tendilenz Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Ser at de selger en iMac 27'' til 12.980. I tillegg kommer frakt på 220,- til dit jeg bor. Men går jeg inn på apple.no får jeg samme iMac'en til 12.990 gratis levert. Betyr apple-dager på komplett at de selger neeeesten like billig som på apple.no? Siden det blir dyrere på komplett: hva slags "added value" får jeg ved å kjøpe der? Bedre garanti/brukerstøtte/kundeservice? Lenke til kommentar
Komplett-Marius Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Ser at de selger en iMac 27'' til 12.980. I tillegg kommer frakt på 220,- til dit jeg bor. Men går jeg inn på apple.no får jeg samme iMac'en til 12.990 gratis levert. Betyr apple-dager på komplett at de selger neeeesten like billig som på apple.no? Siden det blir dyrere på komplett: hva slags "added value" får jeg ved å kjøpe der? Bedre garanti/brukerstøtte/kundeservice? Hei! Takk for tilbakemeldingen din! Vi har for tiden et fokus på å vise frem våre Apple-produkter, og har følgelig også rabattert et par av produktene. I tillegg vil du på blant annet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486133 få med Office for Mac som gir en god merverdi for de aller fleste - noe du ikke får hos Apple Store. Håper du blir fornøyd enten om du velger oss eller Apple Store :-). Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Ingen verdi å få ut av det "tilbudet", nei, Tendilenz. Legg merke til Marius ikke kommenterer dette, men heller gir deg et annet tilbud han mener er mer verdifullt enn det man får fra Apple.no, men macbooken han lenker til har ingen tekniske spesifikasjoner til å sammenligne med. Men den beste basemodellen for 13" Macbook med iWork koster 13130,- i Applestore, inkl. frakt, så om en trenger en kontorpakke kan en like greit velge den, for Office for Mac er ikke noe bra og er ikke noe de fleste vil trenge. Kort sagt er det ikke noe oppsiktsvekkende pris på disse tingene fra Komplett, og man får heller ikke noe bedre service. Man kan med alle mac-maskiner hoppe innom nærmeste Apple-butikk (Humac, Eplehuset osv.) for service/innlevering. Endret 15. januar 2010 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jo, det er verdi i å kjøpe til noen hundrelapper ekstra fra komplett. Jeg krangler gjerne med kundesupport når det er noe galt; og kjøper man direkte fra Apple må man krangle med svensker som ikke kan norske forbrukerrettigheter, per telefon - kjøper man fra komplett så får man norske kundebehandlere, som er greie både på telefon og på epost. Selvfølgelig blir man henvist direkte til importør for en rekke av merkene komplett fører, men blir det problemer der, så tar de seg av det selv. Apple har flotte produkter, men du blir behandlet dårlig om du ikke har applecare. Ikke helt greit, og forbrukerrådet har vært kritisk til mye av Apples kundebehandling. Man bør være litt obs på det når man kjøper apple-produkter. Selv har jeg vært heldig med mine appleprodukter, og hatt lite problemer. Alikevel vet jeg å verdsette at jeg fra komplett får god support når det trengs. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Du trenger ikke å ta kontakt med internasjonal kundestøtte hos Apple om du har dårlig erfaring med det, det går helt fint å kontakte en lokal service-butikk om en har problemer og tror du får bedre mottakelse der. Min erfaring fra norske nettbutikker og apples telefonstøtte er forøvrig like god, om ikke mer i favør av Apple. Jeg er vel utenfor Apple Care, snart 3 år gammel MBP, skjermen/skjermkortet sluttet å fungere rett før Jul, det lokale Eplehuset tok inn maskinen uten spørsmål utover hva som var galt med den samt kvitteringen fra kjøpet som jeg fikk per epost fra Apples kundesenter i Skottland på dagen. Noen få dager etter var maskinen frisk, flunk nytt hovedkort, regning: 0,- i deler og frakt. Service. Jeg tror ikke det er noe som helst å hente fra noen ekstra hundrelapper hos Komplett, ikke noe mer enn hva man ellers vil få med god gammal flaks ihvertfall. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Ikke alle bor i nærheten av en grei lokal appleforhandler. Selv om det holder på å bli mange appleforhandlere rundtom så er ikke alle like greie som eplehuset på det å ta ting på reklamasjonsretten når produktet ikke er kjøpt der. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Sertifiserte servicebutikker er så greie på det, de har avtale med Apple for å være akkurat det, og de er fra min erfaring ikke mer vanskelige enn andre bedrifter. Hvordan enn løsningen er for folk som bor lenger borte er det ikke sagt at Komplett vil gi en bedre løsning eller service. Jeg fikk et nytt batteri på døra når jeg hadde problemer med det, til tross for å bo i Trondheim hvor butikken var en busstur unna. Redd for å høres ut som en skikkelig apologist men man hører ikke om god service i nettavisene, man hører om klager og uheldige situasjoner, noe jeg ikke tror Komplett er god nok til å gå uten de heller. Jeg var redd jeg også for at Apple ville være snevre på problemene mine i de situasjonene de oppsto, på grunn av rykter om en konservativ lesning av forbrukerrettigheter som rapportert gjennom aviser og radio, men hver gang det har oppstått noe har de bare imponert med graden av service de gir, både i butikk og på telefon. Så jeg tror ikke det er noe å frykte, og ikke noen grunn til å tro at Komplett vil være bedre i å gi den service en føler krav på etter å ha kjøpt et kostbart produkt. Endret 15. januar 2010 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå