nikmag Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei! Nå et nytt spørsmål, men litt mer vettu' enn et par av mine tidligere. Det har seg slik at jeg har en skole-PC, altså en PC som tilhører skolen men elevene låner de for å gjøre lekser på og sånt, og har de med hjem. I blant har jeg problemer med å koble meg på skolenettet eller hjemmenettet for den slags skyld. Problemet oppstår bare etter jeg har satt PC'en i hvilemodus før jeg tar den med meg fra skolen, til hjemme og visè versa. Jeg får koblet til nettverket, men ikke noen internettilkobling, selv om "alle" andre i klasserommet sitter på samme nett og bruker det. Jeg har altså Vista Business, og når jeg er koblet står det bare at jeg har lokal tilkobling, i blant står det uidentifisert nettverk, eller noe liknende. Eneste jeg vet virker er å starte hele PC'en på nytt, noe som er relativt slitsomt, siden synkroniseringssenteret gjør at oppstartprosessen går veldig tregt. Har noen en alternativ løsning? Glad for alle svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Det er en kjent sak at hvilemodus ikke alltid starter opp med en velfungerende maskin. Tror det første jeg ville sjekket er hvilket nettverkskort du har og sett om det finnes andre drivere du kan prøve. Ofte kan det være gunstig å hente driver fra chipsetprodusenten til trådløskortet i maskinen (Intel, Broadcom, Atheros m.fl.) Lenke til kommentar
nikmag Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Det er en kjent sak at hvilemodus ikke alltid starter opp med en velfungerende maskin.Tror det første jeg ville sjekket er hvilket nettverkskort du har og sett om det finnes andre drivere du kan prøve. Ofte kan det være gunstig å hente driver fra chipsetprodusenten til trådløskortet i maskinen (Intel, Broadcom, Atheros m.fl.) Beklager at jeg virker ganske så noob, men jeg finner ikke driver på Broadcom(Har "Broadcom 802.11 Multiband Network Adapter" og Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller"). Men hvem av de skal jeg finne driver til? Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Den første - men sjekk først om produsenten av PCen tilbyr nyere drivere enn det du har i dag. Da trenger du jo bare vite hvilken PC-modell du har, og det står vel klart og tydelig skrevet på PCen. Har ikke produsenten nyere drivere, eller disse evt. heller ikke fungerer godt nok, kan du så forsøke hos chipsetprodusenten i neste omgang. Men da må du vite hvilket chipset som benyttes. Det finner du nok under egenskaper/detaljer for det første nettverkskortet. Men er det en skole-PC så sliter vel flere med det samme? Kan ikke skolens IT-ansvarlige ta opp saken med leverandør eller noe? Lenke til kommentar
nikmag Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Den første - men sjekk først om produsenten av PCen tilbyr nyere drivere enn det du har i dag. Da trenger du jo bare vite hvilken PC-modell du har, og det står vel klart og tydelig skrevet på PCen. Har ikke produsenten nyere drivere, eller disse evt. heller ikke fungerer godt nok, kan du så forsøke hos chipsetprodusenten i neste omgang. Men da må du vite hvilket chipset som benyttes. Det finner du nok under egenskaper/detaljer for det første nettverkskortet. Men er det en skole-PC så sliter vel flere med det samme? Kan ikke skolens IT-ansvarlige ta opp saken med leverandør eller noe? De er godtmulig for meg å spørre IT-ansvarlig. Skal gjøre det i morgen, så ser vi omhan vet noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå