KjellV Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Av diverse grunner gjorde jeg det slik da jeg installerte Win7: 1. Installerte OS på en 160GB HDD 2. Installerte OS på en 160GB SSD mens HDDen fortsatt var tilkoblet. Jeg har nå fått meg en ny disk og vil kaste ut 160GB HDDen. Problemet jeg da får er at jeg ikke får startet OS fra SSDen, jeg får bare Disk Boot Failure. Det tyder da på at boot sector har lagt seg på harddisken, og ikke på SSDen slik jeg hadde håpet på. Alt hadde vært i orden hadde jeg bare koblet fra harddisken da jeg installerte OS på nytt, så angrer nå ja. Noen som har gode tips til hvordan jeg kan få startet opp uten 160GB-harddisken? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Startup Repair. http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetr...rtup-repair.htm Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Fant noe lignende etter å ha lagt om fra norsk til engelsk søking i google, men takk for linken. Da må man bare få lastet ned windows igjen. Irriterende at de stenger MSDNAA før hvert semester. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Dette gikk dessverre ikke så bra. Er harddisken jeg vil kvitte meg med tilkoblet finner man selvsagt ikke noen feil, er den ikke tilkoblet finner man ikke Windows og kan ikke reparere. Flere tips? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hvordan ser det ut i Diskbehandling? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Ser faktisk meget rart ut. Skulle da vært en "system reserved"-partisjon på disk 0 (der OS er installert)? Har Win7 automatisk brukt den på Disk 2 siden den allerede eksisterte? Antar det bare er til å installere Windows på nytt? Edit: bilde ja Endret 15. januar 2010 av KjellV Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Det er sånn det blir når man installerer på nytt mens gamle systemdisk er tilkoblet. Det er alltid kun en System partisjon, mens det kan være utallige Boot partisjoner. Det er slik det fungerer når man installerer flere OS (multiboot). Det jeg forventer skal være mulig er å koble vekk alle diskene untatt Disk 0. Startup Repair skal da kunne sette denne 'Active' kopiere systemfiler, og ordne bootsektor. Har ikke prøvd dette selv, men kanskje jeg kan teste det i løpet av helgen. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Prøvde å koble fra diskene, men det hjalp ikke. Ble lei, og har nå installert Windows på nytt. Takker for hjelpen, Hårek. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Gjorde et forsøk, og det fungerte som forventet. Jeg fikk riktignok "BOOTMGR is missing", som er det logiske. Tenkte ikke så mye over at du fikk "Disk Boot Failure", det er jo en vesentlig forskjell. Mulig du hadde feil bootrekkefølge i BIOS siden du hadde flere disker tilkoblet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå