KarmaZ Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Heei! Etter å ha hørt at Dreambox er et produkt som løser alle problemer, vurder jeg å gå til anskaffelse av det, hvis jeg kan få det inn da. Etter det jeg har forstått så er det kun boksen, samt hodet så er man i gang. Selvfølgelig litt modifisering trengs. Men det skal gå fint. Jeg får i dag kun inn RiksTv. Viasat får jeg ikke inn, er snakk om sikkert 400 meter mer nord, for at jeg skal få det inn. Canal Digital skal jeg kunne få inn hvis jeg strekker en kabel på drøye 100 meter. Da skal jeg iallefall få inn det. Men hvordan er det med kostingene på Dreambox. Grunnen til at jeg ønsker å få det, er fordi kostnadene jeg har i dag med dyr kostnad, men lite kanaler. Derfor ville det vært et myst å skaffe Dreambox. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 dreambox.no selger dreamboxer. Invision as heter de og de er hovedimportør for dreambox. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Ok, men er det noen som har noe mer veiledning/informasjon vedrørende Dreambox? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hvis du går til Dreambox.no og klikker på linken "Dreambox?" øverst på siden finner du en side om hva en Dreambox er. Og en Dreambox er kort fortalt en satellitt-tuner som er basert på en Linux-PC som man kan programmere og dermed kan gjøre kunster som standard-tunerene til Viasat og Canal Digital ikke kan. Den gir deg ikke noe nytt abonnement eller billigere priser på TV-kanalene man vanligvis abonnerer på i Norge, og den flytter ikke fjell og løser ikke problemene man måtte ha med at man bor slik til at man ikke får satellitt-dekning akkurat der man bor. Det løser du som jeg forstår av dine innlegg med å trekke kabel og plassere parabolen noen hundre meter unna, dersom du får lov av grunneier til å plassere den der, uansett om du velger Dreambox eller en av parabolselskapenes vanlige bokser. Var dette til hjelp, eller misforstod jeg hva du spør etter? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Spørs egentlig hva du vil vite om dreambox,kort fortalt er det en tuner der du ikke er bundet av tuner fra provider.Og det er en litt enkel hjemmesentral i tilegg med addons. Default image fra DMM støtter bare dreamcrypt kodesystem. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Default image fra DMM støtter bare dreamcrypt kodesystem. Stemmer bra det, men er ikke noe problem å legge inn annet image for å få støtte for canal digital og viasat. Det finner du på blant annet digsat.net Lenke til kommentar
vesletun Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 tar Dreambox både canal digital og visat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå