Gå til innhold

Børsebærer i skoletiden

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi er en gruppe med 5 gutter som har lyst til å samle inn penger. Problemet er at vi ikke har bøsser. Hvor får man tak i det. Vi har planer om å sende pengene til Malawi. Vi har fått oppgave om å samle inn penger og dermed kan vi bruke litt av skoletiden.

Endret av corsa91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hør med Frelsesarmeen eller Politiet.

ok frelsearmeen er greit men hvorfor skal man høre med Politiet. Trenger man tilattelse?

Ja, veldig viktig med godkjenning.

ok hvordan søker man tilattelse og tar frelsearmeen av seg dette?

Lenke til kommentar
Hei.

Vi er en gruppe med 5 gutter som har lyst til å samle inn penger. Problemet er at vi ikke har børser. Hvor får man tak i det. Vi har planer om å sende pengene til Malawi. Vi har fått oppgave om å samle inn penger og dermed kan vi bruke litt av skoletiden.

Leste i går eller når det var om et ranslag som var tatt et eller annet sted på østlandet. Det var ikke dere?

Werner

• Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å se at mange tenkte det samme som meg. Det er for gale når ungdom tar på seg oppgaven som Robin Hood fordi de har naturkatastrofer rundt om i verden. Jeg tviler forøvrig på at Politiet tillater dere å gå med børse for å samle penger, uansett hvor noble hensikter dere har.

Kan dere ikke gjøre som mange andre å ta kontakt med Røde kors og si dere vil gå med bøsse for dem? På den måten vil giverne føle noe mindre ubehag når dere møter mannsterk opp. Om dere absolutt skal ha mer børse, er det fint om dere ikke har med ammunisjon iallefall.

Lenke til kommentar
Godt å se at mange tenkte det samme som meg. Det er for gale når ungdom tar på seg oppgaven som Robin Hood fordi de har naturkatastrofer rundt om i verden. Jeg tviler forøvrig på at Politiet tillater dere å gå med børse for å samle penger, uansett hvor noble hensikter dere har.

Kan dere ikke gjøre som mange andre å ta kontakt med Røde kors og si dere vil gå med bøsse for dem? På den måten vil giverne føle noe mindre ubehag når dere møter mannsterk opp. Om dere absolutt skal ha mer børse, er det fint om dere ikke har med ammunisjon iallefall.

Like ulovleg om ein ikkje har ammunisjon, men strafferamma kan auke ein del dersom du faktisk brukar våpenet.

Dykk må nesten samle inn under ein større organisasjon, ellers vil dykk slite med å få tillatelse og folk vil nok generelt vere meir skeptiske (dvs. dei burde vere meir skeptiske hvertfall).

Lenke til kommentar
Hei.

Vi er en gruppe med 5 gutter som har lyst til å samle inn penger. Problemet er at vi ikke har børser. Hvor får man tak i det. Vi har planer om å sende pengene til Malawi. Vi har fått oppgave om å samle inn penger og dermed kan vi bruke litt av skoletiden.

Supert tiltak! Jeg for min del skal reise til Malawi i mars og dele ut myggnett til noen av de fattigste familiene der. Hvis dere er usikre på hva dere skal gjøre med pengene når dere har samlet dem inn, kan jeg foreslå å donere dem til dette prosjektet, hvor dere er garantert at pengene når uavkortet frem.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...