Gå til innhold

Sony ericsson Xperia x2

Anbefalte innlegg

Gleden var stor da jeg kom hjem med pakken fra posten. Min nye Sony Ericsson Xperia X2 var kommet.

OPPAKNING

Oppakningen var preget av delte følelser. Esken var antiklimaktisk liten, men viste seg å inneholde noe snacks.

Når jeg først åpner den stirrer kun telefonen mot meg i all sin glans, men lykken får en liten twist da det under lokket av esken var festet en liten lapp med Support info, som får meg til å lure på om denne telefonen er så problemfri som jeg vil den skal være.

Telefonen har en viss tyngde, selv uten batteriet og jeg sitter igjenn med en følelse av kvalitet, ettar at jeg har puttet i batteriet.

Men esken er ikke tom, Her ligger det et "etui" til telefonen, noe jeg raskt slenger til side. en A/V kabel, noe jeg allerede har fra før, men et nice touch. en UsbMicro kabel som er til dataoverføring og ladning. en micro sd minnekort leser (som får meg til å sjekke telefonen som faktisk kom med et 4gb minnekort).

To ting skiller seg ut i boksen etter mine øyne, en positiv, og en negativ.

HANDSFREE - her er det en handsfree med noen store ørepropper, altfor store for mine ører, men den har en jack inngang ved mic'en slik at jeg kan bruke mitt eget headset som handsfree.

MEN jeg savner en mp3spiller kontroll på handsfree'en.

LADER - Laderen som følger med er en adapter med usb inngang, slik at man bruker usbkabelen som lader. Jeg fant også raskt ut at denne gjør at jeg kan lade alle mine usb ladebaserte enheter, som mp3 spiller, gps og tv-out externe hdd'en min. stort pluss for den :)

FØRSTEINNTRYKK

WM 6.5 har et par visuelle endringer siden 6.2 og jeg merker telefonen reagerer godt og er lett å bruke med fingrene. Sony Ericsson har også lagt til noen endringer i menyen, også kjent som "Panels".

- Dessverre er den visuelle gleden kortvarig da jeg merker at telefonen er treg til åpne en del programmer og menyen, ABSOULUTT ikke hva man kan forvente av en telefon i 2010. Her er det snakk om seriøse software bugs.

Jeg merker dôg at dette dabbet av etter en liten stund med bruk, men jeg håper at sony ericsson leverer en sw update raskt. Det finnes selvsagt alternativer som retter dette opp for de som har litt tid og vilje

DE FØRSTE 24 TIMENE

Jeg har merket at de første 24 timene jeg bruker en mobil er ganske avgjørende når det gjelder om jeg kommer til bruke telefonen eller ikke. Er jo da man merker hvordan den fungerer i forhold til hverdagsbruken jeg er vandt til.

- OS - Jeg har tidligere erfaring med WM 6.5, og jeg synes det i begynnelsen synes jeg telefonen reagerte tregt i menyene, og var generelt tregere enn det min touch hd var (som jeg har oppdatert med WM 6.5) Noe jeg stusset over da disse er omtrent like sterke cpu og ram-wise.. Men etter noen timer fant jeg ut at det er faktisk Sony Ericssons egne tillegg til menyoppsettet som gjør at telefonen reagerer tregt, og jeg tror med stor sikkerhet at en clean install wm 6.5 vil kjøre langt bedre.

Ellers skal det sies at sony ericssons implementerte meiaspiller er langt bedre enn wmp som kommer som vanlig wm sandard, panelene er også pene å se på og gode å bruke når de kjører smooth.

-SOM MP3 SPILLER- vel, her sliter x2 litt. Lyden er god, og vanlig jackinngang gjør at jeg får brukt mitt fav heaset. Men telefonen sliter med at mp3 spilleren ikke husker enkle instillinger som repeat og shuffle.. jeg har heller ikke funnet noen equalizer enda, men har ikke lett velig nøye :p. vil gi den litt trekk hva xtrautstyr gjelder siden jeg savner en handsfree med egenskapen å bytte sang.

-KAMERA- kamera er noe jeg personlig bruker mye, min gamle N86 har tatt godt over 500 bilder siden jeg skaffet den i juli 09. Bildene på x2 som er tatt inne er lite imponerende, de er mørke og uskarpe. men undergode lysforhold ser jeg at kameraet egentlig ikke er så værst, men langt fra N86, som er kjipt

-SKRIVING- epost, sms, notater er en drøm.. tastaturet er nærmest perfekt etter min mening, godt å bruke, god avstand mellom tastene, rask respondering + for egne æøå knapper.

Endret av Darth Invidia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig... Har hatt telefonen nå siden torsdag og sitter med inntrykket av at det er en fantastisk telefon, når en SW update kommer. Sliter litt med at programmer klikker og slikt. Tastaturet er en ren drøm, skriving av korte og lange meldinger går helt veldig fort.

Kameraet er helt OK, ikke noe supert, men man ser at det funker.

Lenke til kommentar

I tilegg til firmware oppdateringer og modifisert ROM, her er noen svært nyttige program du burde ha om du virkelig onsker å utnytte din WM telefon.

- MemMaid (øker hurtiget, stabilitet +++)

- Kinoma Play Musikk avspilling, Youtube spiller og online media bibliotek. Top lyd, ypperlig funksionalitet og bruker grensesnitt. (Att: Hvis equalizer er et must for deg så vil kanske heller Conduits Pocker Player falle mer i smak)

- CorePlayer , den beste video spilleren for WM.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...