Gå til innhold

Hvor privat er privatøkonomien din?

Ekko

Anbefalte innlegg

Hvis noen spør deg om din økonomiske status, feks venner, svarer du da?

Jeg tenker da på spørsmål som:

Hva er lønnen din?

Hva er din samboers/kones lønn?

Hvor stort lån har dere?

Jeg må jo si at jeg pleier å svare når folk spør, men jeg liker/pleier ikke å spørre for jeg er ikke sikker på at folk liker å svare.

EDIT: Jeg presiserer at spørsmålet mitt var om dette er informasjon du deler med andre, det var ikke meningen å spørre folk på forumet hva de tjener/hvor mye lån de har.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt avhengig av hvem som spør. Er det venner så har jeg ikke noe problem med å si hvor mye jeg tjener og hva jeg har i lån. Men om en tilfeldig person på gaten spør så ville jeg svart "greit nok" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Mer enn gjennomsnittet, svarer jeg uansett hvem som spør.

Hva jeg tjener og hva jeg har i lån bør ikke utgjøre noen forkjell på folks oppfatning av meg, så da får de et lompesvar som det.

Det eneste unntaket er vel kanskje dersom venner spør fordi de er usikre på egen betalingsevne i sammenheng med å ta opp nye lån og vil sammenligne min betalingsevne med sin egen.

Lenke til kommentar

nok svarer jeg...

er vel kun noen i nærmeste familie som vet hvor mye jeg tjener.

enkelt og greit fordi jeg ikke vil at folk skal endre synet på meg, lønna mi har ingenting med meg å gjøre.

sier ikke hva jeg har på konto heller, jeg bryr meg lite om hva som er på min konto, det burde andre også :)

edit: går som en som har mye penger i mye av min omgangskrets og familie, dette har sine bakdeler. og jeg tjener oftest en del mer enn folk tipper, jeg mener ingenting godt kan komme ut av slikt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
jeg bryr meg lite om hva som er på min konto, det burde andre også :)

Man bør vel faktisk bry seg om hva som er på ens egen konto :)

nah, hvorfor det da?

har en real buffer, så om det går ut mye penger eller noe slikt, så har ikke det noe å si :)

Lenke til kommentar
Men det at du vet at du har en buffer der, så betyr jo det at du faktisk tenker på økonomien din :)

Og å anbefale andre om å ikke bry seg så mye om det er imo ikke det beste tipset jeg har sett.

å tenke på økonomi og å bry seg om hva man har på konto er to forskjellige ting, mener jeg ihvertfall.

hadde det ikke vært for at jeg måtte betale regninger hadde jeg aldri vært inne på kontoen min.

det er på ingen måte ett godt tips, men det er slik jeg gjør det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW
nok svarer jeg...

er vel kun noen i nærmeste familie som vet hvor mye jeg tjener.

enkelt og greit fordi jeg ikke vil at folk skal endre synet på meg, lønna mi har ingenting med meg å gjøre.

sier ikke hva jeg har på konto heller, jeg bryr meg lite om hva som er på min konto, det burde andre også :)

edit: går som en som har mye penger i mye av min omgangskrets og familie, dette har sine bakdeler. og jeg tjener oftest en del mer enn folk tipper, jeg mener ingenting godt kan komme ut av slikt.

Da er jeg rar siden jeg tenker nesten hele tiden på kordan jeg skal skaffe cash..

Lenke til kommentar
«Nok til salt i grøten» er et fint svar. Hva jeg tjener og ikke tjener, har andre ingenting med.

og jeg hater skattelistene, som alle og en hver kan snoke i.

Jeg er glad jeg ikke kunne brydd meg mindre. Skjønner virkelig ikke problemet med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...