser "Network OK"

Så da må det være noe med D-Linken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...