exhizor Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei. Har idag satt inn nytt skjermkort, ATI RadeonHD 4890. Alt fungerte helt til jeg skulle slå på dataen. jeg la inn driverne, restarte og når jeg skulle sette på musikk så kom det ikke lyd. SÅ jeg sjekka lydinnstillingene og realtek hadde blitt bytta ut med ATI HMDI greie. Noen som kan hjelpe meg med dette? Prøvde også å legge inn nye lyddrivere fra MSI uten lykke. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Hei. Har idag satt inn nytt skjermkort, ATI RadeonHD 4890. Alt fungerte helt til jeg skulle slå på dataen. jeg la inn driverne, restarte og når jeg skulle sette på musikk så kom det ikke lyd. SÅ jeg sjekka lydinnstillingene og realtek hadde blitt bytta ut med ATI HMDI greie. Noen som kan hjelpe meg med dette? Prøvde også å legge inn nye lyddrivere fra MSI uten lykke. Hallo! Du må gå inn i sikker modus. Logg på som Admin. Gå til kontrollpanelet og se om du ser noen gule utropstegn. Finner du dem, så er det feil drivere, slett de og installer nye, exit og restart pc. Vennligst BmOnline Endret 14. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
exhizor Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Jeg fant ikke noe inn på Sikkerhetsmodus som så feil ut. Problemet er at etter jeg satt inn nytt skjermkort og la inn ATI Cataclyst Center(noe ala det) så ble Realtek HD Audio Manager og sånt borte. Og det står at ingen høytallere er satt i, men det er det jo. Ser ut som ATI blokkerer hovedkort lyden og bytter til ATI HDMI. Endret 14. januar 2010 av brumoen Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Jeg fant ikke noe inn på Sikkerhetsmodus som så feil ut. Problemet er at etter jeg satt inn nytt skjermkort og la inn ATI Cataclyst Center(noe ala det) så ble Realtek HD Audio Manager og sånt borte. Og det står at ingen høytallere er satt i, men det er det jo. Ser ut som ATI blokkerer hovedkort lyden og bytter til ATI HDMI. Hei! Ja, om du da avinstallerer de driverne, og installerer de gamle driverne, så skulle vel du få tilbake lyden som før? Mulig du har Realtek på installskiven, eller i en eller annen mappe på hardisken? Så går du da i sikker modus, fjerner de driverne som ikke skal være der, LYD, og finner fram den cd skiva med realtek drivere- eller på nett og leter de opp. Når du fjerner driverne vil maskinen starte på nytt. Det skal den gjøre, og da har du cd skiva i cd rommen klar til å hente de andre driverne-. Følg anvisningen i install forløpet på pc og velg hente driverne selv om de ikke blir lagt inn fra cden din. Vennligst BmOnline Endret 14. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg fant ikke noe inn på Sikkerhetsmodus som så feil ut. Problemet er at etter jeg satt inn nytt skjermkort og la inn ATI Cataclyst Center(noe ala det) så ble Realtek HD Audio Manager og sånt borte. Og det står at ingen høytallere er satt i, men det er det jo. Ser ut som ATI blokkerer hovedkort lyden og bytter til ATI HDMI. Sjekket at ikke onboard lyd er deaktivert i bios? Sjekket om du kan velge lydkilde i Kontrollpanel->lyd? Lenke til kommentar
exhizor Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Fant ikke noe om lyd i BIOS. Jeg har et MSI P965 Neo hovedkort. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Fant ikke noe om lyd i BIOS. Jeg har et MSI P965 Neo hovedkort. Skal være der. http://eu.msi.com/index.php?func=downloadd...amp;prod_no=265 Side 3-12 i brukerhåndboken. Lenke til kommentar
exhizor Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Fant det nå og den var ikke deaktivert. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Fant det nå og den var ikke deaktivert. Bruker du HDMI til skjermen? Hvis du gjør det, så kan det hende du må deaktivere lyd fra HDMI... Jeg bruker et eget lydkort "Creative X-Fi" med HDMI lyd aktivert men ikke i bruk. (ATI 4870X2) Da står det "ikke koblet til" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå