Gå til innhold

BK: tøffe vilkår( corralejo nasjonal park)


dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

+

Et kult motiv, grei komposisjon og fint plassert horisontlinje. Himmelen fikk fin blåfarge.

 

-

(Som du har gjort) krever motivet forgrunn for å gjøre det interresant.

Forgrunnen du har her, syns jeg ikke sto ikke så bra med sanden, fordi busken passer ikke helt med den stripete sanden. Litt mye kontrast på begge deler. Busken ble da alt i alt for meg desverre litt forstyrrende.

 

 

Absolsutt muligheter til flotte bilder i de omgivelsene. Dette motivet kunne blitt mye kulere i f. eks. en solnedgang, eller et mørkere tidspunkt, hvor du kunne vurdert å hjelpe forgrunnen en anelse med blitz for å skape mer kontraster. Men som sagt, en solnedgang i disse sandstripene hadde gjort seg.

 

PS: Har sett på de andre bildene dine, og skjønner at du kanskje bare hadde mulighet til å gå der midt på dagen (?) Alt i alt holder du meget høyt nivå på bildene fra nasjonalparken fra mitt syn , men alle bilder (uansett nivå) krever like mye kritikk, bare kritikk som er tilpasset nivået. ;)

Endret av BEFGHIJKLMNPQSTUVXYZ
Lenke til kommentar

Jeg er enig med BEFGHIJKLMNPQSTUVXYZ at du er inne på noe bra her, men at du ikke har klart å utnytte potensialet i motivet helt.

 

Busken fungerer ikke spesielt bra som forgrunnsobjekt. Faktisk tror jeg bildet ville blitt stilig uten forgrunnsobjekt i det hele tatt. Dernest kunne jeg tenkt meg litt større kontraster, først og fremst i form av litt mørkere skyggepartier. Dessuten burde horisonten være helt ren. Nå er det noen få objekter så bryter den rette linjen. (Det er ikke sikkert det hadde vært mulig å unngå, men det ville hjulpet bildet). Horisonten er heller ikke helt rett.

 

Brukte du polariseringsfilter da du tok bildet? Det ser slik ut med den mettede fargen på deler av himmelen og nesten hvitt andre deler. Slik blir det med polariseringsfilter og vidvinkel.

 

Så for å oppsummere: Du har funnet et flott motiv og gjort et ok forsøk på å utnytte det, men detaljene er ikke helt på plass.

 

-trygve

Lenke til kommentar
Jeg er enig med BEFGHIJKLMNPQSTUVXYZ at du er inne på noe bra her, men at du ikke har klart å utnytte potensialet i motivet helt.

 

Busken fungerer ikke spesielt bra som forgrunnsobjekt. Faktisk tror jeg bildet ville blitt stilig uten forgrunnsobjekt i det hele tatt. Dernest kunne jeg tenkt meg litt større kontraster, først og fremst i form av litt mørkere skyggepartier. Dessuten burde horisonten være helt ren. Nå er det noen få objekter så bryter den rette linjen. (Det er ikke sikkert det hadde vært mulig å unngå, men det ville hjulpet bildet). Horisonten er heller ikke helt rett.

 

Brukte du polariseringsfilter da du tok bildet? Det ser slik ut med den mettede fargen på deler av himmelen og nesten hvitt andre deler. Slik blir det med polariseringsfilter og vidvinkel.

 

Så for å oppsummere: Du har funnet et flott motiv og gjort et ok forsøk på å utnytte det, men detaljene er ikke helt på plass.

 

-trygve

 

Mer kontrast? Åssen skjerm sitter du på da? Mer en nok kontraster på dette bilde:)

 

Hadde nok vært optimalt med ren horisont ja. Har derimot et annet bilde som ligner litt, men er et hakk bedre en dette. Skal vell muligens presentere det også senere en dag:)

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Mer kontrast? Åssen skjerm sitter du på da? Mer en nok kontraster på dette bilde:)

 

Det dreier seg mer om hva jeg tenker om bildet en hva slags skjerm jeg har. Sett på som et "vanlig" bilde er det nok kontrast, men dette bildet har en abstrakt kvalitet som jeg mener blir fremhevet av ekstra store kontraster. Jeg ser for meg at skyggepartiene skal være på grensen til å gro igjen for å virkelig markere det flotte mønsteret på bakken.

 

-trygve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...