saladin89 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) har 20.000 NOK som jeg har lyst til å bruke på aksjer. Er 20 år gammel og har holdt på med dette litt tidligere, men har ikke akkurat stor erfaring. Er det lurt å kjøpe seg inn i REC nå eller kommer det til å gå lenger ned? jeg forventer at det går lenger ned, men hva synes dere? Aker solutions er jo anbefalt av DNB NOR, de har kursmål på 180-190 kr. Den virker lur. http://bors.e24.no/e24.no/site/stock/stock...%20n24%29%29%29 Marine harvest virker også interessant, men er heller usikker. De sier jo at 2009 var et veldig bra år og at de forventer å tjene mer penger pga. at Chile sliter med sykdom i lakseoppdrettet. Aker Biomarine lurer jeg også på om jeg skal kjøpe, det er røkke sitt OMEGA 3 krill prosjekt. Uansett skal kjøpe to ulike Børsposter, akkurat nå heller jeg mest mot REC og Marine harvest/Aker Biomarine. Høy risiko er litt gøy. Golden Ocean Group tror jeg også kan bli bra. Hva synes dere? Endret 14. januar 2010 av saladin89 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 *Mine innlegg* Vurderer å kjøpe meg inn i aksjer selv. TS, har du noen formening om Schibstedt? Har hørt de skal være bra. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Jeg har sett litt på REC selv, tror den kanskje kan lønne i et litt langsiktig perspektiv. Edit: Men nå ser det ut til at den skal synke en del til. Endret 15. januar 2010 av DCG Lenke til kommentar
veos Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Nå har jeg ikke så god greie på det, men tror du skal følge med på REC, tror det er en god investering over tid.. Jeg har kjøpt meg en del fond i det siste, men tror jeg skal satse litt på REC, Frontline (FRO) og et par til frem mot sommeren. Lenke til kommentar
saladin89 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 tviler på at Schibstedt er noen bra investering, tror den skal nedover. REC virker veldig interessant ja, tror den skal langt ned mot 30, den er det nok mulig å tjene gode penger på, på lang sikt. Lenke til kommentar
veos Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Telenor da? Yara? Norsk Hydro? Noen av de som har potensiale fremover? Lenke til kommentar
per66 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Les noen analyser hos meglerhusene deres... ellers har dere mye å lære kan det virke som. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Uansett hva trådstarter finner på angående aksjer så ikke legg særlig vekt på "råd" om selskaper du finner på diverse forum. Ta også råd fra meglere med en stor klype salt. De har ofte en egeninteresse i å anbefale spesielle aksjer. Mange av de aksjene du spør om er relativt risikofylte investeringer som du bør sette deg grundig inn i på egenhånd før du risikerer sparepengene dine. Det virker som du har satt deg brukbart inn i selskapene, men vær klar over risikoen. Du sier høy risiko er gøy. Da må du også være forberedt på å tape en stor del av innsatsen. Men stol bare på deg selv. Du har ingen andre å skylde på om du taper penger. Selv har jeg mesteparten av sparepengene i fond og bare rundt 20% i aksjer hvor jeg prøver å slå fondene jeg har. Det går i perioder, men det er neimen ikke lett å slå hovedindeksen på børsen over tid. Hvilke aksjer jeg har holder jeg for meg selv siden det ikke nødvendigvis er smart å eie de aksjene jeg har. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg er skeptisk til REC, og har solgt meg helt ut derfra. Mest fordi de har tatt opp lån til 11% rente. En ting er at når de må betale så mye for å låne penger, så svekker det bunnlinjen, en annen ting er at da anser de som låner ut penger dette som et risikofylt utlån. Lenke til kommentar
duracellultra Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 REC har jo ikke akkuratt noe "Super" teknologi. Er jo bare ett spørsmål om tid før noen har noe nytt på markedet, med opp mot 70% virkningsgrad, så da er jo REC konk. Jeg ville vært veldig skeptisk til REC! Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Anbefaler deg å lese litt om systematisk og usystematisk risiko... Du risikerer å sitte igjen med ingenting hvis du velger den strategien fra førsteposten. Å spre investeringen (over flere selskaper, flere bransjer, flere land) kan være svært gunstig for å få ned risikoen. For mer risikorelevant lesning, kan stikkord være: Sharpe-ratio, Beta, Black Swan m.fler. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Rec er vell ikke akuratt i "lyset" i disse dager *giggles*... Følger godt med på dette selskapet, da jeg kjøpte meg "liksom aksjer" i stednfor ekte vare da jeg egentlig ville investere i de. Er glad at jeg ikke kjøpte da jeg hadde tenkt, for ca. 1 måned siden Lenke til kommentar
saladin89 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Endte opp med å kjøpe DNO(det norske oljeselskap) på 5,42 og MHG(Marine harvest) til 4.8. Kjøpte faktisk en post i TSU( Transeuro energy corp.) 10 000 aksjer til 0.43, tror nok dette var et dårlig kjøp, det kan være det går i dass men heller usikkert. MHG har jo gått langt opp, og jeg tror det går bra for DNO i nord-Irak, så dette blir spennende! Ble 4000 aksjer i DNO, og 2000 i MHG Endret 4. februar 2010 av saladin89 Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 *Mine innlegg* Vurderer å kjøpe meg inn i aksjer selv. TS, har du noen formening om Schibstedt? Har hørt de skal være bra. Hehe. Konge. Les Jesse Livermore!! Lenke til kommentar
saladin89 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 bumper denne tråden har bare et spørsmål. Jeg har jo 2000 aksjer i MHG og de skal gi utbytte på 0.35 NOK per aksje i løpet av våren, er det noe sted jeg må registrere meg for å få dette, sånn at jeg sender dem kontonummeret mitt via posten? Eller kommer det bare automatisk inn på konot? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 *Mine innlegg* Vurderer å kjøpe meg inn i aksjer selv. TS, har du noen formening om Schibstedt? Har hørt de skal være bra. Hehe. Konge. Les Jesse Livermore!! Konge? Lenke til kommentar
saladin89 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 og må si jeg er faen meg glad for at jeg ikke satt penger inn i REC unngikk den nedturen Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 REC er et luftslott, detter sammen når som helst Lenke til kommentar
per66 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) bumper denne tråden har bare et spørsmål. Jeg har jo 2000 aksjer i MHG og de skal gi utbytte på 0.35 NOK per aksje i løpet av våren, er det noe sted jeg må registrere meg for å få dette, sånn at jeg sender dem kontonummeret mitt via posten? Eller kommer det bare automatisk inn på konot? Du vil vil få utbytte utbetalt på din konto... du er registrert med som trekk og utbytte osv hos din megler. Ta kontakt med din megler for å sjekke dette og endre konten osv... *Mine innlegg* Vurderer å kjøpe meg inn i aksjer selv. TS, har du noen formening om Schibstedt? Har hørt de skal være bra. Hehe. Konge. Les Jesse Livermore!! Konge? Jessey tapte alt til slutt,.. samme som superinvestoen? hehe sikkert bare et nick han har valgt etter å ha tjent en 100 % på 10 000 under finanskrisen.. som for oss andre er en halv tur på byen.. Endret 12. februar 2010 av investor Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 bumper denne tråden har bare et spørsmål. Jeg har jo 2000 aksjer i MHG og de skal gi utbytte på 0.35 NOK per aksje i løpet av våren, er det noe sted jeg må registrere meg for å få dette, sånn at jeg sender dem kontonummeret mitt via posten? Eller kommer det bare automatisk inn på konot? Du vil vil få utbytte utbetalt på din konto... du er registrert med som trekk og utbytte osv hos din megler. Ta kontakt med din megler for å sjekke dette og endre konten osv... *Mine innlegg* Vurderer å kjøpe meg inn i aksjer selv. TS, har du noen formening om Schibstedt? Har hørt de skal være bra. Hehe. Konge. Les Jesse Livermore!! Konge? Jessey tapte alt til slutt,.. samme som superinvestoen? hehe sikkert bare et nick han har valgt etter å ha tjent en 100 % på 10 000 under finanskrisen.. som for oss andre er en halv tur på byen.. Hehe. Ikke akkurat. Jesse tapte ikke alt til slutt. Han var god for mange millioner dollar da han tok livet sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå