Ursa Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Halloisen! Faren min har en 2000-modell 406 med 83 kW motor (~110 hester). Bilen veier 1350 kilo. Denne bilen føles ekstremt slapp, og jeg kan ikke forstå dette? Den har alltid vært slik. Jeg lurer på om noen der ute har en god forklaring på dette? Jeg selv kjører en råtten '96 Ford Escort med 59-hesters dieselmotor, og denne føles mye mer "vital" enn denne Peugeoten (til tross for omtrent samme vekt). Jeg har hørt at kamreima kan "hoppe over et hakk" - kan dette være forklaringa? Da har jeg hørt motoreffekten blir komplett råtten. Bilen er for øvrig i god stand ellers, og gått ca 200000 km. Men det er fryktelig lett å kvele bilen, og motoren føles bare riktig slapp og syk uansett om det er vinter eller sommer. Alle forklaringer mottas med takk Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Er det en diesel eller bensin motor? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Automatgir? I så fall er det normalt, da automatgir 'alltid' føles "seigere" enn manuelt gir. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Halloisen! Faren min har en 2000-modell 406 med 83 kW motor (~110 hester). Bilen veier 1350 kilo. Denne bilen føles ekstremt slapp, og jeg kan ikke forstå dette? Den har alltid vært slik. Jeg lurer på om noen der ute har en god forklaring på dette? Jeg selv kjører en råtten '96 Ford Escort med 59-hesters dieselmotor, og denne føles mye mer "vital" enn denne Peugeoten (til tross for omtrent samme vekt). Jeg har hørt at kamreima kan "hoppe over et hakk" - kan dette være forklaringa? Da har jeg hørt motoreffekten blir komplett råtten. Bilen er for øvrig i god stand ellers, og gått ca 200000 km. Men det er fryktelig lett å kvele bilen, og motoren føles bare riktig slapp og syk uansett om det er vinter eller sommer. Alle forklaringer mottas med takk Er dette bensiner? Og den har tendens til å daue? Og den er slapp? Da skulle det ikke forundre meg at den trenger oppgradering av programvaren til motorstyringen. En i familien hadde en slik, en 1.8 bensiner. Presterte å kvele den noen ganger ved skifte fra 1 til 2 gir. Klaget, de la inn ny programvare, og fikk ny bil tilbake: Ekstremt mye mer turtallsvillig og kvikkere, og ikke noe dauing av motor. Mindre drivstoff brukte den og. Den gang ble det tatt på garanti, spørs om de gjør dette på garanti. 10 år gammel bil... Lenke til kommentar
405Mi16 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Anbefaler deg å melde deg inn på www.peugeot-sport-club.no å spørre i gjesteforumet der. Da får du ett riktig svar fra folk som er vant med 406. Desverre har jeg aldri eid en 406 selv kun 405(er) . Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Beklager, glemte jo selvfølgelig helt av motordetaljene. Det er en 1.8 bensin ja, med manuelt gir. Programvareoppdatering? Ja det hørtes veldig sunt ut. For alt funker som det skal, men alt er bare så groteskt døllt og enkelt å kvele osv. Dette tipset skal jeg sjekke ut! Mange takk for gode tips!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå