Gå til innhold

Kitlinse til Sony Alpha 300

Anbefalte innlegg

Heisann! Kitlinsen min til Alpha-kameraet blitt har blitt stjålet. Dette gjør at jeg nå sitter igjen med SAL50F14-linsen min, som jeg forsåvidt er strålende fornøyd med. Det som er synd, er jo at jeg sliter med å ta landskapsbilder, pga zoomen. Dette gjør at jeg har lyst til å kjøpe en ny linse, men noenlunde samme zoom som kitlinsen til Alphakameraene (18-70). Jeg har lyst på en kvalitetslinse, men orker ikke betale mer enn kanskje 2-3000 for det. Er det noen som har tips ? Jeg vurderer også 18-50 (sånn ca) eller 18-200.

(PS: prøvde å søke etter lignende tråder, men fant ingen om Alpha-kameraer. Send gjerne linker til andre tråder dersom de faktisk finnes)

EDIT: Jeg har lett litt, og har funnet disse. Er det noen som kan dele erfaringer?

Sigma 18-50 F2.8 EX DC

Sony 16-105 f3.5

Sony 18-200 F3.5-6.3

Tamron 17-50 F2.8 XR Di

Endret av KorHan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Dyxum.com er et fint nettsted hvor alle objektiver fra Sony/Zeiss og Minolta er vurdert. Photozone.de utfører tester av høy kvalitet. Både Tamron og Sigma objektivene (18-50) er helt ok. Sony's sal_1680ZA er vel kongen men for dyr? Tamron/Sony 18-250 er mange fornøyd med som reiseobjektiv. Sjekk foto.no og finn.no etter brukte minolta objektiver.

Mvh

Fiple

Lenke til kommentar

Hei folkens, takker for svar! Nå ser det ut til at jeg har endret mening, da en 18-50 fort vil minske bruken av 50mm'eren min. Derfor ser jeg nå etter et 10-20-ish-objektiv. Jeg har sett på disse:

Sigma 10-20 F3.5 EX DC

Sony 11-18 F4.5 DT

Tamron 10-24 F3.5

Er det noen som har erfaringer? Jeg har skjønt at Sony-linsen kan være kjip hvis jeg skal kjøpe fullformatkamera i fremtiden, men siden det er et originalobjektiv er det vel ikke noe problem å selge?

Har forresten Sony Alpha 300

Takk,

Kristoffer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...