Gå til innhold

Nexus One eller SE Xperia X10?

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig splittet mellom disse telefonene og trenger litt råd til hva jeg skal velge. Jeg er ute etter en telefon jeg kan bruke til det meste. Telefon, sms, film, musikk, android apps, etc.

De plussene jeg finner med hver telefon:

Nexus One:

+Tilgjengelig nå

+Billigere

+Android 2.1

+Smooth interface

-Ikke full garanti og lignende

-stygg

X10:

+Penere

+større skjerm

+bedre kamera

-android 1.6, uvist når den vil få oppgradering

-Må vente uvist antall måneder

-bland interface

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer det samme. Har ca samme punktene som deg. i tilegg burde det nevnes at

N1:

+ 512mb ram

+ antistøy med 2 micer

+ Trolig docking etterhvert

- Touchknappene har fått endel kritikk

- Rapporter om Støv under skjerm som kan være vankselig å få fiksa om du importerer

X10:

+ Frontkamera (til f.eks videocall)

+ 8GB sd

For min del veier 4" skjermen ganske mye, mens FW.1.6 med påliggende overlay er ikke så stor drawback for min del. Så for meg vekter X10 litt sterkere enn N1, men det som blir avgjørende for meg blir trolig tilgjengelighet

Kommer til å kjøpe den som først blir tilgjengelig for meg med reklamasjon. Om ca sammtidig, så blir det X10

Men prøv å vekte de forskjellige funksjonene fra 1-3, så ender du opp med en score som du kan velge ut ifra

Lenke til kommentar

Siden jeg trengte en telefon nå så har jeg endt opp med å kjøpe meg en HTC hero midlertidig. Så får jeg vente og se når begge kommer til norge og jeg får prøvd begge. Så tar jeg heller da og selger Heroen min og kjøper meg en av dem :)

Stor skjerm veier også en del for min del, så om X10 får 2.1 i tilegg blir det nok mest sannsynlig den. Men vi får se, er glad jeg kan utsette valget litt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...