MirusMentis Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Fikk i dag et hyggelig brev fra Elcon, de setter opp renten, og jeg havner på 9.96%Effektiv rente. Synes dette er dyrt, i forhold til de snaue 3,5% jeg har på boliglånet. Såvidt jeg vet er det kun mulig å pantsette bilen iforbindelse med eierskifte. Det lar seg ikke gjøre å flytte et lån i etterkant. Alternativet jeg sitter igjen med er å refinansiere boliglånet for å betale ut billånet. Men da vil jeg bikke over 80% av husets verdi, og renten vil gå litt opp. Noen anbefalninger? Har igjen ca 80.000 på bilen, og 1.210 000 på huset. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Ta opp så mye du kan på boliglånet, bruk de til å betale ned så mye som du kan på billånet. Resten av billånet flytter du til de som gir deg billigst billån, sjekk her: http://www.abcnyheter.no/node/78718 . Skandiabanken har veldig bra billån Edit: Når jeg tenker meg om så er det ett lite helvete og få refinansiert billån. Så de smarteste er å få finansiert så mye som mulig med boliglånet. Øvrige betingelserSkandiabanken tilbyr ikke refinansiering (flytting) av billån. Skal du finansiere MC, båt, snøscooter etc, må slik finansiering sikres i fast eiendom (bolig eller fritidsbolig). Se Boligkreditt http://www.dinside.no/388020/umulig-aa-ref...siere-billaanet Edit: Et annet alternativ er at du låner pengene fra dine foreldre. Om de har mye penger på bok så blir det fort lønnsomt for dere begge. Endret 14. januar 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
skaalen Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Du får ikke flyttet billånet, dette er pga. av panteloven. Du kan sjekke om du kan øke boliglånet ditt, men de fleste banker gir ikke lån på over 80 % av boligens verdi i dagens marked. Hva her du i nominell rente på lånet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå