quantum Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Noen som lager webgui med Vaadin (tidl. It Mill Toolkit) og i tilfelle vad tycks ni? Ganske ulikt Struts, eller template-baserte rammeverk. Minner litt om Echo2 eller WingS iom. at det er komponentbasert, men av ulike grunner foretrekker jeg Vaadin framfor disse. Noen ganger har man bruk for den kontrollen man bare kan få med håndkodet html/javascript/css, men mange ganger - f.eks. når man lager et administrativt gui for en organisasjon og ikke et nettsted åpent for almenheten - kan man rett og slett tillate seg å bruke et høynivå rammeverk som gjør jobben mye, mye enklere og likevel utnytter alle fancy teknologier som css/ajax/gwt osv. Jeg synes ihvertfall det er mye enklere å *kun* kode Java, fremfor litt Java, litt html, litt javascript, litt css, litt html, litt xml osv. osv. (edit: nevnte jeg html? hehe ... ) Endret 14. januar 2010 av quantum Lenke til kommentar
___ Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Nei, jeg har ikke brukt Vaadin. Jeg har ikke sett så mye på andre rammeverk siden jeg begynte å snuse på Apache Wicket for et par år siden. Det er et komponentbasert rammeverk der utviklingen av web-applikasjonen foregår mye på samme måte som om man utviklet en Swing-applikasjon. Werner Lenke til kommentar
quantum Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Nei, jeg har ikke brukt Vaadin. Jeg har ikke sett så mye på andre rammeverk siden jeg begynte å snuse på Apache Wicket for et par år siden. Det er et komponentbasert rammeverk der utviklingen av web-applikasjonen foregår mye på samme måte som om man utviklet en Swing-applikasjon. Werner Wicket blir mer i retning struts spør du meg, du koder fortsatt view manuelt i html. Dobbelt så mye arbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå